- 01 feb 2013, 16:20
Wil dit toch even onder de aandacht brengen.
De afgelopen dagen hebben we veel wind gehad, qua regen valt het hier in het noorden wel wat mee.
Toch vergelijk ik de gegevens met die van Damwoude en omgeving en moet zeggen dat ik behoorlijk achter loop.
Datum / Meting / Meting Damwoude
27 - 4.8 - 4.8
28 - 4.0 - 3.8
29 - 3.8 - 5.1 <<
30 - 2.4 - 7.4 <<
31 - 0.6 - 1.3
Nu bij rustig weer lopen de waardes weer uiteen van 0.6 hier en 0.2 in Damwoude.
Opstelling is natuurlijk wel verschillend, van hier op dak tot op de grond in Damwoude.
De regenmeter van VP2 in Damwoude is groter dan die van mij met de VUE, toch ben ik bang dat de meeste neerslag over mijn regenmeter heen vliegt, gezien de omvang van de regenmeter niet heel groot is.
Wat er nu tegen te doen?
Opvangbak vergroten? Dit zou de windmeter in de weg liggen dus geen optie.
Weerstation lager plaatsen? Mogelijkheid maar dan meet ik niet de juiste wind.
Hiermee doen? Ben bang van wel, veel mogelijkheden zijn er niet.
Moet er wel bij zeggen dat er verder geen obstakels in de buurt staan, boom voor huis die amper 1m boven dak komt en amper invloed heeft.
2 bomen scheef achter huis, ook die kunnen geen invloed geven.
Zijn er meer mensen met een VUE die dit probleem kennen?
De afgelopen dagen hebben we veel wind gehad, qua regen valt het hier in het noorden wel wat mee.
Toch vergelijk ik de gegevens met die van Damwoude en omgeving en moet zeggen dat ik behoorlijk achter loop.
Datum / Meting / Meting Damwoude
27 - 4.8 - 4.8
28 - 4.0 - 3.8
29 - 3.8 - 5.1 <<
30 - 2.4 - 7.4 <<
31 - 0.6 - 1.3
Nu bij rustig weer lopen de waardes weer uiteen van 0.6 hier en 0.2 in Damwoude.
Opstelling is natuurlijk wel verschillend, van hier op dak tot op de grond in Damwoude.
De regenmeter van VP2 in Damwoude is groter dan die van mij met de VUE, toch ben ik bang dat de meeste neerslag over mijn regenmeter heen vliegt, gezien de omvang van de regenmeter niet heel groot is.
Wat er nu tegen te doen?
Opvangbak vergroten? Dit zou de windmeter in de weg liggen dus geen optie.
Weerstation lager plaatsen? Mogelijkheid maar dan meet ik niet de juiste wind.
Hiermee doen? Ben bang van wel, veel mogelijkheden zijn er niet.
Moet er wel bij zeggen dat er verder geen obstakels in de buurt staan, boom voor huis die amper 1m boven dak komt en amper invloed heeft.
2 bomen scheef achter huis, ook die kunnen geen invloed geven.
Zijn er meer mensen met een VUE die dit probleem kennen?