Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
In overleg met Luc plaats ik deze topic om voorstellen over een aantal wijzigingen c.q. vernieuwingen te verzamelen wat betreft de voorpagina.

Aan de hand van de reacties kunnen dan zaken toegevoegd c.q. gewijzigd worden.

Vuur er maar op los!
Door Luc
De volgende opmerkingen zijn mij al eens eerder per email gestuurd:

* Bij de extremen, ook de extremen van gisteren
* Dauwpunt weg, vervangen door ???
* Temperatuurkaartje direct op de voorpagina (hier ben ik zelf geen voorstander van: wordt rommelig met alle weerstations erin geplot, plaatje is groter, dus laden duurt langer en juist de homepage moet snel laden)
Door Eckie76
Kan het temperatuurkaartje dan niet zonder de plaatsen getoond worden? Of is dat technisch te omslachtig?

In plaats van dauwpunt zou ik neerslag nemen.
Luchtdruk zal nog wel de nodige afstemming vergen. Misschien kan er wel een algemene luchtdruktrend verschijnen op basis van een gemiddelde van alle deelnemers?

Is een lichtkrant niet een leuke toevoeging? In die lichtkrant kan je dan de top 5 opnemen van de maxima, minima etc.
Door Luc
Neerslag bij de actuelen is dezelfde als de neerslag vandaag. Ik zou niet weten welke neerslag ik anders zou kunnen nemen.

Top 5 met minima en maxima is inderdaad een leuk idee. Ik zal eens zoeken naar een lichtkrant script....
Door Eckie76
Neerslag vandaag staat onder extremen, dat zou ik dan onder actueel zetten bedoelde ik.

Eventueel een shoutbox toevoegen om korte weermeldingen te doen? Weerflitsen of zoiets in die richting.
Door wthus
Dan liever een lijstje in plaats van een lichtkrant. Vind een lichtkrant persoonlijk wat rommelig en vervelend om te bekijken. Lijstje is duidelijker en oogt rustiger. Temp kaartje zou ik gewoon appart laten staan op de sub pagina.
Door hansmiv
Ik weet niet hoor. Wie komt er op de frontpagina? Iemand die hier nog niet eerder is geweest. Persoonlijk log ik rechtstreeks in op de pagina zuid-Holland. Die interesseert mij. De frontpagina zie ik zelf vrijwel nooit.

Het zijn de gasten en onbekenden (en zoekmachines) die daar terecht komen. Wat willen die nou weten ? Wat het weer NU is ? Wat het weer gaat worden ? Dat laatste weten wij zelf ook niet.
Of waar dat verschrikkelijke noodweer heeft huisgehouden? Eén stormpje en alle weersites zitten uren verstopt !

Bezoekers willen misschien wel weten wat ze op deze site zullen vinden. Met kilometers text zijn ze zo weer weg. Een paar korte kreten, een paar plaatjes die ze de weg wijzen misschien ?

Mijn suggestie is: een goed menuutje. En één plaatje met een overzicht van "dat verschrikkelijke noodweer": regen / wind / bliksem ... Sneeuwstorm !

Hebben wij trouwens bliksem stations in onze gebruikers ??