Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsp
Dan heb ik dus een Str station, perfect en duidelijk. Bij mijn volgende verhuizing zal ik zeker ergens op het land gaan wonen, voor zo'n optimale ligging voor het weerstation :laugh:
Door jorissynaeve
lightningchaser schrijft:
Zijn er op dit moment stations die op een balkon of dak staan? Dan zou een 4de optie misschien nog handig zijn : de meeste komen nu op een 'S' uit vermoed ik.

Ja hier staat het op een dak. :P Al geeft de temperatuur steeds maar 1°C te veel (bij zonnig weer) met de omliggende stations.
Door Eckie76
jorissynaeve schrijft:
lightningchaser schrijft:
Zijn er op dit moment stations die op een balkon of dak staan? Dan zou een 4de optie misschien nog handig zijn : de meeste komen nu op een 'S' uit vermoed ik.

Ja hier staat het op een dak. :P Al geeft de temperatuur steeds maar 1°C te veel (bij zonnig weer) met de omliggende stations.

Dat ken ik, dat had ik ook bij mijn weerstation in Roermond.
Alleen maar beschikking over een dakterras, dat ook nog eens zo'n beetje de hele dag vol in de koperen stond....indien ie scheen dan :)
Bij mij was de afwijking dan ook enorm.

Wat ik me afvraag: Je zegt dat de maxima om 1 graad te hoog zijn (gemiddeld).
Hoe zit dat dan met de minima in de winter? Die leken bij mij trouwens nog lager dan in menig "gewone" tuin, alsof er een soort koudeput ontstond.

Groet Olaf
Door Luc
Hoe zit dat dan met de minima in de winter? Die leken bij mij trouwens nog lager dan in menig "gewone" tuin, alsof er een soort koudeput ontstond.
Heeft waarschijnlijk met de hoogte te maken. Hoe hoog is je balkon?
Door Eckie76
2,5 meter boven maaiveld. Ingesloten door enerzijds een huis, anderzijds een garage met plat dak.

Ligging: Noordelijk met goede beschutting tegen ZW-wind.
Door hansmiv
De stationsclassificatie bestaat uit één letter. Als je op de toelichting klikt krijg je een verklaring van een drieletterige code. Hoewel ik zelf de voorkeur geeft voor die drieletterige code doen we het (voorlopig) met één letter, dus is de toelichting niet goed. Alternatief: binnenkort komen ook de andere letters beschikbaar ...

Ik zou graag de stationscodes zien op de overzichtspagina's per land en provincie op elke stationsregel.