Algemeen forum voor discussie over de website
Door petergroeneveld
Luc schrijft:
Luc schrijft:
Ik ga een handleiding toevoegen aan de beheermodule. Daarin staat beschreven hoe je kunt schalen naar andere afmetingen. Verder staan er ook nog enkele andere tips in.
De handleiding staat in de beheermodule. Deze is bestemd voor deelnemende weeramateurs. Deze dus niet openbaar maken.

Gr,
Luc

Bedankt Luc, er staan echter nog wat back-slash foutjes in de link naar de handleiding, hierdoor een 404 Not Found error.

Groeten,
Peter.
petergroeneveld schrijft:
Bedankt Luc, er staan echter nog wat back-slash foutjes in de link naar de handleiding, hierdoor een 404 Not Found error.

Groeten,
Peter.
Kun je de beheermodule eens opnieuw laden (F5), en dan nog eens proberen?
Door petergroeneveld
Luc schrijft:

Groeten,
Peter.

Raar het is ook alleen met FF met IE geeft het geen problemen.
Luc schrijft:

Groeten,
Peter.

Wat stom, ik had een backslash gebruikt ipv een slash. Het is weer maandag :silly:
Door petergroeneveld
Luc schrijft:
Luc schrijft:

Groeten,
Peter.

Wat stom, ik had een backslash gebruikt ipv een slash. Het is weer maandag :silly:

Geeft niet ons kabinet maakt grotere fouten :) weer opgelost thanks.
Door thorbon1
wvdkuil schrijft:
Luc schrijft:
Ik heb gisteren met Hydrologic/Witteveen+Bos afgesproken dat we eind november/begin december gaan evalueren. Vragen en opmerkingen uit dit forum worden dan besproken.
. . ..
Gr,
Luc

Nog een opmerking t.b.v. evaluatie:

Vandaag,zondagochtend 18 November 09:00 uur, redelijk zware buien vanuit Frankrijk via België richting Nederland.

Verschijnen wel op de Hydrologic " radar maar helaas pas vanaf midden-België.

Het lijkt erop dat de onderste "radarcirkel" niets detecteert en slechts voor de schijn op de kaart is ingetekend.

Op mijn test-website kun je tussen twee radarbeelden kiezen om het verschil te zien:
http://www.weerstation-leuven.be/weather/index.php?p=42

Groeten,
Wim van der Kuil

Ik deel dezelfde mening.. Ik had mijn data herschreven naar de nieuwe data van hydrologic, maar deze was praktisch onbruikbaar omdat de radar pas neerslag meette tot max 10 min vooruit terwijl buienradar tot 2 uur vooruit ging. Ik was dan naar de radar gaan kijken en zag inderdaad dat die slechts registreert vanaf 50 km onder mijn woonplaats terwijl de radar nochtans tot Frankrijk gaat.. Ik hoop dat dit opgelost kan worden voor de mensen uit Belgie..
thorbon1 schrijft:
wvdkuil schrijft:
Luc schrijft:
Ik heb gisteren met Hydrologic/Witteveen+Bos afgesproken dat we eind november/begin december gaan evalueren. Vragen en opmerkingen uit dit forum worden dan besproken.
. . ..
Gr,
Luc

Vandaag,zondagochtend 18 November 09:00 uur, redelijk zware buien vanuit Frankrijk via België richting Nederland.

Het lijkt erop dat de onderste "radarcirkel" niets detecteert en slechts voor de schijn op de kaart is ingetekend.

Op mijn test-website kun je tussen twee radarbeelden kiezen om het verschil te zien:

Groeten,
Wim van der Kuil

Ik deel dezelfde mening.. Ik had mijn data herschreven naar de nieuwe data van hydrologic, maar deze was praktisch onbruikbaar omdat de radar pas neerslag meette tot max 10 min vooruit terwijl buienradar tot 2 uur vooruit ging. Ik was dan naar de radar gaan kijken en zag inderdaad dat die slechts registreert vanaf 50 km onder mijn woonplaats terwijl de radar nochtans tot Frankrijk gaat.. Ik hoop dat dit opgelost kan worden voor de mensen uit Belgie..
Ik heb het werkend gezien dat de buien daadwerkelijk bij de circels binnenkwamen. Dus lijkt me dat dit een storing is (geweest). Ik zal het even aankaarten.

Gr,
Luc
Door reitsma1960
Hoi Luc,

Op zich heel tevreden hoor maar er gaat op dit moment wel weer wat mis. Kijk maar naar het huidige beeld. Opeens wordt het laatste stukje van de radarbeelden afgekapt. De laatste beelden missen naar mijn idee. De radar neemt niet alles mee.
Dat ziet er toch vreemd uit.

Goed om te bespreken denk ik.

Groet,
Oebel
Bijlagen
radarbeeld.jpg
radarbeeld.jpg (47.16 KiB) 2481 keer bekeken
Door jango
Luc schrijft:

Na deze eerste evaluatie zal ik dan terugkomen op de vragen/opmerkingen.

Gr,
Luc

Ik mag toch wel aannemen dat Hydrologic/Witteveen+Bos de grote onvolkomenheden al eerder gaan oplossen.
Een deel van de radar registreert helemaal niets, en ook de verwachting is gewoon het doorschuiven van het laatste radar beeld , hierdoor lijkt het dat de neerslag activiteit verdwijnt terwijl er nog een hele hoop neerslag niet word opgetekend.
En hoe is dan de betrouwbaarheid van de neerslag grafiek?
Is deze een afspiegeling van de buienradar?
Zeker als je aan de rand van het radar gebied woont heb je dus niets aan deze buienradar.

Ook haal ik nog even de kleur van de achtergrond aan.
In de radar optekening zit dezelfde kleur blauw als op het kaartje.
Dit is niet handig.

grtz, Jan
thorbon1 schrijft:
wvdkuil schrijft:
Luc schrijft:
. . ..
Gr,
Luc

Groeten,
Wim van der Kuil

Ik heb contact hierover opgenomen. Er is een storing met (de ontvangst van) de Belgische radarbeelden. Daardoor wordt de Belgische radar momenteel niet opgenomen in het plaatje. De oorzaak wordt onderzocht...

Gr,
Luc
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 41