Algemeen forum voor discussie over de website
Door pdw112
Hier ben ik het volledig mee eens Nol.
Het is een groot stuk vakwerk wat Wim hier heeft geleverd en als iemand de vertaling niet goed vind dan passen ze dat zelf maar aan.

Wim,
Nogmaals super bedankt voor dit fantastische script.

Gr,
Arnaut
Door petergroeneveld
Wim,

Complimenten voor het zeer uitgebreide MOS script wat je hebt geschreven. ;)
En alles voor je eigen website-layout is er naar believen in te wijzigen. Tevens een zeer leerzaam script als je je er verder in wilt verdiepen.

Thanks!
Peter.
Door Overijse
wvdkuil schrijft:
tvg schrijft:
Is de dag- en maandnamen beginnend met een hoofdletter niet wat ouderwets?

Groet

Theo
Ik denk dat mijn leeftijd begint mee te spelen. Bedankt voor de tip. Ik zal moderner moeten worden. Maar alle teksten staain in een vertaaltabel. Dus die hoofdletters zijn zo in kleine letters te vertalen. De website beheerder beslist, niet de programmeur.
Groeten, Wim

Superscript en don't worry over die hoofdletters in dagen en maanden. Ben er overlaatst ook op terechtgewezen door m'n eigen dochter nog wel.

Grtz
Kris
Door petergroeneveld
Wim, weet het niet geheel zeker maar volgens mij moet je de max/min kolommen per dag omkeren naar min/max ook de weericon (2x nachticon achter elkaar voor donderdag en vrijdag) volgorde is niet geheel juist zie ook je eigen voorbeeld.
In mijn voorbeeld worden zelfs 4 nacht iconen achter elkaar weergegeven.

Groeten,
Peter.

Bijlagen
mos.PNG
mos.PNG (44.15 KiB) 2650 keer bekeken
Door Snarf2000
petergroeneveld schrijft:
Wim, weet het niet geheel zeker maar volgens mij moet je de max/min kolommen per dag omkeren naar min/max ook de weericon (2x nachticon achter elkaar voor donderdag en vrijdag) volgorde is niet geheel juist zie ook je eigen voorbeeld.
In mijn voorbeeld worden zelfs 4 nacht iconen achter elkaar weergegeven.

Groeten,
Peter.

Het zou al een stuk duidelijker zijn als de kleuren omgedraaid worden.
Wit voor overdag en blauw voor 's nachts.
Ik moest eerst ook even kijken wat er bedoeld werd.

En ja, de icoontjes zijn een ook beetje in de war

Frans
Door petergroeneveld
De kleuren zijn niet zo het probleem Frans die kun jezelf in de css wijzigen. Ik denk dat het dag en nacht probleem weer opdoemt.

Peter.
Door wvdkuil
Wim, weet het niet geheel zeker maar volgens mij moet je de max/min kolommen per dag omkeren naar min/max

De min max is gebaseerd op de waardes in de eerste kolom. 0 graden is hoger dan -6 dus staat er eerst max en dan min. Dat wordt op basis van de invoer afgebeeld.
ook de weericon (2x nachticon achter elkaar voor donderdag en vrijdag) volgorde is niet geheel juist
De weer-icooon wordt rechtstreeks uit je xml gehaald. Daar staat het nummer in. Ik zou iets verkeerd kunnen halen uit de xml. Maar jouw xml kan ik niet hiervandaan controleren. Als je me een pm stuurt met je key en id dan kan ik hem ophalen. Of je kunt de xml mailen. Ik heb al enkele dagen een klein programmatje lopen om te zien wat er met de iconen in de xml aan de hand is.
Door wvdkuil
De kleuren zijn niet zo het probleem Frans die kun jezelf in de css wijzigen. Ik denk dat het dag en nacht probleem weer opdoemt.

Peter.
Ik ben nog niet zo lang lid, dus wat is het dag / nacht probleem?
Ik heb alle mos discussies geprobeerd door te lezen, maar blijkbaar iets over het hoofd gezien.
Groeten, Wim
Door wvdkuil
wvdkuil schrijft:
Wim, weet het niet geheel zeker maar volgens mij moet je de max/min kolommen per dag omkeren naar min/max

De min max is gebaseerd op de waardes in de eerste kolom. 0 graden is hoger dan -6 dus staat er eerst max en dan min. Dat wordt op basis van de invoer afgebeeld.
ook de weericon (2x nachticon achter elkaar voor donderdag en vrijdag) volgorde is niet geheel juist
De weer-icooon wordt rechtstreeks uit je xml gehaald. Daar staat het nummer in. Ik zou iets verkeerd kunnen halen uit de xml. Maar jouw xml kan ik niet hiervandaan controleren. Als je me een pm stuurt met je key en id dan kan ik hem ophalen. Of je kunt de xml mailen. Ik heb al enkele dagen een klein programmatje lopen om te zien wat er met de iconen in de xml aan de hand is.

Wel jammer dat je je eigen stommiteiten niet kan wijzigen als je na 5 minuten erachter komt dat je iets te vlug een antwoord hebt gegeven. De nieuwe xml bevat voor 18 uur twee iconen en twee weatherDescriptions. En die moet je natuurlijk wel uit elkaar houden.
Dus straks een nieuwe versie van hwaGenerateHtml.php.
Ik test nu nog even verder met de andere bemerkingen.

Groeten, Wim
Bijlagen
(8.23 KiB) 219 keer gedownload
Door wvdkuil
OK, de fout met de iconen is opgelost, de iconen en beschrijvingen voor de HWA graph worden uit de 24 uur beschrijving gehaald.

De waarde min/max of max/min geven de juiste waardes in de kolommen aan, was al correct.

De eerste kolom is helder als het dag is, donker als het nacht is. tot nu toe was de eerste kolom altijd donker en dat is inderdaad verwarrend.

De eerste xml verwachting met 24 uurs gegevens bepaalt ook wat er in de eerste kolom komt.
Dus bij de verwachting van 10.57 staan er nog gegevens in van die dag (24u verwachting van 18 uur), dus begin ik met een lichte kolom voor die dag.
Let op: Als je dat vergelijkt met de "MOS-Verwachtingen als image" via het beheermodule van HWA dan is de eerste kolom de nacht van vandaag op morgen.

Ik hoop dat dit de bedoeling is en anders passen we het verder aan.

Groeten, Wim
Bijlagen
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15