Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door pd1eco
Hoi allemaal,
Allereerst dank u wel voor dit mooie verzamelpunt van meteo-meetwaardes.
Ook ik al binnenkort mijn meetwaardes aanbieden.

Mijn naam is Erik en ben zendamateur.
Het Davis weerstation wat ik bezit is een uitbreiding op mijn APRS station PI1ECO.
Voor Weatherlink heb ik een Meterbord gemaakt in flash voor op ieders website.
Deze kan u hier vinden onder WX Meterbord.

Veel plezier.
Bijlagen
wxbord.gif
wxbord.gif (63.54 KiB) 3288 keer bekeken
Door nolversteeg
Hallo Erik,

Een knap stukje werk, zier er heel gelikt uit.

Een tipje van de sluier zou je voor mij kunnen oplichten wat betreft het action script wat er achter de meters zit, dat heb ik bij mij alleen onder de windrichting zitten, maar wil die graag realtime displayen, zonder de pagina te refreshen.

Misschien iets te veel gevraagd, maar nooit geschoten is altijd mis

Mvg. Nol Versteeg

meteoeersel.nl
Door nolversteeg
Hallo Eric,
bedankt voor de voorzet, ik ben wat betreft programmeren autodidact, en kom steeds verder . met behulp van mede hobbyisten .
de Davis grafische plaatjes zijn een voorzet geweest van Luc, en verder uitgewerkt de grafieken op de grafieken op de homepage zijn gemaakt met JPgraph.

ik hoop dat de tekst als bijlage mee gaat , anders wordt het een puinhoop op het forum, graag dan voor de moderator om dit a.u.b.te herstellen.

Groeten Nol
Bijlagen
(4.66 KiB) 245 keer gedownload
Door pd1eco
Hoi Nol,
Als u de flash source niet kan gebruiken pm mij dan de map naar WindDirection.gif en dan maak ik deze voor u in orde. (vanaf de webroot directory)
Hij werkt 'nu' alleen als WindDirection.gif in wxgifs\\ staat.
Erik.
Door pd1eco
Hoi Nol,

Als reactie op uw PM,

Stop bijgeleverde bestanden op uw webroot, behalve het text bestand. Hierin staat de code om het op uw webpagina te plaatsen.
Zorg er tevens voor dat er 1x per minuut het plaatje WindDirection.gif word geupload naar de webroot. (weatherlink-profiel)

Deze swf werkt niet met openweerdata.php,(zover ben ik nog niet) maar door middel van het uploaden van een WindDirection.gif mbv weatherlink.

WindDirection.png is een overlay.

Groetjes Erik.

Bijlagen
(7.67 KiB) 274 keer gedownload
Door ws vreewijk
Welkom Erik,

En veel plezier op hwa,ik kom hier toch redelijk veel zendamateurs cq ex zendamateurs tegen,trouwens.

En is mooi dat je eigen software kan maken dat is niet voor iedereen weggelegd,ziet er netjes uit.

73's
mvr gr Chris