Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerStationWoerden
goede avond .

vandaag maar eens gekeken hoe het met de supercap stond van de Davis .
want om binnen 2 maanden alweer de batterij te vervangen .
werd nu toch wel wat te gek .
alles naar beneden gehaald .
vond het met -5 toch wat te gek om buiten door te gaan .
snel de deksel losgeschroefd …
en weet het niet zeker maar ik geloof dat deze supercap wel zijn beste tijd heb gehad ;)
[img]http://www.weerstation-woerden.nl/foto/supercap1.JPG[/img]

inmiddels de supercap vervangen .
en hoop het morgen of overmorgen alles weer op zijn plek te zetten .
tijdelijk geen Weer gegevens van mij naar HWA

Mvg Gert .
Door nolversteeg
Hallo Gert,

Ziet er inderdaad niet goed uit.

Ik hoop wel dat je het geheel wel droog en schoon hebt gemaakt.

zodat vocht en vuil weer even van het toneel verdwenen is.

Gr, Nol.
Door WeerStationWoerden
hoi Nol
ja alles staat binnen op tafel
dus droog worden doet die zeker

mvg Gert

nolversteeg schrijft:
Hallo Gert,

Ziet er inderdaad niet goed uit.

Ik hoop wel dat je het geheel wel droog en schoon hebt gemaakt.

zodat vocht en vuil weer even van het toneel verdwenen is.

Gr, Nol.
Door WeerStationWoerden
reparatie is al gedaan
maar tis nu te donker en te koud om het dak op te gaan
hoop morgen anders een andere dag
Mvg Gert

weatherservice schrijft:
Dat ziet er zeker niet gezond uit ! Veel succes met de reparatie.
Door Sloefke
Hallo weercollega's

met enige regelmaat lees ik verschillende onderwerpen op dit forum. en ik moet zeggen ik heb er veel van geleerd. Nu heb ik toch een vraag omtrent de spanningvoorziening van de Vantage Pro. Ik draai sinds 2010 met de zelfde batterij en ik las in deze rubriek over het vervangen van de condensator. Mijn vraag: is de zg supercap een element wat standaard om een aantal jaren moeten worden vervangen? mijn tweede vraag is hoe lang gaat een batterij gemiddeld mee in de VAntage Pro? Ik wil liever een aantal zaken voorkomen dan genezen.

Graag uw reactie

Groeten Joost
Door Weerstation Kaatsheuvel
Sloefke schrijft:
Hallo weercollega's

met enige regelmaat lees ik verschillende onderwerpen op dit forum. en ik moet zeggen ik heb er veel van geleerd. Nu heb ik toch een vraag omtrent de spanningvoorziening van de Vantage Pro. Ik draai sinds 2010 met de zelfde batterij en ik las in deze rubriek over het vervangen van de condensator. Mijn vraag: is de zg supercap een element wat standaard om een aantal jaren moeten worden vervangen? mijn tweede vraag is hoe lang gaat een batterij gemiddeld mee in de VAntage Pro? Ik wil liever een aantal zaken voorkomen dan genezen.

Graag uw reactie

Groeten Joost
Hallo allemaal,Ik heb de batterij in de Vantage pro 2 nog nooit vervangen en de supercap ook niet.
Ik ben weel benieuwd of de supercap standaard om de ... jaar vervangen moet worden.Groeten , Hans
Door Weerstation Kaatsheuvel
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Sloefke schrijft:
Hallo weercollega's

Graag uw reactie

Groeten Joost
Hallo allemaal,Ik heb de batterij in de Vantage pro 2 nog nooit vervangen en de supercap ook niet.
Ik ben weel benieuwd of de supercap standaard om de ... jaar vervangen moet worden.Groeten , Hans
ps ik heb mijn station al sinds 2008.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Het is hier ook weer de Kip en het Ei verhaal.

Alles kan stuk,daar zijn we allemaal wel achter ongeacht wat het gekost heeft.

Wel een advies, houd de sensoren droog zeker aan de binnenzijde.

Dat wil zeggen : houdt het deurtje van de IIS goed dicht. kijk eens naar de rubber seal, hier mag wel een klein beetje siliconespray op.

En wat heel belangrijk is dat kleine stukje rubber wat onderin de IIS zit. en de kabeltjes opsluit dat hoort er echt in ., zonder vocht zal je veel langer met de batterijen doen, die zijn alleen maar voor backup.

Mijn advies is kijk 1 keer per jaar naar de binnenkant van de IIS. Als er spinnetjes of vocht in zit, is er iets goed mis en zal de levensduur van de stroomvoorziening redelijk verkorten.

Alles staat in weer en wind en je wil niet weten hoe een zonnepaneeltje er uit ziet na een vette hagelbui.

Maar wees voorzichtig als je het dak op moet.

Groeten Nol