Algemeen forum voor discussie over de website
Door JPC
Ik vindt het 10 minuten gemiddelde ook logischer dan een toevallige waarde eens in de 5 a 10 minuten te uploaden. Ik hoopte dan ook op meer reacties maar helaas reageren er niet veel.
Door nolversteeg
Hallo Hans,

In de openweerdata wordt de ($wind10Avg = "2.6";) wel gepresenteerd,
Ik weet alleen niet of Luc deze gebruikt voor HWA.

Groeten Nol
Door JPC
Als ik zo naar mijn windrichting grafiek op HWA kijk denk ik dat de $windDirection (tekst) wordt gebruikt en niet de $windDir (het aantal graden) gezien het schokkerige verloop.
Door nolversteeg
Hallo Hans,

Ik haal de winddir uit de Envoy8x en heet dan "dominantdir" en is een gemiddelde van de 15 punten (windroos),die gebruik ik nu ook voor HWA de envoy8x kent geen windrichting in graden,

Gr. Nol
Door nolversteeg
Hallo Bart,

Ik hen zojuist mijn script wat aangepast met
Code: Selecteer alles
$windDir = mysql_query ("SELECT  ROUND(AVG(x.DominantDir),1 )AS gem10  FROM(   SELECT t.recdatetime, t.time, t.DominantDir FROM station1 t ORDER BY t.recdatetime DESC LIMIT 10 )as  x ");

Kan nog niet zien wat het resultaat is , gezien er ook een flatliner was ivm een plakkende reed(anemometer), en een gat vanwege WDTU die waarschijnlikk door mij niet meer opgestart is.

morgenochtend zal het resultaat zichtbaar zijn mits de reed niet blijft plakken en het een klein beetje waait.

Groeten Nol
Door Prinsen
Ik heb ook zeer onrustige pieken in mijn grafiek. Wat zou ik er dus aan kunnen doen om dat ook te verbeteren. Ik heb pas een nieuwe davis pro2. En upload via weatherlink.
Kijk bij de grafiek van Meddo. Kan ik in weatherlink wat aanpassen? Gisteren avond alles op 10 minuten gezet. Poosje is het rustig en dan komen ze weer terug.
Gr. Ans
Door hanszzz
Hallo Bart

Ik ben hier ook maar eens aan het experimenteren geslagen ik heb de vaan net zo maar heb het voorste gedeelte in geheel 2cm ingekort

ik moet zeggen eerste indruk is goed veel stabieler in de wind :)

Grt Hans
Door hanszzz
Hallo Bart even een update over de windvaan.

Ik moet zeggen dat het experiment hier zeer geslaagd is ik heb het voorste stukje van de vaan in totaal ook 2cm ingekort en moet zeggen dat de vaan een stuk rustiger is geworden in de wind.:woohoo:

geen rare uitschieters meer van 90 graden of meer dus deze blijft mooi op het dak staan :)

grt Hans