Algemeen forum voor discussie over de website
Door Oebele
Joris,

Volgens mij missen er een paar regels in het mos script.

Code: Selecteer alles
case "SNEEUWKANS":
$this->sneeuwkans[$this->contentcount] = $data;
break;
case "ONWEERKANS":
$this->onweerkans[$this->contentcount] = $data;
break;

en deze:

Code: Selecteer alles
$this->sneeuwkans[] = NULL;
$this->onweerkans[] = NULL;
Door Wietse
Er missen veel meer tags uit de nieuwe XML versie, maar die heb ik er gewoon zelf ingezet.
Iedereen bedankt voor de complimenten :).
Door JPC
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de extra uren informatie, maar hier staat mijn mos. http://meteo.sysanalyser.com
Ziet er misschien niet zo spectaculair uit maar als je alle uren info erin zet wordt het wel wat druk . Maar daar ga ik wel naar kijken.
Wel heb ik de luchtdruk erin gezet, was die al opgevallen?
Ik laat maximaal 11 dagdelen zien van de 12 a 13.
Omdat de eerste kolom altijd de huidige is (schuift ieder 12 uur op) kan ik er altijd 11 vol krijgen, ook in de ochtend na 6 uur.
Wat wel opvalt is dat de wind sterkte en richting niet overeenkomen met de oude mos xml. Dit komt waarschijnlijk omdat deze alleen voor de 3 uur periode geld en niet voor de 12 uur periode.
Door pdw112
Zie er goed uit Wietse.

Ben zelf ook wat aan het maken maar ik kon er niet uit hoe in de dagen in kolomen krijg met daaronder de 12 uurs verwachting.

Nu maakt hij voor elke 3 uur een nieuwe regel aan.

Gr,
Arnaut
Door wsEpe
Ik heb nu ook even de xml wat beter kunnen bekijken. Mooi uitgebreid, maar je moet wel goed lezen. ik had nog wel vragen hoe de xml gelezen moet worden, maar dat blijkt voor een groot deel uit de tabel van de eerste post. Instantaan is dus op dat moment van de gegeven tijd.

Blijft er 1 vraag over: Gelden voor de minimum- en maximumtemperatuur en voor weersymbool_12u en neerslagkans ook dat dit geldt voor de periode van 6 resp. 12 uur vóór de gegeven regel?
Door wvdkuil
In een vorig bericht zei ik:
En nu met wat meer gegevens en meer tijdseenheden, leent de HWA/MC xml zich voor een veel mooier script. Dus dat staat op mijn te-doen lijstje.
Hierbij een eerste opzet.
Het eerste plaatje, de standaard HWA tabel, is al enkele dagen geleden vrij gegeven voor de template gebruikers.
Het tweede plaatje is afgekeken van het plaintext.txt WXSIM script.Dit voor mensen die het standaard HWA plaatje te druk vinden om op hun startpagina te zetten.
Het derde plaatje is een HighCharts grafiek. Omdat er nu veel meer gegevens zijn is het ook mogelijk een dergelijke grafiek te maken over alle verwachtingen heen.
Voorbeeld met de standaard iconen:
http://www.weerstation-leuven.be/wsHwaSA/startHwa.php

Nog te doen: de standaard lijst toevoegen, test met de eigen hwa iconen en de documentatie.
Na het weekeinde zal ik de download klaar zetten..
En hierbij een afbeelding van de drie plaatjes.
Bijlagen
hwa_plaatjes.jpg
hwa_plaatjes.jpg (126.73 KiB) 2733 keer bekeken
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15