Algemeen forum voor discussie over de website
Door hansmiv
Luc schrijft:
... ik hoop dat weerstation Leiden zich nog bedenkt en gewoon data blijft aanleveren.

Vast wel. Het probleem met de luchtdruk hebben we nu bijna getackled. Ik heb zo'n vermoeden dat het zo meteen met de windsnelheid ook goed gaat komen. Dan blijven er nog een paar kleine puntjes over.

En dan hebben we er weer een prima station bij.

Toch ?
Door yisc
hansmiv schrijft:
Wat betreft de wind, weet je zeker dat je de waardes doorgeeft in km/u en niet in m/s ? Ik zag trouwens op je website zelfs een banner van je station met de windsnelheid in mijlen per uur. Enfin, als daar een foutje in zit schieten we al aardig op.

Heb dat even nagekeken en de windsnelheid wordt inderdaad gemeten in meters per seconde. Als ik dat in VWS wijzig naar km/u dan blijven de getoonde waarden hetzelfde en dat is dus een bug in de VWS-versie die ik draai. Alles dat werd aangeleverd aan HWA qua wind is dus m/s.

[edit]
Ik heb inmiddels de upload richting HWA weer geactiveerd.
[/edit]
Door Eckie76
Hoeveel mensen zullen er in de toekomst nog volgen die bij het geringste commentaar hun weerstation de- c.q. re-activeren?

Begint echt vervelend te worden op deze manier.
Door osjohn
Ik denk als het zo door gaat gaan er weer veel AMATEURS verder zoeken naar een site waar ze zonder deze opmerkingen en met wel met een leuke hobby blijven bestaan. ( wat ik toejuich )
Door de plaatsing van de weerstations zullen er altijd afwijkingen blijven bestaan, anders zouden ze wel aangesloten zijn bij een profesionele weersite.
Op elke slak zout leggen is niet leuk, moeilijkheden oplossen in het forum is voor mij de opzet, niet alsmaar dat gekanker over dat graatje.

John van Os
Door hansmiv
osjohn schrijft:
... moeilijkheden oplossen in het forum is voor mij de opzet ...

Wij denken er in elk geval hetzelfde over. En we zijn er op dit moment inderdaad hard mee bezig. ;)
Door Eckie76
Moeilijkheden oplossen? Terwijl je andermans discussie afdoet als gekanker ??

Vreselijke ziektes erbij halen om je beleving kracht bij te zetten horen niet in dit forum thuis.

Laat iedereen nu voor zichzelf bepalen hoe hij met zijn hobby bezig is, amateur of niet.
Door wthus
Als je het op de professionele toer wilt gaan doen dan moet je een website opzetten en een commissie aanstellen die elk station persoonlijk bezoekt en vervolgens keurt. Dan pas weet je zeker dat je over juiste waarden beschikt en of je een station op kunt nemen in de lijst. Nu op HWA is het leuk dat een ieder - onafhankelijk van hoe veel tijd hij in zijn station steekt en zijn opstelling/apparatuur - mee kan doen.

Wat betreft VWS heb ik als bijlage de Tag lijst, Luchtdruk wordt op 2 wijzen weergeven. Voor de WMR types een standaard en een sealevel luchtdruk. Afhankelijk van de correctie die je hebt ingevoerd op het apparaat. Vraag me nu trouwens wel af hoe dat gaat met VP2, of je daar ook een onderscheid hebt tussen twee luchtdruk waarden, of dat de hoogte correctie als 1 luchtdruk gewoon wordt beschouwd.

Bijlagen
(71.43 KiB) 231 keer gedownload
Door hansmiv
Een Goud Forum Deelnemer is iemand die gaat voor goud. Hij wil alles uit zijn station en zijn waarnemingen halen, met de hoogste kwaliteit en betrouwbbaarheid. Met minder neemt hij geen genoegen. Een graadje teveel of te weinig accepteert hij niet.

Tenminste, dat denk ik. Maar jij kan het weten :laugh:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11