Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weerstationhoogeloon
Hallo Wim,

is er een mogelijkheid om in alle door jouw geschreven scripts (HWA Mos / Yr.no), de temperatuur weergave aan te passen zodanig dat temperaturen onder nul worden weergeven als blauwe cijfers en temperaturen boven nul als rode cijfers?

Dus zoiets als dit:

gr. Remie
Bijlagen
temp-cc5f61f8a970850f4b23fd497276ce54.jpg
temp-cc5f61f8a970850f4b23fd497276ce54.jpg (5.9 KiB) 2856 keer bekeken
Door wvdkuil
pdw112 schrijft:
ook nu weer de bekende fout in generatehtml.
regel 216 in generate HTML weer aangepast naar
$arrWind[] = $arr['windSpeedNU'];
In je vorige post over deze fout dacht ik aan een typefout van jouw kant. Maar nu je weer dezelfde fout hebt toch graag een controle.: Er bestaan geen veld (meer) met de naam $arr['windSpeedNU'] en juist wel met $arr['windSpeedNUL'].
Dus wellicht maak je nog gebruik van een ouder onderdeel van een script. Als je zo vriendelijk zou willen zijn de url van de pagina te sturen (via een pm of een mail) dan kan ik in de bron kijken waar wellicht een oudere versie wordt gebruikt.
Groeten, Wim
Door wvdkuil
weerstationhoogeloon schrijft:
Hallo Wim,

is er een mogelijkheid om in alle door jouw geschreven scripts (HWA Mos / Yr.no), de temperatuur weergave aan te passen zodanig dat temperaturen onder nul worden weergeven als blauwe cijfers en temperaturen boven nul als rode cijfers?
. . .
gr. Remie
Bedankt voor je opmerking. Ja, twee kleuren is mogelijk, maar daar was ik juist vanaf gestapt. Nu lopen de kleuren voor de temperaturen van wit (-30) via blauw naar groen oranje (30) tot uiteindelijk zwart bij 40 graden of meer. Er is dus een hele glijdende kleurenschaal met zo'n 70 stappen. Rood geeft toch de indruk van gevaar en zou wat mij betreft niet bij 0 graden mogen beginnen. In een grafiek waar de kleuren redelijk eenvoudig moeten zijn nu de twee kleuren toegepast maar ook daar zoek ik nog naar een oplossing voor een meer natuurlijke temperatuur kleur.

Als er natuurlijk meer mensen zijn die slechts twee kleuren willen dan kan ik daarvoor snel een setting maken. Maar in ieder geval neem ik het mee op de wensenlijst voor een volgende versie van deze scripts.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
wvdkuil schrijft:
Hallo Wim,

. . .
gr. Remie
Bedankt voor je opmerking. Ja, twee kleuren is mogelijk, maar daar was ik juist vanaf gestapt. Nu lopen de kleuren voor de temperaturen van wit (-30) via blauw naar groen oranje (30) tot uiteindelijk zwart bij 40 graden of meer. Er is dus een hele glijdende kleurenschaal met zo'n 70 stappen. Rood geeft toch de indruk van gevaar en zou wat mij betreft niet bij 0 graden mogen beginnen. In een grafiek waar de kleuren redelijk eenvoudig moeten zijn nu de twee kleuren toegepast maar ook daar zoek ik nog naar een oplossing voor een meer natuurlijke temperatuur kleur.

Als er natuurlijk meer mensen zijn die slechts twee kleuren willen dan kan ik daarvoor snel een setting maken. Maar in ieder geval neem ik het mee op de wensenlijst voor een volgende versie van deze scripts.

Groeten, Wim
Hierbij de exacte kleuren zoals ze nu gebruikt worden: Onder -32 wit. Dan de kleuren schaal en boven 37 zwart.
Bijlagen
Naamloos-e982e4c6a6472cbdcf3736128325bd61.jpg
Naamloos-e982e4c6a6472cbdcf3736128325bd61.jpg (24.63 KiB) 2856 keer bekeken
Door weerstationhoogeloon
wvdkuil schrijft:
wvdkuil schrijft:
Hallo Wim,

. . .
gr. Remie

Groeten, Wim
Hierbij de exacte kleuren zoals ze nu gebruikt worden: Onder -32 wit. Dan de kleuren schaal en boven 37 zwart.

Bedankt Wim voor je snelle reactie!

Ik heb de lay-out voorgelegd aan enkele vaste bezoekers van mijn site en zij vonden "het plaatje" nogal druk. Ze zagen meer in een rustiger layout, dus normaal tekst font en en hooguit 2 kleuren. Ik kan me daar ook vinden.

Dus als er meer gegadigden zijn onder de weer-collega's dan komt het goed ;)

gr. Remie
Door hanszzz
Hallo Remie je kan ook beide erop zetten ;) heb ik in mijn geval ook kan de bezoeker zelf kiezen. :)

grt Hans
Door relin
Ik had deze melding boven aan mijn verwachting (inmiddels weer verdwenen. Is net kiespijn ,is ook weer weg als je naar de tandarts gaat)

Notice: Undefined index: in /home/content/44/6823244/html/relin/HWAMOSrelin2/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 243

En de onderste regel van maandag 25 jan 2013 is niet goed gevuld.

Wat moet ik aanpassen?

Link naar mijn verwachting

http://relin.martan.info/HWAMOSrelin2/wsHwaSA/hwaFullPage.php

Ps gebruik de laatste versie.

Gr Remko
Door wvdkuil
relin schrijft:
Ik had deze melding boven aan mijn verwachting (inmiddels weer verdwenen. Is net kiespijn ,is ook weer weg als je naar de tandarts gaat)
Als de xml is opgehaald wordt die geconverteerd naar een php-array en voor een bepaalde periode in de cache bewaard. De foutboodschap komt alleen als er een xml wordt opgehaald
Notice: Undefined index: in /home/content/44/6823244/html/relin/HWAMOSrelin2/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 243
En de onderste regel van maandag 25 jan 2013 is niet goed gevuld.
Deze fout komt omdat de laatste drie uurs periode in de xml foutieve / lege informatie bevat. Dat gebeurde vroeger ook wel eens met de oude xml. Ik verwerkte toen juist daarom de laatste periode niet. Helaas was ik toen deze fout optrad onderweg en kon ik geen kopie maken van de xml om verder mee te testen.
Wat moet ik aanpassen?
Niets. Ik moet het script aanpassen op dit soort fouten.
Link naar mijn verwachting
http://relin.martan.info/HWAMOSrelin2/wsHwaSA/hwaFullPage.php
Het is heel prettig als iedereen net als jij meteen een link (als dat kan natuurlijk) bij een fout/opmerking stopt. Dan kan ik direct kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn, ook als ik niet thuis ben achter de computer..
Ps gebruik de laatste versie.
Gr Remko
Bedankt, er wordt aan gewerkt.
Als er nog een foutboodschap komt, graag laten weten.
Groeten, Wim
Door hanszzz
Notice: Undefined index: in /public/sites/www.meteowarten.nl/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 243

Deze fout na refreshen verdwenen Wim dinsdag om 18.21 mist hier een plaatje.

printscreen in je mail.

grt Hans
Door pdw112
Niet alleen het plaatje is weg er mist nog veel meer.
geen weer type/plaatje/wind richting/luchtdruk.

Zal waarschijnlijk een foutje in de XML zijn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9