Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
Om te voorkomen dat we door elkaars discussie gaan lopen zoals afgelopen weekeinde start ik een nieuw onderwerp. S.v.p. alle gebruikers: Post hier uw commentaar wetenswaardigheden over het script! En niet in de discussie over hoe en wat van de nieuwe xml van Luc of andersmans scripts.

Demo pagina's
http://www.weerstation-wilsele.be/wsHwaSA/demoFull.php
http://www.weerstation-leuven.be/wsHwaSA/demoFull.php
Downloads
http://www.weerstation-leuven.be/wsHwaSA.zip
http://www.weerstation-wilsele.be/wsHwaSA.zip

Status per 2013-01-28 : (zie ook het wijzigingen-Beta document in de download):
Andere berekening 12 uurs waardes:
Neerslag som van 12 en bijbehorende 6 uurs verwachting
Max en min temp op basis van hoogste of laagste uit 12 6 en bijbehorende 3 uurs verwachtingen
Windsnelheid hoogste van 12 en bijbehorende drie 3 uurs verwachtingen
Luchtdruk en windrichting ongewijzigd (uit 12 uurs verwachting)
Typefouten: o.a. credits en februari aangepast
Opmaak lettergroottes en regelhoogte via CSS; grafiek opgeschoond.

Als u alleen de gewijzigde scripts op uw webserver neerzet vergeet dan niet de cache te legen. er zijn nieuwe velden voor de berekende 12 uurs waardes.
De gewijzigde CSS wordt bij veel browsers pas actief als u de pagina refresht (= ronde pijltje)

Groeten, Wim
Door tjabine
Hoi Wim,

Is het misschien een idee om de kans op regen te wisselen met hoeveelheid regen?

Ik zelf lees het nu als maandag 0.0 mm met 20% kans op 0.0 mm.

Zou het persoonlijk duidelijker vinden als ze omgewisseld zouden zijn.

Gr Ron.
Door wvdkuil
tjabine schrijft:
Hoi Wim,

Is het misschien een idee om de kans op regen te wisselen met hoeveelheid regen?

Ik zelf lees het nu als maandag 0.0 mm met 20% kans op 0.0 mm.

Zou het persoonlijk duidelijker vinden als ze omgewisseld zouden zijn.

Gr Ron.

De volgorde van de regels komt van de eerste ontwikkeling van het vorige script, toen men de kans op regen onweer en sneeuw juist bij elkaar wilden hebben. Daarom zijn we afgeweken van het HWA/Mos plaatje waar het op jouw volgorde staat.

Iedere website beheerder met enige html kennis past dit aan. En anders kunnen ze het altijd aan mij vragen.
Groeten, Wim
Door Willy Peters
Dag Wim,

Aangezien dat de wijzigingen elkaar met een rap tempo opvolgen heb ik hier een vraag over. Kan ik nu www.weerstation-wilsele.be/wsHwaSA.zip zo over het bestaande bestand wat op de server staat kopiëren?

Ik zie bv dat bepaalde icoontjes een oudere datum hebben als diegene die op de server staan?

groet,

Willy
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
Dag Wim,

Aangezien dat de wijzigingen elkaar met een rap tempo opvolgen heb ik hier een vraag over. Kan ik nu www.weerstation-wilsele.be/wsHwaSA.zip zo over het bestaande bestand wat op de server staat kopiëren?

Ik zie bv dat bepaalde icoontjes een oudere datum hebben als diegene die op de server staan?

groet,

Willy
Je moet de map zo kunnen overschrijven als je eerst een backup hebt van je settings.
Als je een hele map kopieert naar een server krijgen de bestanden vaak de datum van de upload.
Eigenlijk zou het makkelijk zijn als de bestanden in de zip ook allemaal dezelfde datum zouden hebben. Maar ik weet (nog) niet hoe ik dat zou kunnen doen. Zal wel een programmatje voor zijn.

Het is wel een Beta en dan wil je juist iedere vraag en opmerking direct beschikbaar stellen. Als je nu tevreden bent met wat je hebt kun je ook nog een paar dagen wachten. Maar ik ben natuurlijk blij met iedere gebruiker die test en de moeite neemt elke keer weer de zaken te kopieren.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
Wim,

Bij mij gaat het niet goed. Waar kan dit aan liggen?

Willy
Wat is de URL en wat gaat er fout?

Je hebt ook een post op een andere discussie over de hwa scripts. Uit mijn antwoord voor de template versie zou moeten blijken welke php versie jij/jouw provider gebruikt.

Laat mij wel even weten of in dit bericht je de template versie of de stand alone versie bedoelt en de url naar de foute pagina's.

En we hebben nog alle tijd oom de wijzigingen ook voor oude php versies aan de praat te krijgen. De oude xml gaat pas 1 maart uit de lucht.

Groeten, Wim
Door Willy Peters
bij deze het plaatje, excuses.

Willy
Bijlagen
ScreenHunter_02_Jan.gif
ScreenHunter_02_Jan.gif (54 KiB) 3156 keer bekeken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5