Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door pdw112
reitsma1960 schrijft:
pdw112 schrijft:
er zou een nieuwe update van 31-1 moeten zijn maar ik kan alleen die van 26-1 vinden.

2013-01-31 Old NWN-maps will stop working 2013-02-03, please update now!

Wat zijn de aanpassingen?

Dit is een bericht voor de "oude" Nordic Networkers.
Er is geen nieuwe update.

Oke maar dat blijkt niet uit het bericht.

We wachten nu met smart op de oplossing van de storing.
Door reitsma1960
pdw112 schrijft:
reitsma1960 schrijft:
pdw112 schrijft:
er zou een nieuwe update van 31-1 moeten zijn maar ik kan alleen die van 26-1 vinden.

2013-01-31 Old NWN-maps will stop working 2013-02-03, please update now!

Wat zijn de aanpassingen?

Dit is een bericht voor de "oude" Nordic Networkers.
Er is geen nieuwe update.

Oke maar dat blijkt niet uit het bericht.

We wachten nu met smart op de oplossing van de storing.

Oké, er is een storing en er wordt aan gewerkt dat op te lossen.

Wat het bericht betreft over de "old NWN maps", dat staat hier los van.
Wij gebruiken de Europese Weer Netwerk (EWN) kaarten.
Dat bericht is voor de Scandinavische landen die eerst het NWN waren.
Door jango
EWN is een leuk project, maar?

Het lijkt er wel op dat het vaker fout gaat dan goed.
Nu zaterdag 2 febr. 8.30 is alle data verre van actueel, gister tot laat in de avond ook storing.
Ook de leaf.php is niet actueel start op donderdag.

Regelmatig komt het voor dat data niet word geladen waardoor je foutmeldingen krijgt op je pagina.
Hierdoor lijkt het dat de fout bij je eigen site ligt, terwijl die bij de server van EWN ligt.

Op europeanweathernetwork.eu word dan een info balk weergegeven dat er storing is, waarom komt deze info bij onze applicatie niet in beeld?

Hopende dat EWN spoedig wel stabiel en actueel kan draaien.

Grtz, Jan
Door gerrit32
Ik mis al een poosje de tekst bij waarschuwingen.
Ik krijg alleen de waarschuwing t1 en t2 terwijl dit eerder wel goed was.
Is dit bekend of is er bij mij iets fout? Wij hebben toch geen invloed op de waarschuwingen?
[img]http://www.wetter-lindern.de/Knipsel_020213.JPG[/img]

Groet,
Gerard
Door reitsma1960
jango schrijft:
EWN is een leuk project, maar?

Het lijkt er wel op dat het vaker fout gaat dan goed.
Nu zaterdag 2 febr. 8.30 is alle data verre van actueel, gister tot laat in de avond ook storing.
Ook de leaf.php is niet actueel start op donderdag.

Regelmatig komt het voor dat data niet word geladen waardoor je foutmeldingen krijgt op je pagina.
Hierdoor lijkt het dat de fout bij je eigen site ligt, terwijl die bij de server van EWN ligt.

Op europeanweathernetwork.eu word dan een info balk weergegeven dat er storing is, waarom komt deze info bij onze applicatie niet in beeld?

Hopende dat EWN spoedig wel stabiel en actueel kan draaien.

Grtz, Jan

Dag Jan,

Je hebt gelijk, het moet beter. Voorheen draaide het Nordic Weathernet al jaren zonder problemen. Er wordt nog steeds ontwikkeld en EWN is natuurlijk gigantisch gegroeid. Stabiliteit moet gewoon veel beter. Daar zijn we het allemaal over eens.
Je hebt ook niet alles in de hand. Deze storing heeft ermee te maken dat tijdens en automatische update op de server op PHP gebied iets fout is gegaan wat grote gevolgen had. De data is er weer maar er moet ook gefinetuned worden. Er wordt echt achter de schermen continue gewerkt aan verbetering van dit netwerk.

Wat de weersverwachtingskaarten betreft;
WRF: Het bereik van de WRF kaart is enorm uitgebreid de laatste dagen. Hier wordt nog steeds aan gewerkt om dit te verbeteren.
Hirlam; de rsolutie van de kaart is van 12 km naar de professionele 4 km gegaan.
Daarnaast is er contact mt YR.NO en MET.NO om meer gebruik te kunnen maken van professionele kaarten.

Ik ga er vanuit dat de storingen nu in het nieuwsblok worden weergegeven.

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
gerrit32 schrijft:
Ik mis al een poosje de tekst bij waarschuwingen.
Ik krijg alleen de waarschuwing t1 en t2 terwijl dit eerder wel goed was.
Is dit bekend of is er bij mij iets fout? Wij hebben toch geen invloed op de waarschuwingen?
[img]http://www.wetter-lindern.de/Knipsel_020213.JPG[/img]

Groet,
Gerard

Dag Gerard,

Dit probleem was al opgelost. Je moet de laatste versie downloaden en installeren.
Je hebt inderdaad geen invloed op de waarschuwingen.

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
Ter info;
De storing van de afgelopen dag en nacht had te maken met een update op de server.
Een update van bepaalde Mysql extensies lukte niet op de server. Heel in het kort komt het erop neer dat support van het bedrijf in Duitsland waar de servers draaien PHP 5.3 installeerde terwijl EWN draait met PHP 5.4. Hier ging dus het één en ander mis. Omdat Mysql niet draaide kon ook de storing niet gemeld worden op het nieuwsblok.
Er wordt gewerkt aan een geheel nieuw masterscript waarmee het mogelijk is veel minder Mysql-querys te gebruiken. Dit zal de stabiliteit aanzienlijk verbeteren.
Hopelijk kan dit zondag in gebruik worden genomen. Uiteraard is dan een onderbreking weer mogelijk. Ook moet de Mysql weer 24-48 uur draaien voordat echt duidelijk is of alle settings weer goed zijn ingesteld. Wanneer je "vreemde" dingen ziet de komende tijd heeft dit te maken met het finetunen van de settings.
Dus er wordt alles aan gedaan om de stabiliteit en betrouwbaarheid te verbeteren.

Mvrgr,
Oebel
Door jango
@ Oebel,

Hoe EWN de data ophaalt weet ik niet?
Of EWN de data bewerkt weet ik ook niet?

Maar 1 ding weet ik wel zeker!!!!

En dat is dat de data die op EWN getoond word niet de data is die door mijn station word aangeleverd.

station Veghel.

Grtz, Jan
Door weerstationhoogeloon
jango schrijft:
@ Oebel,

Hoe EWN de data ophaalt weet ik niet?
Of EWN de data bewerkt weet ik ook niet?

Maar 1 ding weet ik wel zeker!!!!

En dat is dat de data die op EWN getoond word niet de data is die door mijn station word aangeleverd.

station Veghel.

Grtz, Jan

.....en daarom ben ik er mee gestopt!.....

Ik lever data aan:
-wxhoogeloon.nl (m'n eigen site)
-Het Weer Actueel
-CWOP
-Awekas
-Wunderground
-PWS
en leverde data aan:
-EWN

ik ga eens heeeel serieus kijken welke nog meer af gaan vallen.
Als ik logische nadenk dan wonen de geinteresseerden in het weer in Hoogeloon uiteindelijk in Hoogeloon en omgeving en daar doe ik het uiteindelijk ook voor.

de eerste 2 van mijn lijstje blijven staan, maar over de anderen ga ik toch eens serieus nadenken....

gr. Remie
Door pdw112
En je bent waarschijnlijk niet de enige.
Ik heb al bij meer stations gezien dat de temperatuur / data niet goed wordt weergegeven.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 33