Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Kan een heel leuke aanvulling zijn. Geen idee of en hoeveel er gebruik van wordt gemaakt, maar dat zien we vanzelf (kunnen alle stations dat trouwens zien, hoeveel SMS-jes er zijn aangevraagd bijv. per maand?).
Is wel een leuke optie om onder de beheer module te tonen, maar moet even de voorwaarden en privacy regels er op nakijken of dit is toegestaan.

Voor mij is GO WEER LANGERAK natuurlijk het leukst. Maar da's logisch met zo'n korte naam.
Zojuist al ingebouwd dat beide ondersteund wordt. Mijn script zoekt zelf uit of de aanvrager een id of een naam bedoelt heeft.

Inmiddels haalt mijn script ook al de juiste data erbij op. Nu nog een reactie SMS terug sturen met deze data. Maar dat lukt vanavond (vannacht) niet meer.
Door wsp
Hallo idereen,

Ik zelf denk dat de naam van de Gemeente waar het weerstation ligt het beste is.
Misschien wat ook mogelijk is Luc, beide?
Of zit daar meer kosten aan?

Dat als je op een gegeven moment vaak een de zelfde belt, dat je gewoon het nummer weet en dat voor vreemde het gemakkelijker is om bijvoorbeeld Langerak, Leeuwaarden, Kessel, Urmond enz.
Die plaats namen zijn van zelf sprekend bekend, de code niet zo denk ik.
Door wthus
jansmit schrijft:
Ik weet niet of dat gaat er zijn soms meerdere stations in een gemeente.

In Gemeente Doetinchem tel ik al 3 geregistreerde stations. In Bronckhorst een 2 tal en als ik zo nog even verder kijk kom ik nog meer stations per gemeente tegen. Zal denk ik onhandig zijn.

Of ik het ga gebruiken kan ik nog niet zeggen, denk mischien alleen als ik van huis ben en er iets bijzonders loos is. Heb namelijk geen WAP en dergelijke zaken meer tot me beschikking op mijn mobiel (heb maar een simpel prepaid apparaatje).
Door Luc
wslangerak schrijft:
Kinderachtig hoor. Maar 't is nu 08:47 inmiddels en het is nu wel klaar zeker haha!

Haha, vandaag is mijn zoontje 3 jaar geworden, dus overdag geen tijd gehad.

Vanavond heb ik het werkend gekregen :woohoo: Ik heb mijn eerste SMSje ontvangen met het actuele weer van Kessel om 23.01u. Het was even puzzelen, maar het is gelukt.

Morgen ga ik verder testen en optimaliseren. Als het meezit morgenavond dus het actuele weer per SMS beschikbaar.
Door wslangerak
Da's mooi! Gefeliciteerd met je knulletje! Ja, dat gaat altijd voor natuurlijk.

Als je nog wat wilt testen, morgen ben ik eventueel ook beschikbaar.

Succes verder!
Door Luc
wslangerak schrijft:
Da's mooi! Gefeliciteerd met je knulletje! Ja, dat gaat altijd voor natuurlijk.

Als je nog wat wilt testen, morgen ben ik eventueel ook beschikbaar.

Succes verder!

Dank je wel, het was een gezellige dag.

Ik stuur je wel per PM de SMS code die je kunt ingeven. Een eenmalig SMS voor het actuele weer werkt nu. Moet wel nog foutafhandeling, bij een verkeerd weerstation of verkeerde code. Dan moet er nog een SMS terug gestuurd worden.

Inmiddels lukt het ook al om op te slaan in de database als je je wilt aan/of afmelden voor de storingsmeldingen. Echter hier moet ik nog bevestigingen van terug SMSen. Als dit goed werkt, kan ik het script hiervoor in gebruik nemen. Dan hoef ik hier niet meer aan te sleutelen.

Via een ander script kan ik dan controleren of en wanneer er een storingsmelding naar wie gestuurd moet worden. Dat kan dus als het actuele weer SMS al in gebruik is.
Door Luc
Vanaf nu is het actuele weer per weerstation ook per SMS op te vragen :woohoo: :woohoo:

Bij het actuele weer van ieder weerstation staat nu een telefoon met de SMS code die ervoor gebruikt moet worden. Bij de weerbanner staat de code om deze gadget op te nemen op je eigen website.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!!!!

De volgende stap is de storingsmelding.