Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik heb me weer eens in het diepe laten gooien.

nl. mijn website om te bouwen naar html5.
Ik begin het redelijk door te krijgen, en het aantal fouten al redelijk terug gebracht.

Nu kom ik niet meer uit met de windroos in het midden van mijn site, deze is geschreven in flash en bestuurd door een action script. in een kale HTML pagina werkt dit zonder problemen.

alleen de : achter nummer moet dan = worden , de validation tool heeft problemen met de laatste regel "width="240" height="226">

wie weet raad, en ziet mijn fout. of is het geen fout en kan dit niet

Groeten Nol
Door Meteotines
Hoi Nol,

Ik vermoed dat het eerste aanhalingsteken weg moet bij de foutmelding.
Deze heeft nu geen verbinding met een andere aanhalingsteken.

Tines.
Door wvdkuil
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Ik heb me weer eens in het diepe laten gooien.

nl. mijn website om te bouwen naar html5.
Ik begin het redelijk door te krijgen, en het aantal fouten al redelijk terug gebracht.

Nu kom ik niet meer uit met de windroos in het midden van mijn site, deze is geschreven in flash en bestuurd door een action script. in een kale HTML pagina werkt dit zonder problemen.
...

...
de validation tool heeft problemen met de laatste regel "width="240" height="226">
wie weet raad, en ziet mijn fout. of is het geen fout en kan dit niet
Groeten Nol
Nee het is geen fout. Alleen heeft HTML5 een hekel aan width en vooral height definities buiten de CSS of de style regel.
Verander
Code: Selecteer alles
width="240" height="226"
in
style="width:   240px;     height:   226px;"
dan is de validator weer tevreden. Let wel op de quotes, de dubbele punt en de puntComma. Als je ook maar 1 verkeerd zet dan wordt de rest van de style niet verwerkt.
Beter natuurlijk om dergelijke zaken in CSS op te nemen, dan hoef je later als je iets wilt veranderen niet meer in de html te zoeken.
Groeten, Wim
Door nolversteeg
Hallo Wim en Tinus,
Al wel iets verder, maar doet nog niet wat het moet doen, de validator maakt het steeds gekker.
Bijlagen
tn_flash.JPG
tn_flash.JPG (12.62 KiB) 2853 keer bekeken
Door herent
nolversteeg schrijft:
Hallo Wim en Tinus,
Al wel iets verder, maar doet nog niet wat het moet doen, de validator maakt het steeds gekker.
Wat is de url van de pagina? Dan kan ik zien wat de validator niet bevalt.
Groeten, Wim
Door wvdkuil
nolversteeg schrijft:
hoi wim,
kan niet moeilijk zijn http://www.meteoeersel.nl
Helaas in html5: , geen meer.
Dus de regel moet worden

Maar dan nog zijn er foutboodschappen.

Maar eerst:
De pagina wordt afgebeeld op dit moment zoals jij wilt.
Dus met fouten bedoel ik de fouten die de validator nu aan geeft, en let op: HTML5 is nog niet definitief!

Ik heb de pagina source uitgetest en alle html5 fouten zijn oplosbaar met uitzondering van 2 stuks:
marque
Marque wordt al niet meer ondersteund sinds html4 en werkt niet in alle browsers correct en soms helemaal niet.
Mogelijke oplossing CSS:
http://www.html-5.com/css-styles/css-style-properties/marquee-style.html
embed
Bij embed moet je de classid anders opgeven. En ik zou eens goed naar de code kijken, of er geen alternatief is. Want immers HTML5 en Flash zijn geen goede vriendjes. En op de iPad levert dat ook geen windrichting maar een leeg blauw vak.
De aangepaste bron van de pagina heb ik aan je gemaild zodat je die kunt gebruiken om je html / php pagina aan te passen. Want dit is dus de html in de browser niet jouw html / php want daar ziet een bezoeker (ik dus als ik naar je pagina kijk) niets van.

Succes met je "monnikenwerk", groeten
Wim
Door Oebele
Geachte Nol,

Deze code komt wel door de Validator:

<object type="application/x-shockwave-flash"  data="windrichting3f.swf" width="240" height="226">
<param name="wmode" value="transparent">
<param name="play" value="true">
<param name="movie" value="windrichting3f.swf">
<param name="scale" value="exactfit">
<param name="align" value="middle">
<param name="menu" value="True">
<param name="quality" value="high">
</object>

Voor het marguee probleem is ook een oplossing JavaScript, dat wordt niet
meegenomen tijdens het validatie proces, de code wel even op de juiste manier
implementeren in de pagina:

document.write('<marquee bgcolor="Yellow">Uw tekst</marquee>');

Groet,
Oebele
Door Luc
Oebele schrijft:
Voor het marguee probleem is ook een oplossing JavaScript, dat wordt niet
meegenomen tijdens het validatie proces, de code wel even op de juiste manier
implementeren in de pagina:

document.write('<marquee bgcolor="Yellow">Uw tekst</marquee>');

Groet,
Oebele
Het doel van een 100% valide HTML5 syntax moet zijn dat de website op alle browsers/omgevingen goed werkt. Met deze javascript maskeer je de incorrecte syntax. Dat lijkt me niet de bedoeling. Dan had je net zo goed de hele broncode in document.write () kunnen zetten. Dan komt hij door de validator, maar de HTML code die door de browser wordt uitgevoerd is dan nog steeds niet correct.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hoi Oebele,

Dank voor de zet in de richting,het lijkt er al meer op maar het werkt nog niet, ga nu in deze richting verder kijken, want van het class id snapte ik geen snars.

Maar als iedereen nu overgaat op firefox, kunnen ze de windwijzer zien,

axtive x is op ie geblokkeerd

Gr, Nol