Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
Goedemorgen,

Na het doorspitten van het forum had ik toch nog even een vraag over de solar sensor, ik wil die eigenlijk hogerop zetten, dus niet meer op de ISS, dit i.v.m. de bebouwing hier.
De bedoeling is om deze aan de mast te bevestigen waar de windmeter ook aan hangt, heb ook gezien dat enkele weerstations dat hebben, alleen vraag ik mij af heeft dat geen invloed op de meting van je sensor? die moet toch immers waterpas staan? en aangezien mijn mast vaak in beweging is.

(En ja Frans: RTFM en het forum) :laugh:

Maar goed, hoop dat iemand weet hoe dit zit!

Gr,
Peter.
Door dibasta
WillemMoes schrijft:
Op de schoorsteen?

http://www.meteomoes.be/paginas/afb_station.html

hmmzz... heb ik ook over nagedacht, maar zou je dan geen last van vogels krijgen?
en komt bij dat het op de oude schoorsteen zou kunnen, alleen zit onze nieuwe schoorsteen (kunststof of zoiets)er vlak en scheef onder, en zou de sensor niet worden beïnvloed door de rook? zag laatst dat de rook mooi over de oude schoorsteen heen trok!

gr,
Peter.
Door dibasta
Goedenavond,

Na alle suggesties en tips :laugh: :laugh: heb ik toch maar besloten mijn solar op de oude schoorsteen te plaatsen, nu heb ik gelukkig van begin tot eind de zon erop, mocht die schijnen ;)

Dit ter info.

Gr,
Peter.
Door dibasta
Goedemorgen,

Wilde toch nog even de nieuwe locatie van de solar delen d.m.v. een foto.

Kan niet anders zeggen dat dit nogal bevalt :laugh:

Weekend ziet er goed uit, dus kom maar op met het zonnetje B)

Gr,
Peter.

Bijlagen
Solar100.jpg
Solar100.jpg (104.07 KiB) 3479 keer bekeken
Door dibasta
hanszzz schrijft:
Netjes Peter en ik zie dat er ook al een beetje blauwe lucht te zien is ;)

grt Hans

Het gaat de goeie (zonnige) kant op Hans! B)

Gr,
Peter.
Door AenG
Dat ziet er netjes uit zo.

Een vraag:
Waarom een solar-sensor en geen UV-sensor? Ik heb de solar waarde juist bewust niet op mijn website geplaatst.