Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wsEpe
Ik heb er verder niet bij stilgestaan, maar dit was mij vorige week ook al een keer opgevallen. Dus dit is niet iets wat nu ontstaan is?
@Wim: Nog iets wat mij opviel vanmorgen: de neerslaghoeveelheden die worden weergeven in de 3-uurstabel. De hele getallen hebben geen decimaal. Dus er stond 0.5 mm - 1 mm - 0.9 mm. Dan vind ik 1.0 mm mooier staan, dus het script hierop veranderd. Daarnaast heb ik nu jouw script verder aan mijn wensen aangepast door de hoeveelheid en kansen uit elkaar te halen en enkele weergaves in een andere volgorde te zetten.
Goed voorbeeld doet goed volgen :).
Door wvdkuil
wsEpe schrijft:
Ik heb er verder niet bij stilgestaan, maar dit was mij vorige week ook al een keer opgevallen. Dus dit is niet iets wat nu ontstaan is?
@Wim: Nog iets wat mij opviel vanmorgen: de neerslaghoeveelheden die worden weergeven in de 3-uurstabel. De hele getallen hebben geen decimaal. Dus er stond 0.5 mm - 1 mm - 0.9 mm. Dan vind ik 1.0 mm mooier staan, dus het script hierop veranderd. Daarnaast heb ik nu jouw script verder aan mijn wensen aangepast door de hoeveelheid en kansen uit elkaar te halen en enkele weergaves in een andere volgorde te zetten.
Goed voorbeeld doet goed volgen :).
Kijk en daarom is open source nu zo leuk. iedere volgende gebruiker maakt er steeds weer iets anders / mooiers van. Ik zal de eenheden nalopen en allemaal op dezelfde manier weergeven.
Heb je ook nog een url van de pagina? Alvast bedankt, Groeten, Wim
Door wsEpe
wvdkuil schrijft:
Heb je ook nog een url van de pagina?

Zie mijn site en de pagina weersverwachting meteoconsult. Heb je een pm gestuurd met een link wat betreft de veranderingen die ik je gestuurd hebt.
Groet Wilco
Door WeerstationGraveNL
Heb het script vanochtend ook geinstalleerd.
Ziet er prima uit hoor, bedankt voor alle moeite.
Ik mis echter de instelling voor zomer/wintertijd?
Wellicht dat dat de reden van de "nachtelijke" zon is?
Door wvdkuil
WeerstationGraveNL schrijft:
Heb het script vanochtend ook geinstalleerd.
Ziet er prima uit hoor, bedankt voor alle moeite.
Ik mis echter de instelling voor zomer/wintertijd?
Wellicht dat dat de reden van de "nachtelijke" zon is?

Tot nu toe ga ik ervan uit de de tijd die binnenkomt in de xml onze tijd is.
Er is nu geen zomertijd dus daar kan de fout niet zitten.
Maar het zou inderdaad kunnen dat de tijden in UTC of GMT tijd staan.
Dan zouden we de tijden nu 1 uur moeten verhogen en kloppen de symbolen.
Maar dan staan de uren weer zo vreemd en zijn dan niet in overeenstemming met de andere uitvoer via het beheermodule. De meteogram heb ik als voorbeeld bijgevoegd. Daar staan de iconen ook vreemd. Zonnetje om 03:00 uur.
Groeten, Wim
Bijlagen
mos60.png
mos60.png (22.19 KiB) 2679 keer bekeken
Door Waling
[img size=797]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/tabel_verwachting.jpg[/img]

Dit is een deel van de verwachting voor wsHallum
Als voorbeeld: Donderdag tijdstip 03 - 06.
We zien hier al een zonnetje staan, maar ook de andere waarden
die in deze regel staan horen eigenlijk bij het tijdstip 06 - 09.
Wie kan mij vertellen hoe en waar ik dit in het script aan kan passen?

Waling
Bijlagen
tabel_verwachting.jpg
tabel_verwachting.jpg (107.45 KiB) 2679 keer bekeken
Door wvdkuil
Waling schrijft:
Dit is een deel van de verwachting voor wsHallum
Als voorbeeld: Donderdag tijdstip 03 - 06.
We zien hier al een zonnetje staan, maar ook de andere waarden
die in deze regel staan horen eigenlijk bij het tijdstip 06 - 09.
Wie kan mij vertellen hoe en waar ik dit in het script aan kan passen?
Waling
Hallo Waling, dit is al enkele malen gesignaleerd de laatste weken. Of dit een fout is in de xml moet nog blijken. Het kan ook zo zijn dat in de xml de UTC tijden worden doorgegeven.
Voordat ik de scripts aan pas wil ik zeker weten wat de oorzaak is. Misschien na de overgang naar zomertijd meer duidelijkheid.
Ook het bijgevoegde plaatje uit het beheermodule geeft zonnetjes bij3 - 6 uur.

Groeten, Wim
Bijlagen
mos60-115fcbccc926e87777deb6fac79decfe.png
mos60-115fcbccc926e87777deb6fac79decfe.png (26.3 KiB) 2679 keer bekeken
Door wsEpe
wvdkuil schrijft:
Ook het bijgevoegde plaatje uit het beheermodule geeft zonnetjes bij3 - 6 uur.

Ik zie nu ook in dit plaatje dat het al nacht is om 18.00 uur. Dus daar staat de tijd ook niet helemaal goed. Het weersymbool en omschrijving zijn wel instantaan. Dus in deze gevallen voor 06.00 uur resp. 18.00 uur en gelden niet voor de periode 3-6 of van 15-18 uur.
Ik neem aan dat Luc hiervan navraag gaat doen of heeft gedaan? Of is dit afgelopen zaterdag toevallig ter sprake gekomen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9