Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsEpe
Het duurde wat langer dan gehoopt, maar dan heb je ook wat. Ziet er goed. De xml zal even stoeien worden, maar dat komt nog wel.
Toch wel een opvallend verschil in deze beelden en die van buienradar zelf. veel minder neerslag. Ben benieuwd of zo blijft met een echt bui.

Wel een paar opmerkingen:
ik mis toch in de kleine animatie een tijdcode.
de animatie is wel erg groot. met ruim 3 mb wordt mijn homepage ineens 3x zo groot.
enkele orientatiepunten (plaatsen) in de background is misschien nog een idee.
Door eugel
JPC schrijft:
Ziet er goed uit

En nog een vraagje:
De maten van de regen animatie liggen vast. Is het misschien mogelijk zelf de maat van de buienradar aan te passen?

Dit zou ook een wens van mij zijn.

Voor de rest ziet het er prima uit.
Door weatherservice
Ben serieus benieuwd hoe de radar gaat presteren tijdens zware buien tegenover de commerciële zoals buienradar etc.. :D Kan een behoorlijk baanbrekend verschil zijn waarin hetweeractueel wel eens met de prijzen kan weglopen (door de vele data van de weerstations) !

Super!
Deze staat er nu bij. Omdat de kleine versie automatisch wordt teruggeschaald vanaf de grote versie, wordt de tijd ook kleiner. Daardoor is deze maar net leesbaar. Dat was ook de reden dat deze in eerste instantie was weggelaten.

De maten van de regen animatie liggen vast. Is het misschien mogelijk zelf de maat van de buienradar aan te passen?
Hier kom ik op terug

Hier kom ik ook op terug. We zijn wel al aan het kijken of we ook de provinciegrenzen van België kunnen intekenen.

Verder ben ik nog een heel belangrijk detail vergeten te melden: de huidige radarbeelden zijn nog niet gekalibreerd met onze data.

Hydrologic/Witteveen+Bos wil namelijk eerst inzicht krijgen in de betrouwbaarheid van de neerslagdata. Overigens verwachten we hier geen problemen mee. Begin december worden de eerste kwaliteitsrapporten geleverd door de Dataprofeet software. Dan zal de kalibratie ook actief worden in de radarbeelden. Vanaf dat moment zal de data ook realtime gecontroleerd worden op betrouwbaarheid.

Gr,
Luc
Door Overijse
Luc schrijft:
Deze staat er nu bij. Omdat de kleine versie automatisch wordt teruggeschaald vanaf de grote versie, wordt de tijd ook kleiner. Daardoor is deze maar net leesbaar. Dat was ook de reden dat deze in eerste instantie was weggelaten.

Hier kom ik op terug

Hier kom ik ook op terug. We zijn wel al aan het kijken of we ook de provinciegrenzen van België kunnen intekenen.

Verder ben ik nog een heel belangrijk detail vergeten te melden: de huidige radarbeelden zijn nog niet gekalibreerd met onze data.

Hydrologic/Witteveen+Bos wil namelijk eerst inzicht krijgen in de betrouwbaarheid van de neerslagdata. Overigens verwachten we hier geen problemen mee. Begin december worden de eerste kwaliteitsrapporten geleverd door de Dataprofeet software. Dan zal de kalibratie ook actief worden in de radarbeelden. Vanaf dat moment zal de data ook realtime gecontroleerd worden op betrouwbaarheid.

Gr,
Luc

Misschien leuk om weten, zet jullie upload van het HWA bestand om de 5 minuten, zo is de data betrouwbaarder.

Grtz
Kris
Overijse schrijft:
Misschien leuk om weten, zet jullie upload van het HWA bestand om de 5 minuten, zo is de data betrouwbaarder.

Grtz
Kris
Dit vergt enige uitleg en nuance.

In de testen gaf het kwaliteitsrapport aan dat er veel twijfelachtige data was bij één station. Dit kwam omdat de updatefrequentie groter was dan 7,5 minuut. Dat is één van de zaken waarop de Dataprofeet software valideert. Die software gaat er namelijk van uit dat er elke 5 minuten wordt geüpload. Natuurlijk is dat ideaal. Hoe korter de interval, des te beter/sneller er gekalibreerd kan worden.

Echter ook als de tijdsinterval 10 minuten is, zal de data bruikbaar zijn. We moeten nog bekijken hoe we hier mee omgaan en hoe dat straks in het kwaliteitsrapport komt dat jullie maandelijks ontvangen.

Maar in de praktijk is het natuurlijk beter als iedereen elke 5 minuten upload. Dus geen zorgen als je dat niet doet, maar als je mogelijkheid hebt: GRAAG!

Gr,
Luc
Door wsEpe
Luc schrijft:
Omdat de kleine versie automatisch wordt teruggeschaald vanaf de grote versie, wordt de tijd ook kleiner. Daardoor is deze maar net leesbaar. Dat was ook de reden dat deze in eerste instantie was weggelaten.

Was mij ook opgevallen dat er teruggeschaald werd, maar ipv de volledige datum+tijdregel is het dan mogelijk op alleen de tijdcode erin te zetten? En evt. iets groter lettertype. Of houdt dit dat in dat er meerdere animaties gemaakt moeten worden ipv eentje?
wsEpe schrijft:
Luc schrijft:
Omdat de kleine versie automatisch wordt teruggeschaald vanaf de grote versie, wordt de tijd ook kleiner. Daardoor is deze maar net leesbaar. Dat was ook de reden dat deze in eerste instantie was weggelaten.

Was mij ook opgevallen dat er teruggeschaald werd, maar ipv de volledige datum+tijdregel is het dan mogelijk op alleen de tijdcode erin te zetten? En evt. iets groter lettertype. Of houdt dit dat in dat er meerdere animaties gemaakt moeten worden ipv eentje?
Inderdaad, er wordt gebruik gemaakt van één animatie. Het is dus niet mogelijk dit aan te passen.

Gr,
Luc
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 41