Algemeen forum voor discussie over de website
Door nelson
Hallo

Moet je nu de totale sneeuwhoogte doorgeven of alleen wat er vandaag is gevallen.

Gr

Eric WS soestdijk.
Door Snarf2000
Hallo Eric.

Op de sneeuwhoogte pagina staat geschreven:

Hieronder een overzicht van de 200 laatst gemelde sneeuwhoogtes. Regelmatig maken we op basis van deze data een kaartje, met de actuele sneeuwhoogtes. Meld daarom ook jouw actuele sneeuwhoogte, zodat het kaartje nog nauwkeuriger kan worden.

Dus de totale sneeuwhoogte die er NU ligt.
Ligt er morgen een stuk minder door bv dooi, dan mag je die hoogte doorgeven.
Al geef je elke dag een hoogte door, het kaartje wordt er alleen maar actueler van.

Grt Frans
Door Luc
Inderdaad. Hier wordt het huidige/actuele sneeuwdek gevraagd. Dus inclusief (rest)sneeuw van voorgaande dagen.

Gr,
Luc
Door nelson
ok we gaan vandaag weer meten het sneeuwt hier nog licht dus even wachten tot het droog is.

Eric

WS soestdijk.
Door teesee64
Wanneer kunnen we het volgende kaartje verwachten? Kaartje wat er nu staat is van de 16e.

Groet,
Theo
Door dibasta
teesee64 schrijft:
Wanneer kunnen we het volgende kaartje verwachten? Kaartje wat er nu staat is van de 16e.

Groet,
Theo

Dat is inderdaad niet erg actueel, was mij ook al opgevallen!

Gr,
Peter.
Door Luc
teesee64 schrijft:

Groet,
Theo
Ik wil later vandaag een nieuw kaartje maken. Bij deze dus de oproep om allemaal de actuele hoogte in te vullen. Ook als er weinig of geen (verse) sneeuw is.

Gr,
Luc
Door Snarf2000
Sneeuwhoogte is vandaag moeilijk te bepalen.
De regenmeter geeft 2.8 mm aan.
Op vele plekken ligt niets en op een andere plek ca 15 cm.

Met deze droge poedersneeuw verwaait alles.
Wat moet je er dan van maken?

Ik hou het maar op een 4 a 5 cm.
Moeilijk moeilijk.

Grt Frans
Door Luc
Snarf2000 schrijft:
Sneeuwhoogte is vandaag moeilijk te bepalen.
De regenmeter geeft 2.8 mm aan.
Op vele plekken ligt niets en op een andere plek ca 15 cm.

Met deze droge poedersneeuw verwaait alles.
Wat moet je er dan van maken?

Ik hou het maar op een 4 a 5 cm.
Moeilijk moeilijk.

Grt Frans
Dat had ik gisteren ook. Op de oprit lag niks. Onder het overdekt terras 3 cm :lol:. Her en der waar sneeuwduintjes.

Op het gazon lag nog sneeuw van vorige week. Ik had het idee dat de sneeuw daar enigszins op bleef liggen. Uiteindelijk daar maar op een aantal plaatsen wat metingen gedaan op de meest vlakke stukken en de hoogte gemiddeld.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Ik heb een plaats in de tuin, die ik steeds als referentie aanhoud, het is een grote teak houten tafel met "afwatering", op 80 cm hoog, hier staat ook de IR sneeuwmeter op, en heeft tijdens de sneeuwbuien een egaal maagdelijk oppervlak,hier blijft ook de stuifsneeuw op liggen hij staat uit de wind. en kan ook goed zien dat het sneeuwdek minder wordt als het dooit of vriesdroogt. Op de het natuurleistenen terras is de sneeuw ijs geworden en niet meer mee te nemen in de meting, dit schijnt ook eerder te verdwijnen dan de sneeuw door het vries drogen.
Gisteren 3/4 dag op de top van nederland gestaan met neerslaghoeveelheid,en sneeuw op de tafel was ook in verhouding meer geworden ondanks de stuifsneeuw. Vandaag is er 3 cm afgesmolten en verdampt.

Groeten Nol