Algemeen forum voor discussie over de website
Door CeesT
Hans,

Even voor alle duidelijkheid en goede verstandhouding. Mijn reactie hierboven is zeer zeker niet persoonlijk bedoeld tegen wie dan ook en dus ook niet tegen jou.

Ik probeer slechts mijn mening te geven en vooral een lans te breken om deze initiatiefnemers de kans te geven op hun gemak en weloverwogen kinderziektes uit deze nieuwe fantastische meetmogelijkheid te halen.

Bij mij hebben ze nog wel even krediet hoor, laat ze maar lekker aanrommelen, straks hebben we er als beloning een geweldige nieuwe feature bij.
poortinga schrijft:
Dag,

De kwaliteitsrapportages voor de maand april worden geprocessed. We verwachten volgende week de rapportages te leveren.

Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd.

Groeten,
Irene
De rapportages van April zijn beschikbaar.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Luc,

De resultaten van de kwaliteits raporten bekeken, en ergens gaat er iets mis, dit was bij het vorige raport al van 8-3 tot 1-4 met alle metingen als als T gemerkt, en het laatste rapport heeft van 1-4 tot 13-4 ook allen een T merk, verder zijn alle records goed op een paar time out meldingen na.

gaat er hier iets fout.

groeten Nol
meteoeersel.nl
Door Doornenburg weerstation
een nette rapportage. had deze maand een duif( turkse tortel) die het nodig vond om een nest te maken in de regenopvangbak. dus alles verstopt. dat is goed terug te zien in de rapportage, er stond ook netjes in de april rapportage: station blijft droog terwijl het bij de omliggende stations wel geregend heeft.
een email alert zou me al eerder alles laten schoonmaken of nakijken.
Mijn rapporten waren vrij goed. 0.05% te laat, de rest OK.

Maar ik durf het bijna niet meer te melden maar ik doe het vandaag toch.
Gisteren 8-5-2013 19:55 zag ik dit:
Die 2 paaltjes van 10 mm om 20:00 en 20:05 zijn nooit gevallen.
De regen begon pas om 20:08.
Dus ongeveer zoals de buien radar voorspelde.
Er kunnen nu 3 dingen aan de hand zijn.
1) Of ik ben in het verkeerde 1 km grid ingedeeld.
2) Of is sta op de rand van twee grids, of misschien wel 4.
3) Of de voorspelling was inderdaad fout.
Afbeelding
Bijlagen
Naamloos_7.jpg
Naamloos_7.jpg (61.02 KiB) 3400 keer bekeken
Door Overijse
Doornenburg weerstation schrijft:
een nette rapportage. had deze maand een duif( turkse tortel) die het nodig vond om een nest te maken in de regenopvangbak. dus alles verstopt. dat is goed terug te zien in de rapportage, er stond ook netjes in de april rapportage: station blijft droog terwijl het bij de omliggende stations wel geregend heeft.
een email alert zou me al eerder alles laten schoonmaken of nakijken.

Wel weinig neerslag gevallen in april om zoiets op te merken tussen de lijst van bijna 400 aanleverende hwa leden.:unsure:

Grtz
Kris
Door Wietse
Volgens mij klopt de neerslagintensiteit die wordt weergegeven op de radar niet. Vrijwel altijd ziet de neerslag eruit als zeer lichte neerslag terwijl je bij Buienradar veel meer verschil ziet in neerslagintensiteit.

Laatst zag ik bij Buienradar rode pitten in de buien wat volgens de legenda meer dan 10 mm/uur betekent. Op de radar van Hydrologic/Witteveen & Bos niets geen rood. Terwijl ook hier de rode kleur volgens de radar wordt weergegeven vanaf 10 mm/uur.

Legenda Buienradar:
Afbeelding

Legenda radar Hydrologic/Witteveen & Bos:
Afbeelding
Door Jan2855
[knip]Volgens mij klopt de neerslagintensiteit die wordt weergegeven op de radar niet. Vrijwel altijd ziet de neerslag eruit als zeer lichte neerslag terwijl je bij Buienradar veel meer verschil ziet in neerslagintensiteit.[/knip]

Er klopt inderdaad niet veel van de regenintensiteit op het kaartje. Op dit moment (10.05 uur) hebben wij hier een regenintensiteit van 12.92 mm/hr. Op het kaartje moet dat dan door rood worden aangegeven. Het wordt echter minder dan 1 mm/hr aangegeven. Het valt me op dat de kleur van de regenintensiteit niet boven de 1 mm/hr uitkomt.

Groet,
Jan
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41