Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
hansmiv schrijft:
Als ik naar het weerbeeld van vanmorgen kijk zie ik een stevige regenzone van Zeeland tot zuid-Limburg die naar het zuidoosten wegtrekt. Tegelijk ligt er in het noordoosten een groot, maar matig regengebied. Ik ben nou dus benieuwd wat wij daar met z'n allen van meten.

Als ik nou naar de regio Groningen kijk zie ik bijvoorbeeld: Ulrum 0.8 mm. Nou heb ik de kaart van NL aardig in mijn hoofd zitten, maar ik heb geen idee waar Ulrum ligt.
En voor Limburg; ligt Odiliënberg nou naast of boven Sittard ?
En waar ligt Rijkevorsel ?? Tja, ergens in België. Wel bijna 26.6 mm gemeten, dus een belangrijke meting !

Maar nu de vraag, is dat dan een meting van het afgelopen uur, of vanaf 00:00 uur of ouder ?

Als we al die gegevens nou in een vlekkenkaart terug kunnen vinden, zoals met de temp en de wind, dan heb je met één klik een kompleet beeld.

Ik weet niet of een vlekkekaart voor neerslag voor Zuid-Limburg een goed idee is.
Bekijk de verschillen russen Kerkrade en Simpelveld. We liggen goed 10 km. hemelsbreed van elkaar terwijl wij een pracht stortbui gehad hebben en Kerkrade niet.
Ik weet dat de gegevens van Kerkrade kloppen en die van ons ook.
Nu moet ik zeggen dat we in het heuvelland liggen en vrij aardige hoogteverschillen hebben.

Groet Bert
Door wsp
Goedendag allemaal,

Vindt het wel een leuk idee om net zo'n kaartje te krijgen met de regen erop.

Ik kijk nou vaak van de data die ik krijg van Eumetsat:

http://www.weerstation-parkstad.nl/inde ... Itemid=121

Natuurlijk ook op deze:

http://www.weerstation-parkstad.nl/inde ... Itemid=152

en

http://www.weerstation-parkstad.nl/inde ... Itemid=155

Maar goed idee, maar helaas misschien weer veel werk voor Luc.
Door Wietse
Prima idee, maar er kunnen grote verschillen op het kaartje ontstaan zonder dat het fouten zijn zoals sommige mensen wel eens denken. Die verschillen zitten in een klein buitje dat net hier is gevallen.
_____

Het begint opeens heel hard te regenen hier in Almelo, goed te zien op de neerslagradar van de buienradar.nl.

Afbeelding

Echter hebben andere stations lang niet zoveel neerslag als mijn station 'Almelo'. Terwijl het toch de echte werkelijkheid is die ik heb gemeten en dus geen fout is.

Hier je de gegevens van Overijssel om te vergelijken.

Afbeelding

Oke, dit was even te verduidelijking hoe verschillend de neerslag per plaats kan zijn. Ook Luc heeft dit al is naar voren gehaald, daarom staat er ook geen filter in de wind (hierbij is het ook zo veranderlijk) en bij de neerslag.

Gewoon even om te laten zien, hoe groot de verschillen kunnen zijn per kilometer ;).

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Door wslangerak
Ik zou het leuk vinden als er inderdaad met onze gegevens van de regenval wat meer gedaan kan worden in de vorm van een kaartje. Juist leuk om te zien waar de soms grote verschillen zijn ontstaan. Dat was vooral de afgelopen dagen weer heel duidelijk met de vaak zeer plaatselijke hoosbuien.

Overigens, Marcel, de links die jij noemt gaven bij mij deze foutmelding (alle 3):

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@weerstation-parkstad.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.0.61 (Unix) mod_ssl/2.0.61 OpenSSL/0.9.7a mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at www.weerstation-parkstad.nl Port 80

Ik keek met FF3, ligt het aan mij of is er iets anders mis?

Groeten!
Door wsp
wslangerak schrijft:
Ik zou het leuk vinden als er inderdaad met onze gegevens van de regenval wat meer gedaan kan worden in de vorm van een kaartje. Juist leuk om te zien waar de soms grote verschillen zijn ontstaan. Dat was vooral de afgelopen dagen weer heel duidelijk met de vaak zeer plaatselijke hoosbuien.

Overigens, Marcel, de links die jij noemt gaven bij mij deze foutmelding (alle 3):

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@weerstation-parkstad.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.0.61 (Unix) mod_ssl/2.0.61 OpenSSL/0.9.7a mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at www.weerstation-parkstad.nl Port 80

Ik keek met FF3, ligt het aan mij of is er iets anders mis?

Groeten!

Hallo,

Het lag niet aan jullie, het lag aan de ruimte in AMsterdam waar de server staat.

Onderhoud / Netwerk Nieuws
23 aug: Een kleine brand in onze stroomtoevoer heeft een groot deel van onze dienstverlening tussen 21:00 en 01:00 verstoord. Alles is hersteld en er is geen schade aan apparatuur geconstateerd.

Nu werkt gelukkig alles weer. Groetjes.