Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jango
wsEpe schrijft:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de WLrealtime.htx? Ik gebruik weatherlink 5.9.2.2. Alles lijkt goed. upload is goed, Station is zichtbaar op de kaart. Geeft ook data aan.

Maar het bestand dat Weatherlink upload is corrupt. Op 1 dataveld na, vult WL alle data goed in, maar in 1 veld laat WL de tag staan.
Gedeelte van de file:
6.0|23:30|19.3||19.3|-|

Geef ik 1 enter in de .htx file dan wordt er een andere tag niet ingevuld.

Het vreemde is, dat als ik de .htx over 4 regels verdeel gaat het wel goed en worden alle tags netjes ingevuld.

Zou de .htx file te lang zijn voor EWN? Gebruik je trouwens voor de .htx als output een .htm file dan zie je de tag || niet, maar alleen ||.

@Oebel: stuur je zo even de 2 links hiervan. Beide .htx zijn exact gelijk, alleen is in de .htx file van file2 3x een Enter gegeven.

Ik heb dit probleem ook en ik gebruik Weatherlink 5.8.3

Bij Awekas worden daardoor ook de pieken niet in de vergelijking met buurstations meegenomen.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Een schot voor de boeg, ik heb dat bij mij ook een keer gezien in de standaard HTX file weatherlink draaid op 6.02 en is zo druk met uploaden en downloaden van allerlei zaken, zowel voor zich zelf data van de ISS binnenhalen en via IP data spuien naar de pc mag hij ook nog grafieken maken , is er nog een ander programma wat hem in de rede valt. kortom de console en WL zijn heel druk en willen niet gestoord worden als er geen ACK komt haakt hij af.

Ik had hier vanmiddag al iets over willen vragen of zeggen,
HWA wil openweerdata.htx
Weernet wil wlweather.htx
Zo zijn er nog meer goedwillende programmeurs met hele mooie software,die de console en WL moet verwerken, hier is hij bijna 1 minuut mee bezig, hij is zo druk dat ik hem haats niet meer kan stoppen om iets te veranderen.

Misschien is het nu een goede kans om alle neuzen dezelfde kant op te zetten , en een soort van standaard HTX, of wat het ook mogen zijn te genereren zodat de console/WL/WS/Cumulus/PCweather/hetzelfde protocol gaan gebruiken.

Volgens mij is er maar 1 die het door heeft , en dat is Wunderground die heeft een module gemaakt voor WL, en hier heeft volgens mij niemand problemen mee, draait gewoon op de achtergrond.

Groeten Nol
Door Goris
Ik gebruik weatherlink 6.0.2 en laat WL realtime htx omzetten naar PHP ik denk dat ik de lange versie heb het laat de pieken goed zien bij AWEKAS.

Verder ben ik het met Nol eens om naar één standaard te gaan maar wie zou het moeten regelen er is geen overkoepelende organisatie.

Groeten Louis.
Door whozee
Via gebruik van Wunderground kan je ook je gegevens doorgeven aan EWN.
Zie de mogelijkheden bij de aanmelden EWN, onder software.
Door wsEpe
Goris schrijft:
Ik gebruik weatherlink 6.0.2 en laat WL realtime htx omzetten naar PHP ik denk dat ik de lange versie heb het laat de pieken goed zien bij AWEKAS.

Heb nu weatherlink geupdate naar 6.02 om te zien of met WLrealtime.htx wel goed gaat. Helaas blijft ook met deze versie de tag van tijd max. windstoot leeg..
Door reitsma1960
Wietse schrijft:
M'n bericht op forum van Wetterzentrale heeft misschien toch enig effect gehad, inmiddels wat meer Duitse stations :D!

Met m'n slechte duits even snel:
http://www.wzforum.de/forum2/read.php?31,2579016

Hoi Wietse,

Goed gedaan. Er is overigens met meerdere Duitse stations contact maar het probleem is dat zij veelal Wswin gebruiken. Dat wordt nog niet ondersteund maar daar werken we aan. Er is contact met een Nederlands station met ervaring met Wswin. Wordt aan gewerkt.

