Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
weerstationhoogeloon schrijft:
Hallo Peter,

-Geen ruimte voor een extra digit?
-Het geld was op om ontwikkeling van de extra digit toe te voegen?
-Iemand in de Davis fabriek is vergeten om de digit er bij te maken?
-Engineer bij research had een slechte dag?

Vul zelf maar in. Niemand hier op HWA weet er een antwoord op.

Misschien toch maar een emailtje naar support@davis.net ??!?

gr. Remie

Dat er geen extra ruimte is voor digit klopt niet helemaal, in m/s wordt namelijk wel een getal achter de , weergeven, dus zowel 1.1 als 12.2 m/s.
Wat ik echter nog niet ben tegengekomen is dat het resolutie van de km/h niet 0.1km/h is, het komt op neer dat je met vaste snelheden zit, dus 1.6, 3.2 etc etc.
Dus als de werkelijke windsnelheid b.v 50km/h is dan wordt dus als 49.9km/h weergeven, dit geld ook voor 48.0km/h dit wordt dan weergeven als 48.3km/h en ga zo maar door.

Dat het alleen om verkoop gaat lijkt me inmiddels wel een beetje duidelijk, sensoren die na 2 jaar begeven, nou echt buiten de garantie, supercaps die gaan lekken en een hele dure 145 euro voor een klein ding met opslag en PC aansluiting, ofwel datalogger genoemd, het zijn allemaal extra kosten + dat je verplicht bent die Weatherlink erbij te nemen.
Windmeter draadloos? Tegenwoordig bij heel veel stations wel, davis wil hier niet standaard aan denken, als je em toch draadloos wil koop dan maar een transmitter, 175 euro....
Ze weten het daar zo te kunnen regelen dat je al minimaal kleine 750 euro moet gaan verspelen om zo goed mogelijk te kunnen meten zowel temp als wind, hoewel je kan je draad verlengen maar dat is 1 grote ergernis.

Mail naar Davis zal niet veel helpen, meesten belanden toch in de prullenbak over wordt een maand later gelezen en met als standaard antwoord dat ze er niks aan kunnen doen.
Enige manier wat eventueel kan helpen is een wenslijst opstellen deze door sturen naar Davis en iedereen (b.v twitter/FB) gaan oproepen om geen Davis VP2 of andere stations meer te gaan kopen, zodra ze zien dat de VP2 niet meer verkoopt moeten ze met een nieuw product aankomen, en dan zal iedereen er naar verlangen om die te gaan halen als de wenslijst wordt voltooid ;)

Vp2 wordt gewoon elke dag per 100tal gekocht over de hele wereld, zolang deze aanvraag blijft blijf je toch met dit product zitten.
Er is helaas niet veel andere aanbod die dicht bij de davis komt maar goed we moeten het maar voor het lief nemen en over 10 jaar zal er wel een nieuwe versie komen ;)
Door Snarf2000
Goedemorgen allemaal.

Misschien ligt het aan mij,
maar mijn mening is dat de windsnelheid met een cijfer achter de komma zijn doel voorbij schiet.

Op de snelweg rijdt ik toch ook op ronde kilometers? zeg zo'n 120 km/u ;)
Ze zouden mij uitlachen als ik zei dat ik 120.8 km/u over de Nederlandse wegen scheur.

Op de console vindt ik het prima om op hele kilometers te moeten aflezen.
Op een Davis is na een paar seconden de vorige waarde toch al weer uit het zicht.
Wat maakt mij het uit als de wind met 34 km/u waait of met 34.4 km/u.
Daarbij lezen hele kilometers nog makkelijker af op de console ook.

Als je in de software een cijfer achter de komma er bij krijgt is dat leuk voor je statistieken betreffende bv de snelste windvlaag.

Als we Davis dan wel moeten bestoken met mails,
doe dat dan over de $ 100,- refurbish.
Waarom in de USA wel en in de EU niet?

Daar hebben we veel meer aan.

Mooi he, zo'n forum.
Schiet er maar op los.

Prettige zondag B)

grt Frans
Door hanszzz
alleen de metingen zijn wel weer zuiverder dan andere stations. toch? :(

Warten B 5.1 °C 0.6 mm 3.0 km/u 1 bft NO 1024.0 hPa tfa :woohoo:
Appelscha S 5.2 °C 0.4 mm 3.0 km/u 1 bft N 1024.3 hPa davis :P

Grt Hans :silly:
Door ws vreewijk
Wel een stuk kouder daar in Warten :huh:

gr Chris
Door dibasta
Het is gewoon heel simpel, mijn vraag was waarom er niets achter de komma staat bij km/h!
Tsja.. ik vindt zoiets wel leuk om dat af te lezen, een ander misschien niet of boeit het niet, maar mij toevallig wel, dat mag toch? ieder z'n mening.

En ja, sorry als ik mensen kwets met te zeggen dat de Davis zuiverder meet, meende dat dat zo was, maar schijnbaar heb ik het fout!!

Fijne zondag verder.

Gr,
Peter.
Door hanszzz
Hahah denk aan je hart Peter er word niet gekwets hoor maar vond het wel frappant toen je het plaatste waren we wel heel dicht bij elkaar. ;)

Het is maar net wat iedereen voor de hobby over hebt ik zie het zo als er iets stuk gaat ben ik een beetje voordeliger uit voor een nieuw onderdeel, en het is maar net wat Rinus en zegt het tis CRISIS.

Grt Hans
Door dibasta
hanszzz schrijft:
Hahah denk aan je hart Peter er word niet gekwets hoor maar vond het wel frappant toen je het plaatste waren we wel heel dicht bij elkaar. ;)

Het is maar net wat iedereen voor de hobby over hebt ik zie het zo als er iets stuk gaat ben ik een beetje voordeliger uit voor een nieuw onderdeel, en het is maar net wat Rinus en zegt het tis CRISIS.

Grt Hans

Heb er tabletten voor whhahaha....
Maar jij en ik met elkaar vergelijken??? onmogelijk haha.. ik zit in de stad Appelscha, met een S station. :laugh: :laugh: :laugh:
Door hanszzz
Poffers zie ik nog een gelijkenis in de banner hebben we allebei een wolkje en jij maar zeggen valt niet te vergelijken. :woohoo: :silly: :laugh: wij zijn twins Peter.

maar weer ontopic hoor fijne zondag verder. grt Hans
Door dibasta
hanszzz schrijft:
Poffers zie ik nog een gelijkenis in de banner hebben we allebei een wolkje en jij maar zeggen valt niet te vergelijken. :woohoo: :silly: :laugh: wij zijn twins Peter.

maar weer ontopic hoor fijne zondag verder. grt Hans

@Hans, verrek! je hebt gelijk! zie ik dat je nu net als mij de friese vlag als achtergrond op je banner hebt??? whahahaha..... ja we hebben gelijkenis !!!

Nou, wat mij betreft, kan er een slotje op, of een moderator moet een andere mening toebedeeld zijn !

Groetjes,
Peter.