Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
Goedenavond ik zit hier al een tijdje mee te stoeien maar mijn vraag is eigenlijks, hoe het zo kan zijn dat de scrollbalk in weather display live met inet explorer 10 niet word weergeven en in google chrome wel.

ik heb in de ccs en html al allerhande geprobeerd maar wie weet het verlossende antwoord.

Grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Goedenavond ik zit hier al een tijdje mee te stoeien maar mijn vraag is eigenlijks, hoe het zo kan zijn dat de scrollbalk in weather display live met inet explorer 10 niet word weergeven en in google chrome wel.
ik heb in de ccs en html al allerhande geprobeerd maar wie weet het verlossende antwoord.
Grt Hans
Ook op een iPad verschijnen vaak geen scrollbars maar schuif je gewoon over het scherm om te scrollen. Voordeel is dat de scrollbars geen ruimte in nemen, nadeel: je ziet niet dat je kunt scrollen.

De laatste versie van IE is ook voor een tablet geoptimaliseerd.
Heb je in Windows 8 of 7 getest?

Groeten, Wim
Door teesee64
Dat heeft te maken met het feit dat beide browsers anders omgaan met de afmetingen van je iframe.

Wanneer je het iframe een klein stukje groter maakt dan nodig zou zijn, ben je van het probleem af.

Groet,
Theo
Door hanszzz
Zo was ik weer ik gebruik hier windows 7 en i.net explorer 10 Wim en Theo wdl word via de wrapper op de pagina gezet.

Als ik de hoogte kleiner of groter maak Theo word de scrollbar ook groter of kleiner maar verdwijnt niet.

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Zo was ik weer ik gebruik hier windows 7 en i.net explorer 10 Wim en Theo wdl word via de wrapper op de pagina gezet.

Als ik de hoogte kleiner of groter maak Theo word de scrollbar ook groter of kleiner maar verdwijnt niet.

grt Hans
Goede middag Hans,
Het probleem is dat verschillende browsers verschillende maatvoering hanteren voor b.v. de standaard margin.
Ik heb getest met Chrome, Opera, Firefox en Safari op de Mac. Je wdl pagina komt mooi te staan zonder scrollbar bij het iFrame.

Dan onder Windows 7: IE9 geen probleem. Nu heeft Chrome een probleem. Als je dan controleert komt dat omdat de hoogte van de wdl in de Iframe net een paar pixels te kort komt. 750 pixels hoog plus een margin van 8 pixels voor de in de html pagina die je in de iFrame aanroept. Aangepast in de bron van de pagina en met
Code: Selecteer alles
<body style="margin: 0; background:#">
is er geen probleem meer. Scroll bar verdwijnt onmiddellijk.
Ik zet altijd in de style overflow op hidden en nooit in de iFrame scroll=auto.
Code: Selecteer alles
style="overflow: hidden;"

Maar of dat in alle situaties helpt?
Veel testen blijft de boodschap.
En als er een scrollbar verschijnt in een iFrame dan is de informatie die je afbeeldt nu eenmaal te groot voor de ruimte die je opgeeft in de iFrame definitie. En je moet het dan vooral zoeken in de pagina die je afbeeldt in de iFrame.

Groeten, Wim
Door hanszzz
Aha weer wat geleerd Wim beide opties werken ik heb de overflow: hidden toegepast bedankt voor weer een wijze les :)

grt Hans