We zien Spanje verschijnen. Was niet helemaal verwacht maar uiteraard fantastisch.

Het is "stil" in Frankrijk maar achter de schermen is er contact. Komt goed.
Zij komen, maar prioriteiten liggen anders. "wat vandaag niet kan, komt morgen wel".
Is overigens een gezonde reactie! Soms ben ik daar jaloers op.

Mvrgr,
Oebel
Door petergroeneveld
Snarf2000 schrijft:
Oebel.

Allereerst de complmenten voor deze samenwerking.

Vraagje.
Is het / of zou het mogelijk zijn om de tabbladen " gebruikersomgeving" en "Deelnemen" uit te schakelen via bv een config file?

Mijn bezoekers hebben niets aan deze tabbladen.
Als ik iets wil wijzigen. ga in wel naar de website van EWN.

Grt Frans

Simpel op te lossen :) Zoek de file nwn.main.php op. Dan voor regel 709 dit plaatsen zoals onderstaande code laat zien:

Code: Selecteer alles
<!--
<ul class="ui-tabs-nav ui-helper-reset ui-helper-clearfix ui-widget-header ui-corner-all" style="width:100%;float:right">
<li class="ui-state-default ui-corner-top"><a target="_blank" href="http://www.europeanweathernetwork.eu/member.php">'.MEMBERAREA.'</a></li>
<li class="ui-state-default ui-corner-top"><a target="_blank" href="http://www.europeanweathernetwork.eu/join.php">'.JOINUS.'</a></li>
</ul>
-->

Hoop dat het ook bij jou werkt.

Zie voorbeeld.

Groeten,
Peter.
Door petergroeneveld
powerr schrijft:
Snarf2000 schrijft:
Oebel.

Vraagje.
Is het / of zou het mogelijk zijn om de tabbladen " gebruikersomgeving" en "Deelnemen" uit te schakelen via bv een config file?

Grt Frans

Als aanvulling hierop: het EWN News mag van mij ook wel weg, daar hebben de bezoekers ook niks aan.

Ook dit is simpel op te lossen zoek dezelfde file als hier boven op, nu moet je regel 688 hebben en de code tussen /* en */ zetten.

############################################################################
      # PUBLIC NEWS               Dit is regel 688
/*                                EWN News box niet zichtbaar gemaakt.
      if($msg <> ''){
       $news = '<div style="width:'.$globalsettings[mainwidth].'px"><div class="nwnwrap">
      <table class="stationbox"><tr class="favoboxhead2">
      <td class="favoboxhead2td"><div><b>EWN News</b></div></td>
      </tr><tr>
      <td style="padding:4px;">'.$msg.'</td>
      </tr></table></div></div>';
       } else {$news = '';}
*/
##############################################################################

Hoop dat het lukt.

Groeten,
Peter.
Door reitsma1960
petergroeneveld schrijft:
powerr schrijft:
Snarf2000 schrijft:
Oebel.

Vraagje.

Grt Frans

Als aanvulling hierop: het EWN News mag van mij ook wel weg, daar hebben de bezoekers ook niks aan.

Ook dit is simpel op te lossen zoek dezelfde file als hier boven op, nu moet je regel 688 hebben en de code tussen /* en */ zetten.

############################################################################
      # PUBLIC NEWS               Dit is regel 688
/*                                EWN News box niet zichtbaar gemaakt.
      if($msg <> ''){
       $news = '<div style="width:'.$globalsettings[mainwidth].'px"><div class="nwnwrap">
      <table class="stationbox"><tr class="favoboxhead2">
      <td class="favoboxhead2td"><div><b>EWN News</b></div></td>
      </tr><tr>
      <td style="padding:4px;">'.$msg.'</td>
      </tr></table></div></div>';
       } else {$news = '';}
*/
##############################################################################

Hoop dat het lukt.

Groeten,
Peter.

Hoi Peter,

Misschien handig als je even leest wat er allemaal al beantwoord is.
Deze vragen zijn al 3 dagen geleden beantwoord.

Mvrgr,
Oebel
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 33