Algemeen forum voor discussie over de website
Door hvmel
Hallo allen

Ik ben nieuw op dit forum (zie even voorstellen) en heb gelijk al een vraag.

Binnenkort (april) wil ik een vantage Vue kopen en die op een beugel aan onze terras- afrastering plaatsen.
Aan het eind van de beugel(staal 40x9x700 mllimeter)komt de ronde standaard waaraan het buitenstation van de Vantage Vue wordt bevestigt.

Mijn vraag; hoe hoog moet de ronde standaard minimaal zijn om niet in aanraking te komen met de beugel.
Ik wil hem zo laag mogelijk houden om nog de mogelijkheid te hebben om hem waterpas uit te richten (zicht op de unit).

Bij voorbaat dank voor jullie inbreng,

Harry
Door wsEpe
ik kan je geen exacte cm's geven, omdat de mijne op 5 meter hoogte hangt, maar het is niet heel veel. Zie deze foto: Foto Vue
Vanaf bovenkant insteek tot onderkant windvaan zal ong. 25 cm zijn.

Ik heb zelf een karton achter de beugel van de vue moeten steken om deze waterpas te krijgen. Als je de beugel te hard aantrekt, trekt de vue scheef. Met als gevolg dat de neerslag niet meer klopt. Dus waterpas is wel belangrijk. Maar dit is maar eenmalig. De beste resultaten (wind en temperatuur) zul je krijgen als de console niet beschut staat voor de wind. Mijn tip is om de console toch vrij in de wind en het liefst een stukje hoger (ong. 40 cm) te hangen dan de afrastering.
Door hvmel
Dan ga ik voorlopig maar uit van 15 centimeter (25:2 plus wat extra)

Overigen bevindt ons terras zich op ongeveer 3 meter boven de grond.
Voor de temperatuur en regen-meting zou dit moeten gaan, bij de wind-meting ziet het er minder goed uit, het appartement ligt namelijk tussen andere appartementen zowel naast als voor ons.

Het waterpas stellen kan ik prima doen met de klem-bevestiging van de beugel of de stalen beugel 40x9 millimeter iets torderen.

Met dank,
Harry