Algemeen forum voor discussie over de website
Door hansmiv
??? Als dat jouw manier is van "het oplossen van moeilijkheden in het forum", dan verschillen we bij nader inzien toch nog van mening.
Door Luc
Kom op jongens.. een beetje ontopic graag.

(afhankelijk van het aantal berichten dat je post, verandert de status van de forum deelnemer, goud forum deelnemer is het hoogst haalbare. Dit is een standaard feature van het forum....)
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Daarom vertrekt deze Goud forum deelnemer onmiddelijk.

John van Os

Jammer, volstrekt onnodig en niet voorzien van een onderbouwend argument.

Wat ik nog maar weer eens herhaal: Niemand is hier "professioneel", noch heeft hier iemand geopperd dat dat het streven is.
Nu is het zelfs zo ver, dat er niet eens meer iets gezegd mag worden over de betrouwbaarheid of manco's van bepaalde stations, zonder dat hierop mensen gaan wegrennen omdat ze deze dingen verkeerd schijnen te begrijpen en volledig uit hun verband trekken.
Door Meteo Simpelveld
osjohn schrijft:
Daarom vertrekt deze Goud forum deelnemer onmiddelijk.

John van Os

John,

Ik vind niet dat je moet opstappen.
Langzaam maar zeker vind ik wel dat er teveel man op man gespeeld wordt.
Waarom? Ik krijg langzaam het idee dat er personen zijn die HWS en de hobby kapot willen maken.

Groet Bert
Door Luc
Inmiddels heb ik heb upload bestand aangepast en getest met Weerstation Leiden. De barometer stand geeft nu dus de goede waarde aan.

Het foutje in de windsnelheid is ook opgelost. VWS gebruikt als Windunit variabele "mps". Tijdens de import wordt "m/s" omgerekend naar "km/u". Dat doe ik nu dus ook als deze variabele "mps" bevat.

Zowel de barometer en als de windsnelheid zijn nu dus correct!
Door yisc
Ook langs deze weg hartelijk dank Luc.
Weerstation Leiden-centrum doet nu goed mee met de rest.
Door Eckie76
Perfect werk Luc!
Ben blij voor de eigenaar van Leiden.:)

Een opvallend station is Montfort (Centrum). Dit laat al heel erg lang geen winddata zien, noch snelheid, nog richting.

Even om verwarring te voorkomen: Mijn website bevat de data van 2 weerstations, te weten Sint Odiliënberg en Montfort (Limburg) ( ongeveer 4 km van elkaar liggend).
Er is een tweede meetstation in Montfort, dat Montfort Centrum wordt genoemd en waarvan ik de eigenaar niet zo goed ken.
Op Awekas worden zijn winddata ook niet doorgegeven, dus de fout ligt niet bij HWA.
Wat ik wel weet, is dat de eigenaar al heel lang meedraait in de "weerwereld".
Misschien kan ik hem eens benaderen.
Door hansmiv
Ik ben erg trost op jullie :laugh:

Tussen haakjes, er zitten vogens mij nog een paar stations met verdacht lage windsnelheden, zoals in mijn omgeving "Gouda". Het verschil is echter dan weer niet zo groot dat het persé niet klopt. Dat kan ook door de omstandigheden van dat station komen. Maar misschien zit het probleem van de wind in mph in meer stations. Ik heb er nog niet de vinger op kunnen leggen, maar nu jij weet welke type station / software op deze manier meldt, kan jij misschien gemakkelijker ontdekken of er meer problemen zijn, of dat het in z'n algemeenheid verder niet voorkomt.

Maar terug naar het onderwerp, ik ben hartstikke blij dat de probleempjes getackeld zijn, vooral omdat mijn kritische vragen zo hier en daar wat irritatie opriepen.
Maar ik weet zeker dat ook die mensen nu tevreden zullen zijn op het resultaat !
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11