Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzal
Als ik op mijn HWA pagina kijk zie ik bij hitteindex geen getal meer staan maar, een streepje.
Is dit normaal of gaat er bij mij iets niet goed?
De rest van de gegevens lijken wel allemaal normaal.
Het maakt me in ieder geval nieuwsgierig.

Groet Rob.
Door nolversteeg
Hoi Rob,

in principe zou het kunnen, alleen het is dan niet helemaal concequent, omdat bij mij wel de index aangegeven wordt.

maar voor de hitteindex is de temperatuur te laag en voor de windchill is er te weinig wind. ik weet niet of je die data uit de console haalt of die zelf berekend.

of dit aan HWA overlaat

Groeten Nol
Door Overijse
Hitte-index wordt uitgelezen uit je openweerdata, en om 1617 hr zie je hitte-index toch staan hoor. 0.1 °C net zoals in je openweerdata.
Door nolversteeg
Inderdaad Kris,

Nu staat het er, is alleen de vraag waarom stond er een half uur geleden -°C

zal er in het log gekeken moeten worden.

maar volgens mij ging er meer mis want de website was ook niet berijkbaar.

Gr. Nol
Door nolversteeg
Nu ook in Eersel.

$outsideHeatIndex = "0.00";
Bijlagen
Knipsel-ea05618ea0560f351c057481db8982f0.JPG
Knipsel-ea05618ea0560f351c057481db8982f0.JPG (11.33 KiB) 3075 keer bekeken
Door weerzal
Ik heb even de log bekeken en ook de openweerdata.
Het lijkt erop dat als ik via de openweerdata 0,O graden celcius aanbied.
HWA dit aangeeft als een streepje.
Zodra deze waarde hoger of lager is komt er weer een waarde te staan bij de hitteindex.
Hoor mij praten "hitteindex" in de winter.
Zo er geen bug bij de HWA kunnen zitten.
Niet dat IK er problemen mee heb maar, is gewoon leuk om te weten.

Groet Rob.B)
Door Luc
Van de hitteindex wordt alleen de huidige waarde opgeslagen in de database. Dus ik kan niet terugkijken wat er in de database stond op het moment dat het fout ging.

Van de windchill sla ik wel alle records van de afgelopen 24 uur, dus daar kan ik terugkijken. Ik zie daar geen streepje o.i.d. staan bij jou. Maar je geeft zelf ook al aan dat dit goed gaat.

In de database zijn dit beide numerieke velden. Er kunnen dus überhaupt geen streepjes worden opgeslagen. Wel is een null-waarde mogelijk. Als het weerstation geen waarde heeft voor een parameter (heb ik het even over een Vantage Pro model), dan geeft die '---' (3 streepjes) door in de tag. Tijdens het importeren, vertaal ik 3 streepjes naar null. Een null wordt tijdens de weergave (waarschijnlijk) weer getoond als één streepje.

Ik vermoed daarom toch dat je weerstation even geen waarde heeft doorgegeven...

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Luc,

Zie bovenstaande screendump van meteoeersel

Groeten Nol
Door weerzal
Ha Nol,

Bij mij was het precies hetzelfde.
Mijn openweerdata gaf ook bij outsideheatindex 0,00 aan
Je zou dan toch echt zeggen dat hij dan ook 0,0 aan moet geven op de HWA pagina.

Groet Rob.