Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door reitsma1960
petergroeneveld schrijft:
reitsma1960 schrijft:
Dag allemaal,

Na overleg met Henkka het volgende belangrijke bericht:

Er mag niets zonder toestemming worden gewijzigd aan het script. Zowel niet aan het script van het European Weather Network of van het Forecastmaps script.

We willen dat het European Weather Network in alle landen in Europa op dezelfde wijze, zo uniform mogelijk, wordt weergegeven en gebruikt.
Wanneer er toch zonder toestemming iets wordt gewijzigd word je van verdere deelname aan het European Weather Network uitgesloten. In een volgende versie van het script wordt dit als regel vermeld.

We verzoeken jullie misbruik van het script te melden.

Namens Henrik Roblom (Henkka),

Oebel Reitsma

Oebel,

Vind dit een beetje mosterd na de maaltijd. Zeg dan van te voren dat er iets niet gewijzigd mag worden in het script.

Heb ook alleen vragen van mensen proberen te beantwoorden in dit topic dat mag toch wel?

Zelf vind ik dat je in een script kleine aanpassingen moet kunnen maken voor het op je eigen website in te passen qua kleur, vertaalfouten, css aanpassingen etc. etc.

Er worden zoveel scripts aangepast cq. verbouwd (ook die van Henkka) of maak het dan zo dat je niets kunt aanpassen.

Maar even goede vrienden heb het al van mijn website gehaald.

Groeten,
Peter.

Dag Peter,

Het gaat er om dat bijvoorbeeld zaken als Nieuws en de deelname knop niet mogen worden verwijderd.
Het moet er in principe zo uit blijven zien als op deze website:
http://www.europeanweathernetwork.eu/index.php?nl
Als een kleur aangepast wordt op je website of je verbeterd een taalfout oid is dat uiteraard geen probleem.
Het gaat om grotere zaken als het nieuwsblok weghalen en dat soort zaken.
Dit was overigens ook afgelopen zondag al benoemd dat dit niet de bedoeling is.
Om te voorkomen dat er nu erg veel gewijzigd wordt aan het script hebben we dit nu zo afgesproken.

Jammer dat dit dan direct weer zo`n negatief effect geeft.

We zijn nog steeds bezig dit script te verbeteren en hebben hier veel overleg over. Alle ideeen zijn welkom. Het gaat om de uniformiteit. Dat we zo eenduidig mogelijk de informatie geven. Dit is nog niet het definitieve script.

Nogmaals, nieuwe ideeen zijn altijd welkom maar ga niet zelf zomaar grote wijzigingen doorvoeren. Daar gaat het om. Ik hoop dat een ieder begrijpt wat er wordt bedoeld.

Wat het beantwoorden van vragen.......tuurlijk. Graag zelfs.

@ Jacco
Henkka heeft mij verzocht het verzoek erbij te vermelden om misbruik van het script te melden.

Mvrgr,
Oebel
Door nitrx
Kan dat vooruitzicht niet aangepast worden door EPN zoadat het ook in het Saratoga template kan ?

Groet Ron
Door Wietse
Beetje jammer ook dat het script niet fatsoenlijk werkt. Klik op het tandwiel bijv. in de kaart of ga naar de toplijsten op deze pagina.

Ik vraag me af waardoor deze rare afwijkingen veroorzaakt worden? Ik heb de nwn map in meteo-almelo.nl/weerdata/nwn staan

Het script staat echter in www.meteo-almelo.nl/ewn.php.

Ik heb de verwijzingen toegepast in het ewn.php bestand en in de settings file die zich in de nwn map bevind.

Als ik de ewn.php file in de map weerdata plaats heb ik echter geen problemen met die rare afwijkingen zoals in die tabellen van de toplijst. Natuurlijk moet ik dan wel in het 'settings' bestand de verwijzing aanpassen.

Afbeelding

Volgens mij gewoon een bug in het script, en oja ik verwacht dat ik zelf aanpassingen in het script mag doen. Ik lever tenslotte de data, en ik verwacht daar dan ook zeker iets voor terug.
Tevens het achteraf wijzigen van voorwaarden is iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
Door dibasta
Vol verbazing heb ik de laatste paar berichten gelezen, het is jammer dat er na veel hoorngeschal gelijk alweer regels worden gesteld, en dat "we" even worden meegedeeld wat wel en niet mag, straks krijgen we de regel dat we even moeten gaan doneren! we zijn grote mensen, vindt dus niet dat we eerst lekker zijn gemaakt nu als brave hondjes er achteraan hoeven te huppelen. Volgens mij mag Henkka blij zijn dat wij de data leveren, en zo fanatiek zijn!!

Maar goed, dit project gaat voor mij spijtig genoeg in ieder geval m'n neus verder voorbij!

Gr,
Peter.
Door Wietse
dibasta schrijft:
Vol verbazing heb ik de laatste paar berichten gelezen, het is jammer dat er na veel hoorngeschal gelijk alweer regels worden gesteld, en dat "we" even worden meegedeeld wat wel en niet mag, straks krijgen we de regel dat we even moeten gaan doneren! we zijn grote mensen, vindt dus niet dat we eerst lekker zijn gemaakt nu als brave hondjes er achteraan hoeven te huppelen. Volgens mij mag Henkka blij zijn dat wij de data leveren, en zo fanatiek zijn!!

Maar goed, dit project gaat voor mij spijtig genoeg in ieder geval m'n neus verder voorbij!

Gr,
Peter.

Zie ook mijn laatste regels Peter! Helemaal met je eens.
Door hvd51
Hallo Oebel,

Ook bij mij werkt het inloggen op de gebruikers omgeving niet

ik sta al een paar dagen op de kaart en de emailconfirmation uiteraard aangeklikt.

Groet
Harm van Dijk
Door reitsma1960
hvd51 schrijft:
Hallo Oebel,

Ook bij mij werkt het inloggen op de gebruikers omgeving niet

ik sta al een paar dagen op de kaart en de emailconfirmation uiteraard aangeklikt.

Groet
Harm van Dijk

dag Harm,

Zoeken we uit.
Er zijn helaas enkele stations die echt een internet gerelateerd probleem hebben.
Daar kan EWN dan niets aan doen. De ervaring leert dat dit zich soms toch vanzelf oplost.

Je hoort hiervan.

Mvrgr,
Oebel
Door Jan2855
nitrx schrijft:
Kan dat vooruitzicht niet aangepast worden door EPN zoadat het ook in het Saratoga template kan ?

Invoegen in het Saratoga template is geen enkel probleem. Kijk maar hier.

In het bestand leaf.php staat hoe je dat moet doen. In nwn.forecast_wrf.php ook het pad aanpassen (regel 342, 361 en 484 - 486) en natuurlijk de TZ wijzigen in Europe/Amsterdam (regel 6).

Succes ermee!

Jan
Door pdw112
Heb het laatste script geïnstalleerd maar het gebruikersdeel verschijnt niet als je de waarde op 1 zet.

Ook de knop deelnemen blijft weg.

Getest in FF 17.0.1 en IE 9.0.8112
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 33