Algemeen forum voor discussie over de website
Door pdw112
Bij het lezen van dit draadje zie ik dat er een aantal weerstations zijn die de xml omzetten naar een plaatje.
Nu is mijn kennis van xml en php/html niet zo groot dat ik dit voor elkaar krijg.

Is het mogelijk om dit script te delen zodat ook anderen die net als ik geen tot weinig verstand van PHP hebben dit te gebruiken.
Ik ben eigenlijk na de eerste regendruppels weer terug geschakeld op de buienradar.
Ik kijk het voorlopig nog even aan.
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat het beter gaat worden dan de buienradar.
Maar daar gaat waarschijnlijk nog enige tijd overheen?
Maar als je er mee wilt spelen, hier is een probeersel van mij
Stuur maar een pm als je interesse hebt.
[img]http://www.sysanalyser.com/actueel/hydronet3.php[/img]
Ik heb vandaag de kwaliteitsrapporten van de maand december klaargezet in de beheermodule. Een kleine toelichting is op z'n plaats:

- In de excelsheet staat nu nog een interval van 7,5 minuten. Er wordt gecontroleerd of vorige waarde langer dan 7,5 minuten geleden binnenkwam. Dit is halverwege december aangepast naar 17,5 minuten. Dit is daarom nog niet goed verwerkt in de rapporten van december.

- in de excelsheet staat ook een kolom met voorbeelden wanneer data fout is. Dit heeft geen betrekking op de data van je station. Dit is een willekeurig voorbeeld dat bij iedereen hetzelfde is.

- Het is goed om het doel van het proces van validatie in de gaten te houden. Dat is de radar corrigeren op basis van betrouwbare metingen van grondstations.

- Een neerslagstation zonder verwarming zorgt er bij sneeuw voor dat de hoeveelheid en de tijd waarop de neerslag wordt gemeten in die periode minder betrouwbaar zijn. De toekenning van een label "twijfelachtig" is op dat moment terecht omdat het station niet kan worden gebruikt voor het maken van het neerslagradarcomposiet. Na de koude-periode zal dat vanzelf herstellen. Dus als een station niet verwarmd is, dan heeft dit tot gevolg dat bij sneeuwval het station tijdelijk niet gebruikt zal worden in het radarcomposiet. De data wordt dan in het rapport aangemerkt als twijfelachtig (wat voor het doel van de validatie natuurlijk terecht is)

[size=4]Het kwaliteitsrapport is geen oordeel over het meetstation. Het is een oordeel over de geschiktheid van de neerslaggegevens voor het samenstellen van het radarcomposiet op dat moment. [/size]

gr,
Luc
Door nolversteeg
Halo Luc,

Zal ik de knoop doorhakken, ziet er indrukwekkend uit , met een gigantische hoeveelheid data.

Gelijk mijn eerste vraag gaat de data via jou naar hydrologic, of leest hydrologic zelf de data in,

tijdspanne van 5 minuten kan natuurlijk nooit in 10 minuten data download.

Mijn data staat als het goed is iedere minuut klaar, maar het kan natuurlijk zijn dat het even duurt voordat de server antwoordt geeft,als dat een beetje ongelukkig uit komt is er de mogelijkheid dat je nooit data aan kan leveren.

Ben benieuwd naar de volgende resultaten.
groeten Nol
Door relin
Hoi Luc,

Duidelijk ovezicht, maar wat mij verbaast is dat alle door mij gemeten neerslag als fout wordt bestempeld omdat de waarde van mijn opgegeven merk en type niet zouden klopen. Mijn waarde per eenheid is wel degelijk 0,518, maar als deze door Dataprofeet en Hydrologic wordt afgerond op 0,5 zal dit dus altijd fout blijven.

Moet ik nu in de beheermodule mijn waarde op 0,5 zetten zodat dit dan wel goed gaat.

Groeten Remko
Weerstation 's-Gravenzande
nolversteeg schrijft:
Halo Luc,

Zal ik de knoop doorhakken, ziet er indrukwekkend uit , met een gigantische hoeveelheid data.

Gelijk mijn eerste vraag gaat de data via jou naar hydrologic, of leest hydrologic zelf de data in,

tijdspanne van 5 minuten kan natuurlijk nooit in 10 minuten data download.

Mijn data staat als het goed is iedere minuut klaar, maar het kan natuurlijk zijn dat het even duurt voordat de server antwoordt geeft,als dat een beetje ongelukkig uit komt is er de mogelijkheid dat je nooit data aan kan leveren.

Ben benieuwd naar de volgende resultaten.
groeten Nol
Hoi Nol,

HWA haalt bij alle stations elke 5 minuten de actuele gegevens. Indien een weerstation ook eens per 5 minuten een update doet, dan is er op HWA dus ook elke 5 minuten nieuwe data voor het station. De dataprofeet detecteert dan ook netjes data per 5 minuten.

HWA stuurt de data door naar Hydrologic/Witteveen+Bos. Hydrologic/Witteveen+Bos kijken dus niet rechtstreeks in de uploadfiles van de deelnemers.

Gr,
Luc
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 41