Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door reitsma1960
Goedemorgen,

Nog even wat uitleg en achterfrondinfo nu het rustiger is hoe dit nieuwe netwerk is ontstaan.
Ik vond het Nordic Weather Network er goed uitzien met veel mogelijkheden. Ik heb vrij regelmatig contact met Henrik Roblom (Henkka) die veel scripts maakt en ook eindverantwoordelijk is voor het toenmalige Nordicweathernet en nu het European Weather Network. Ik test zijn scripts en denk mee met hem en heb daardoor ook kontakten met een paar anderen in Scandinavië (Denemarken en Zweden).
Zo is het idee ontstaan uit mijn verzoek mee te mogen doen om een Europees Weer Netwerk op te zetten. Voor de kerst zijn we begonnen met brainstormen en te ontwikkelen en zo is het ontstaan. Naar mijn idee erg mooi dat we nu een groot Europees Weer Netwerk hebben.
Maar ere wie ere toekomt, Henkka maakt het script. Ik heb samen met anderen meegedacht, getest, delen vertaald etcetera en ben contactpersoon voor deze regio.

Er zijn meer stations die een steentje hebben bijgedragen;
Zo heeft Wisse van der Velde van Weerstation Grootegast veel gedaan aan de Duitse vertaling. Testers waren Gert Rothuizen (Weerstation Woerden), Piet Kampen (Meteo Sauwerd), Wim van der Kuil (Weerstation-wilsele.be ) en René Verhaar (Weerstation Noorden).

Wanneer er ideëen zijn laat het weten. Zo denken we nog na over uitbreiding.
Diverse zaken moeten nog worden opgelost zoals ik al eerder schreef.
Bijvoorbeeld het toevoegen van de weg waarschuwings info zoals die ook in Zweden en Finland wordt gegeven. Ik weet niet of dat hier in Nederland te krijgen is.
Daarnaast wordt nagedacht het onweer (StormTracker deel) deel uit te breiden.

Mede namens Henkka, iedereen bedankt voor alle hulp.

Wanneer je naar de gebruikersomgeving gaat kun je daar de nieuwsbrief lezen. (is alleen in het Engels)

Mvrgr,
Oebel
Door Wietse
Hi Oebel,

Hoe kan het echter dat Duitsland nog zo weinig stations telt? Is dat nog niet gepost op de Duitse fora?
Door reitsma1960
Wietse schrijft:
Hi Oebel,

Hoe kan het echter dat Duitsland nog zo weinig stations telt? Is dat nog niet gepost op de Duitse fora?

Hoi Wietse,

Nee, ik heb een paar Duitse stations gemaild en gevraagd het kenbaar te maken.
Wanneer je op Duitse fora komt, meld het dan.
Is niet gebeurd. Ach, wanneer 1 schaap over de dam is...:laugh:

Ook Italië komt er aan en mogelijk Frankrijk.

mvrgr,
Oebel
Door reitsma1960
jorissynaeve schrijft:
Nog even over het feit dat in mijn FF geen temperatuurgetallen komen op de kaart. Ik vermoed dat er een probleem is met hotlinking.
Als ik een "warning icoon" aanklik, krijg ik volgende: "Forbidden
We don't allow hotlinking.
Nordic Weathernetwork"
Ik zie dat in de error-code ook enkele keren staan. Gebeurt enkel in FF bij mij;

Enig idee wat de reden kan zijn hiervoor?

ps: dit komt ook voor op http://www.europeanweathernetwork.eu/index.php?nl

Hoi Joris,

Vreemd, want dit probleem hebben we nog niet gehoord.
Probleem is doorgestuurd.
Je hoort er van.

Mvrgr.
Oebel
Door Wietse
Dat ligt echt aan jezelf Joris, niemand heeft dat soort klachten. Daarnaast is het systeem al in werking vanaf 2008 en was het allang door iemand opgemerkt.

Installeer Firefox is opnieuw o.i.d.
Door WeerStationWoerden
goede morgen
moet zegen dat Joris gelijk heeft
als ik het script zelf op een andere server ( host ) zet dan werkt het niet
je krijgt geen temperatuur gegevens in beeld en meer dingen
dit komt echt door een hotlink beveiliging !!!

had dit al gemeld in pagina 6 staat denk ik een beetje krom ?¿¿?
Info voor de gene die geen gegevens op de kaart krijgen
1 = je heb een site opgegeven waar je script nu niet opstaat ( je host )

Mvg Gert

Wietse schrijft:
Dat ligt echt aan jezelf Joris, niemand heeft dat soort klachten. Daarnaast is het systeem al in werking vanaf 2008 en was het allang door iemand opgemerkt.

Installeer Firefox is opnieuw o.i.d.
Door eugel
Heb me gisteren aangemeld en werk met cumulus. Moet ik na mijn aanmelding en goedgekeurde retourmail nog wat doen? Volgens de tekst niet. Heb mijn pad opgegeven waar mijn realtime.txt staat. Of moet ik de bestanden downloaden die op de weather network site staan? Zo ja is er een nl vertaal versie wat je precies moet doen?
Zie dat mijn station nog niet op de kaart staat, heeft dat dan te maken met de nog te downloaden bestanden?
Door reitsma1960
eugel schrijft:
Heb me gisteren aangemeld en werk met cumulus. Moet ik na mijn aanmelding en goedgekeurde retourmail nog wat doen? Volgens de tekst niet. Heb mijn pad opgegeven waar mijn realtime.txt staat. Of moet ik de bestanden downloaden die op de weather network site staan? Zo ja is er een nl vertaal versie wat je precies moet doen?
Zie dat mijn station nog niet op de kaart staat, heeft dat dan te maken met de nog te downloaden bestanden?

Hoi,

In principe hoef je na aanmelden alleen de bevestigingsmail terug te sturen.
Daarna wordt je station binnen afzienbare tijd vrij gegeven. ff geduld.
Ligt ook aan hoeveelheid aanmeldingen.
Wanneer je de kaart op je website wil laten zien moet je de zip downloaden. De linker zip waar Download zip staat.
Er staat geen Nederlandse uitleg bij maar hulp is hier te krijgen in het Nederlands.

Succes.

Mvrgr,
Oebel
Door JPC
eugel schrijft:
Het grabben van de data files gaat nog niet overal even goed. Ik heb mij eergisteren al aangemeld, maar er is nog steeds niets te zien. Heb contact opgenomen met Henkka. Mijn data file (gemaakt volgens de Weatherlink methode, omdat de Other software keuze verdwijnt als je voor de 2e keer inlogt.) is OK volgens Henkka, maar hij heeft problemen met het inlezen. Mogelijk geldt dat voor meer sites? Als het bij jouw nog niet werkt, zou ik ook maar contact opnemen met nordicweather [@] gmail . com.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 33