Algemeen forum voor discussie over de website
Door reitsma1960
wvdkuil schrijft:
Goedenavond,
Ik heb de dertig pagina's van dit forum door gekeken maar ik zie iets over het hoofd.
Mijn "kwaliteitsrapporten" geven aan dat het in Wilsele nooit regent (wel bij 10 omliggende stations).
Dus het is al twee maanden droog terwijl het in de omgeving wel regent.
Hebben anderen dat ook en/of is er al een andere posting over geweest?
Al vast bedankt,
Wim van der Kuil

Dag Wim,

Zou net een mail naar Luc sturen. In Assen (mijn station) regent het ook nooit terwijl bij 10 omliggende stations wel neerslag was.
Hmmm, dit is frustrerend. Ik vergelijk met regelmaat met een Hellmann regenmeter. Waarden zijn vrijwel gelijk. Soms Hellmann iets meer, soms Davis VP2 iets meer.
Tsja, regen kan plaatselijk zijn. Ik woon in Assen noord en werk in zuid. Ik kan dus goed zien en beoordelen hoe plaatselijk de regen soms valt.

Mvrgr,
Oebel
Door WeerStationWoerden
Neerslagwaarden wijken af ten opzichte van 10 omliggende sensoren
station blijft droog, terwijl het bij omliggende neerslagstations wel regent

wil toch eens weten welke sensoren het zijn
want 99.38% nu en verleden jaar 64% sorry maar er gaat ergens wat mis
en oké we hadden sneeuw … en niet iedereen heb een verwarmde regenmeter ..
dus dan kan het wel een hier droog zijn met de dooi en een niet verwarmde regen meter geef een berg neerslag aan
maar dat het zoveel verschil geeft nee dan kan gewoon niet
is dit een foutje van Hydrologic/Witteveen+Bos ???
Mvg Gert
Door hanszzz
Hier het zelfde verhaal Gert helaas op het moment ook geen verwarmde regenmeter tijdens sneeuw dus geen neerslag gemeten, en bij dooi waarschijnlijk iets meer want ja als je sneeuw in de trechter hebt meet je dan iets meer.

Grt Hans
Door nolversteeg
Hallo MeteoVrienden,

Ik kan er ook niet helemaal uitkomen,

er 19%T, kijk ik in de tabel, klopt die data niet met de gegevens die ik heb in mijn database.

nu is de vraag gaat het om actueel gemeten neerslag of neerslagsnelheid

ik meet met 1 minuut, en in 5 tot 11 en 7,5 minuten kan er veel gebeuren, zeker als er geen meet-tijdgelijkloop is tussen de omringende stations.

Nu staat Eersel er wel bekend om dat er soms op 700 meter aftand wel en geen stortbui geweest is.

Ik heb hier vragen over gehad, en diezelfde dag zelf ook tot op mijn botten natgeregend, terwijl het bij mij thuis kurkdroog was, hoef je nog geen regenmeter voor te hebben.

Gr, Nol
Door Overijse
Heykes,

De "Twijfelachtig" in het rapport wil daarom niet zeggen dat het droog is bij jezelf, dit staat ernaast als voorbeeld. Het kan evengoed zijn dat je een afwijking hebt tegenover je de 10 omliggende omdat deze wel net verwarming hebben en jijzelf niet.

En als het dan dooit meten de verwarmde niets en krijg jezelf opeens een opstoot van neerslag terwijl het droog zou moeten zijn, wat volkomen normaal is want de opgehoopte sneeuw in de regenmeter dooit. Ook dit verschijnsel zal wel resulteren in een "Twijfelachtig".

Mijn opinie, indien ik het verkeerd heb, hoor ik het graag.

Misschien kan Witteveen en Hydrolic hier zelf eens klaarheid over scheppen in dit topic.

PS: Met verwarmde regenmeter en weinig buurstations (5 HWA leden in omtrek van 25 km) kom ik al 2 maanden uit op 98-99 % "Goed" en 1 - 2 % "twijfelachtig".

Grtz
Kris
wvdkuil schrijft:
Goedenavond,
Ik heb de dertig pagina's van dit forum door gekeken maar ik zie iets over het hoofd.
Mijn "kwaliteitsrapporten" geven aan dat het in Wilsele nooit regent (wel bij 10 omliggende stations).
Dus het is al twee maanden droog terwijl het in de omgeving wel regent.
Hebben anderen dat ook en/of is er al een andere posting over geweest?
Al vast bedankt,
Wim van der Kuil
Hoi Wim,

Ik heb jouw rapport bekeken. Als ik alle neerslagmeldingen in het 2e tabblad bekijk, dan zie ik dat deze overal op 0mm staan. In de HWA database staan echter wel waardes.

Ergens lijkt er dus iets mis te gaan. De waardes zijn niet correct bij Hydrologic in de database binnengekomen. Ik heb dit bij nog een station gezien.

We gaan dit onderzoeken. Wellicht speelt het bij meerdere stations.

Gr,
Luc
Door reitsma1960
Dag Luc,

Ik zie nu dat dit (de 0 waardes) bij mij ook het geval is.
Ik heb in januari ruim 54 mm neerslag geregistreerd (verwarmde regenmeter) en ik heb alleen 0 in het overzicht van Hydr.

Er gaat iets fout hier.

Fijn dat je er naar kijkt.

Groet,
Oebel
Door Bonne
De neerslagmeldingen in het tweede tabblad komen bij mij niet allemaal overeen met de werkelijke neerslag. Soms staat er 0, terwijl er wel neerslag is gevallen. Veel neerslagmeldingen komen wel overeen. Blijkbaar gaat er toch iets mis.

Gr. Bonne
Door Jan2855
Ook hier allemaal nullen bij de meetwaarden terwijl mijn verwarmde regenmeter in januari 56,6 mm neerslag heeft gemeten.

Ik krijg de indruk dat dit bij heel veel stations het geval is. Worden de gegevens door de ontvanger niet gecontroleerd? Het lijkt me dat dat er ergens toch wel een lichtje moet gaan branden als zoveel stations alleen 0-waarden aangeven!
Het rapport van 12-2012 gaf bij mij ook al alleen 0-waarden. Dus het is geen probleem wat zich pas eerst in de vorige maand voordeed.

Ik vraag me zo langzamerhand af of Hydrologic/Witteveen+Bos wel serieus met onze gegevens omgaat.

Groet,
JanvR (die een beetje moe wordt van het Hydrologic/Witteveen+Bos verhaal)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 41