Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
Luc schrijft:
wsEpe schrijft:
Luc schrijft:
Omdat de kleine versie automatisch wordt teruggeschaald vanaf de grote versie, wordt de tijd ook kleiner. Daardoor is deze maar net leesbaar. Dat was ook de reden dat deze in eerste instantie was weggelaten.

Was mij ook opgevallen dat er teruggeschaald werd, maar ipv de volledige datum+tijdregel is het dan mogelijk op alleen de tijdcode erin te zetten? En evt. iets groter lettertype. Of houdt dit dat in dat er meerdere animaties gemaakt moeten worden ipv eentje?

Inderdaad, er wordt gebruik gemaakt van één animatie. Het is dus niet mogelijk dit aan te passen.

Gr,
Luc

Er zou volstaan kunnen worden met 1 animatie als de breedte van de afbeeldingen in procenten i.pv. in harde pixels wordt ingesteld in het hwa.css bestand wat de animatie aanstuurt.

Dan volstaat 1 animatie die automatisch geschaald wordt naar de omvattende DIV.
Nu is het bijvoorbeeld niet eenvoudig de radarbeelden even groot te maken als de andere afbeeldingen op de pagina of om de animatie op te nemen in de zijkolom van de template.
Ook zou het erg prettig zijn als de 3 logo's van de betrokken partijen al op de hwa site vervangen wordt door 1 logo.
Dan kan die ook automatisch meeschalen.

Groeten, Wim van der Kuil
www.weerstation-wilsele.be
Door wvdkuil
Nog even terug komend op het schaalbaar maken van de neerslagradar.
Volgens mij is dit nodig om de mooie radar beelden in iedere website netjes te kunnen opnemen.
Bij de template is de huidige buienradar (meteox) schaalbaar en wordt in de zijkolom opgenomen als er een weerwaarschuwing voor regen is. Zo ook de onweer"radar".

Ik zou graag voor de template gebruikers, die vrijwel allemaal hwa lid zijn, deze nieuwe radar als optie implementeren.

Ik heb een testpagina gemaakt waarop het schaalbaar maken gedemonstreerd wordt.
Het iframe script van Luc is nauwelijks aangepast en de bijbehorende CSS iets meer.
Op de gedemonstreerde manier kan de neerslagradar geschaald worden van 0 (=onzinwaarde) tot de huidige maximale breedte van 578 pixels.

De URL voor de testpagina met toelichting waar u ook zelf met de breedte van de radar kunt "spelen" en de aangepaste scripts kunt bekijken:
http://www.weerstation-leuven.be/testHWA.html

Groeten, Wim
Door wvdkuil
JPC schrijft:
Bij mij schaalt er niets, of was dat nu juist de grap?

Nee, het zou gewoon moeten werken.
Als je achter de w een getal invult dan verandert de groote.
http://www.weerstation-leuven.be/testHWA.php?w=120. Voor 120 px
Dus
http://www.weerstation-leuven.be/testHWA.php?w=240 is 240px breed

Als het bij jouw pc niet werkt, laat mij weten welke browser en welke versie, alvast bedankt.
Wim
Door wvdkuil
JPC schrijft:
Het enige wat schaalt is het logo en de legenda.
De radar zelf schaalt niet, maar dat was misschien ook de bedoeling?
Gebruikt met IE9 en FF16

Werkt wel met safari, chrome (mac & PC) en de ipad.

Maar geen tijd gehad voor om te testen op een Windows PC.
Zie nu ook dat het met IE9 NIET werkt.
Bedankt voor het testen, zal morgen kijken wat ik moet aanpassen om het ook in IE en FF te laten werken.
Groeten, Wim
Door wvdkuil
nitrx schrijft:
Met chrome werkt het uitstekend (IE10 prerelease werk idd ook niet) helaas.

Nu wel,
Stom van me, in de CSS 1 ; vergeten. chrome accepteert dat, de rest niet.

Moet nu wel met FF werken.
Graag nog eens testen met IE10, die heb ik nog niet draaien.

Wim
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 41