Algemeen forum voor discussie over de website
Door westkapellegek
Goedemiddag Wim en anderen,
Ik zie in de demo nog een klein spelfoutje staan: februarie ipv februari. Waar kan dit aangepast worden?

groeten,
Niek van Andel
Door nitrx
Ik krijg na de update foutmeldingen (heb alle bestanden vervagen behalve de settings..)

Groet Ron (bedankt voor je script trouwens goed werk)

Update vreemd nu verdwenen misschien rotzooi in de cache ... en geen screenhot gemaakt beetje dom :unsure:
Door weerstationhoogeloon
Hallo Wim,

Ik ben jouw mooie script nog even kritisch aan het bekijken en heb nog een kleine opmerking:

Dit script is ontwikkeld door Weerstation Leuven. Grafieken zijn vervaardigd met behulp van Highcharts. De iconen zijn van HWA/MC.
De weer-gegevens voor deze verewachting komen voort uit de samenwerking van Weerstation Hoogeloon met Het Weer Actueel & Meteo Consult.

In de footnote mag "weer-gegevens" aan elkaar geschreven worden, dus zo: "weergegevens" en met "verewachting" zal je waarschijnlijk "verwachting" zonder de 2e "e" bedoelen.

Verder ziet het er perfect uit!

gr. Remie
Door hanszzz
Haha ik zie het Ron alle tijd en 2x posten :laugh: foutje bedankt ;)

Klopt het Wim dat de sneeuw en onweer kansen nu zijn verdwenen in de nieuwe versie.

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
. . .
Klopt het Wim dat de sneeuw en onweer kansen nu zijn verdwenen in de nieuwe versie.
grt Hans
Nee hoor Hans, die verschijnen alleen als er sneeuw en of onweer verwacht wordt.
Kijk even in je xml of stuur me een pm met de url van je xml als je er zelf niet uitkomt.

Groeten, Wim
Door hanszzz
Je hebt PM Wim ik heb de xml even doorgelezen en daar staat nu ook onweer en sneeuw kans op.

Het vreemde is dat erop Dinsdag een 6bft uit zw word verwacht maar niet in de voorbeeldGraphOnly word weergegeven.

Of komt dat dat deze nog om de 12 uur word uitgelezen en de xml om de 3 uur.

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Je hebt PM Wim ik heb de xml even doorgelezen en daar staat nu ook onweer en sneeuw kans op.
Het vreemde is dat erop Dinsdag een 6bft uit zw word verwacht maar niet in de voorbeeldGraphOnly word weergegeven.
Of komt dat dat deze nog om de 12 uur word uitgelezen en de xml om de 3 uur.
grt Hans
De xml en de hwa/mos op je site stemmen overeen. De onweerkans staat er. De sneeuwkans helaas alleen op - omdat er in de xml voor zaterdag 2 feb wel een sneeuwkans van 5% wordt aangegeven. En die staat net niet meer in je graph/mos (bovenste deel van je pagina).

De graph/mos en de iconen worden uit dezelfde data samengesteld. Dus de 12 uurs data aangevuld met de 6 uurs regen.

Regen in een 12 uurs periode kun je gewoon optellen. Maar windsterktes niet. Meteoconsult geeft een waarschijnlijke windsterkte voor de periode van 12 uur op. Zo begrijp ik het toch.

Graag hoor ik,ook van anderen, of er toch niet een soort formule moet komen om andere waardes te middelen of het maximum te nemen.

Leuk probleem, bedankt,
wijziging na posten
Gelukkig kon ik nog wijzigen.
Inderdaad denk ik dat de windsterkte over de hele periode het maximum moet worden van de 3 uurs verwachtingen. Luc zegt het al in zijn eerste post. Het zijn instanaan/punt waardes.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/52430-aanpassing-mos-verwachting#52430 Mar wij willen in de Mos grafiek nu eenmaal zien hoe hard het in die twaalf uurs periode kan waaien.
Ik zal er morgen aan werken.
Wim
Door JPC
De XML van de MOS is een mix van momentele en periode waarden. Deze zijn misschien wel niet ideaal te mixen? Dit lijdt toch wel tot enige verwarring:
Instantaan betekent ogenblikkelijk.
Dus Winrichting, windsnelheid, luchtdruk, temperatuur, weersymbool, weeromschrijving, gelden voor dat tijdstip.
Dus 0,3,6,9,12,15,18 en 21 uur. En dus niet voor een periode van : 0 tot 3 , 3 tot 6, enz…
De 12 en 6 uur waarden gelden voor een periode voorafgaand aan dat tijdstip, en dus niet voor dat tijdstip zelf.
Als ik de grafiek van Luc, het weerplaatje en het eerste bericht van Luc bekijk kom ik tot deze conclusie.
Of ik zie het toch niet goed?
Mijn 3 uren tabel werkt daarom iets anders dan die, wel heel mooie, van Wim?
http://www.sysanalyser.com/actueel/mete ... recht.html
Door teesee64
misschien domme vraag, maar welk word document bedoel je?
Is dat een uitleg van de xml feed?

of lees ik ergens overheen?

Groet,
Theo
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15