Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hoi Remie,

Een neus al de goeie kant op, wie volgt.

Davis is goed in het maken van hardware, maar van softwate hebben ze geen verstand, je moet het nemen zoals het is.
Als je geld teveel hebt is dat geen probleen, maar daarvoor kopen de meeste (nederlanders/europeanen) zoiets niet voor.

kortom makkelijk lullen.

Het doet wat het moet doen, en verder kop dicht, maar dat gaat niet lukken, als er geen weerwoord komt.

dus problemen hoe klein dan ook direct naar Davis.

schud ze wakker.

groeten Nol
Door weerstationhoogeloon
Ja, de kwaliteit van een Davis vind ik goed voor een weerstation in de amateur-klasse.

Kijk, al had ik vele 10.0000 -den Euro´s te vertimmeren aan mijn hobbie dan ging ik voor hele andere apparatuur, maar ik kan dat niet en verwacht dat niet veel weer-amateurs dat ook niet kunnen!

Ik wil tenslotte ook niet `het KNMI` zijn.

Dus voor een weer-amateur heb je bij Davis een mooi product. Alleen de nazorg vind ik minder. Zoals nu met die firmware update en in het verleden met mail/vragen die gewoon niet beantwoord werden of na een week of 4 dat er berichtje terug kwam. Of ben ik misschien de enige die dat heeft met Davis in de USA.

gr. Remie
Door whozee
Hier de console en de envoy bijgewerkt naar firmware 3.12.
Geen problemen. alles werkt normaal. De instructies opgevolgd zoals te vinden op de Davis website, bij de firmware software.
Ook met VVP, Cumulus en Weatherlink 6.03 geen problemen hier.
Console is van 05-03-2007
Door nolversteeg
Sorry Remie,

Niet voor jou , maar voor alle andere enthausiaste weermannen, die problemen hebben met de software, er zijn er ook heel veel die dat niet hebben, maar als je die wel hebt laat het David weten, en maak ze wakker.

Ik heb het helemaal gehad en ben om het maar onparlementair uit te drukken pissed,

Laat Davis weten wat de problemen zijn.

En stel ook vragen hoe je het wil hebben.

Maar bestorm ze met mail, worden ze misschien wakker.

Desnoods in de Nederlandse taal.

Groeten Nol
Door brugje
Ik heb vanavond een mail aan de support van Davis gestuurd met de problemen na de update. Ik draai met weatherlink 5.9.0. Nu heb ik ook 5.9.1 ooit geprobeerd en ben toen teruggegaan naar 5.9.0 (weet niet meer waarom). Ik heb nu toch ook 5.9.1 geprobeerd en wat blijkt, deze heeft geen probleem met de getacknowledge en maakt de internetfiles zonder problemen aan. Dus weer data vanuit Echtenerbrug maar dan met weatherlink 5.9.1 en firmware 3.12. Is het misschien een optie om nu over te gaan op de nieuwste versie 6.0.3 Ik durf het nu nog niet aan sinds de problemen met de firmware update.

Wie weet raad?

Jan
Door weerstationhoogeloon
Hallo Jan,

volgens mij kun je met een gerust hart 6.0.3 installeren en kijken wat ie doet. Bij mij draait nu 6.0.3 sinds gisteren avond als een speer op m'n test pc. Ik upload niet naar m'n site maar wel naar een map op mijn C-schijf. Ook laat ik grafieken en rapporten aanmaken.

Werkt versie 6.0.3 NIET bij jouw, dan geen nood. De oude versie staat er ook nog op in de directory C:\\Weatherlink of waar je de installatie hebt staan.
Je kunt dus gewoon weer een vorige versie opstarten en daar mee verder gaan.

Succes.

gr. Remie
Door brugje
De 6.0.3 geïnstalleerd en.....
Toch terug naar de 5.9.1 want ook de 6.0.3 geeft de GetAcknowledge fout, net zoals de 5.9.0. Wacht het antwoord van Davis wel af, hoop dat ze dit millennium nog reageren, want het volgende haal ik niet. Anders mail ik volgende weken nog wel een paar keer met hun, ze zullen toch wel een keer reageren.
Jan