Algemeen forum voor discussie over de website
Door jansmit
Eckie76 schrijft:
Dat is erg vervelend, ik heb daar ook vaak aan gedacht aan die risico's. Het geluk dat ik heb is dat het station en de pc in een aparte ruimte staan.
Van de andere kant: Het stroomverbruik van een pc is ook niet gering.

Voor het weerstation gebruik ik een stand-alone pc die al enkele jaren oud is, zonder het gebruik van een monitor. Dat scheelt natuurlijk al heel wat energie.
Als ik dan even snel wat data van die pc wil bewerken kan ik dat via mijn netwerk doen, of ik log in met de laptop.

Bij Conrad heb ik een speciale unit gekocht, die de pc beschermt bij spanningspieken bij bv. onweer. Als ik op vakantie ga ( helaas zeer zelden door mijn werk) kan ik met een gerust hart het ding aan laten staan.

Natuurlijk kan je ook kiezen voor de Meteohub. Of je knutselt een mini-pc'tje van een oud moederbord. In dit forum staat ergens hoe zoiets gemaakt kan worden.
Een oude laptop kan ook prima werken, die verbruiken ook amper iets.

Ik heb nog een oude laptop staan, kan ik wel gaan proberen bedankt voor de tip
Jan Smit
Door Eckie76
Goed idee.
Het scheelt echt een bom duiten qua verbruik.
Je kan een netwerk maken, zodat je met je hoofdcomputer alles kan controleren.
Door wsp
Hallo een ieder,

Ik heb me extra stukken hoger laten verzekeren, niet alleen voor het weerstation alleenhoor, maar die angst heb ik zelf ook, brand en vooral met die antenne's onweer.
Bij mij staat alles op de zolder en werk ook van uit de woonkamer via het netwerk, of ik zet me gezellig op de zolder, alleen soms flink warm daar zo wat ook weer niet goed is voor de pc.

Maar dat vlaggetje van Hans vindt ik zelf wel een goed idee.
Ik wil geen verschil maken, ben ik absoluut tegen, maar het heeft wel wat.

Ja en de vraag wat heb je aan zo'n dta aanbieder?

Op het momnet dat ze online zijn heb je er wal wat aan en als ze ofline zijn en nergens meer te zien zijn is het toch ook goed lijkt mij?

Ik zou dan wel inderdaad als ik Luc was, die arme Luc, iets erin bouwen dat als je inderdaad een uur Offline bent, je nergens op de site bent te zien, ook al heb je de laagste of hoogste temp van die dag, maar dat die dan naar het dichtsbij zijnde station gaat en die wel online is op dat moment.

Dan hebje wel de eerlijkste data, lijkt mij zo.
Komt dan het weerstation met de laagste temp wel online mag die van mij ook weer te zien zijn, gaat die een uur later offline, dan weer weg van beeld.

Is toch ook een oplossing of niet?
Door Meteo Simpelveld
Goedemiddag,

Ook ik lever niet constant aan, de configuratie staat uit wannneer ik niet thuis ben.
En heb in een aantal gevallen geen internetverkeer.
Ik ben in het begin gevraagd door Luc of ik gegevens wou aanleveren.
Heb hem direct verteld dat ik niet 24/7 aanlever.
Hier ging hij mee akkoord!!!!
Ik dacht dat alles geregeld was met de knop Verberg ofline stations.
Ik lever wel 24 uurs grafieken aan.

Ik hoop dat dit onderwerp eindelijk eens afgesloten wordt.

Bert
Door wsp
Meteo Simpelveld schrijft:
Goedemiddag,

Ook ik lever niet constant aan, de configuratie staat uit wannneer ik niet thuis ben.

Bert

Hallo Bert,

Ik denk dat de pijn erin zit dat je op de welkom page dan een lage temp ziet staan, ook als het station dan niet online is en die dan de hele dag daar blijft staan.
Ik denk dat daar de pijn een beetje in zit, wat ik zelf ook niet zo leuk vindt.
Helaas denk ik Bert dat dit thema blijft bestaan, zal dadelijk weer weg ebben en weer op eens omhoog komen.
Voor mij is een niet 24/7 altijd welkom, hoe meer info hoe beter, maar dan wel ook zo als het op het moment is van de online status.
Ik wil ook niemand aanvallen, maar wel proberen met misschien een idee om het voor een ieder draaglijk te maken.
Door Eckie76
Bert,

Leg dan eens uit waarom je bijvoorbeeld geen verbinding hebt van tijd tot tijd, dan kan iemand je misschien goed advies geven.
Wat maakt dit onderwerp trouwens zo gevoelig bij jou?
Ik bedoel dit niet negatief, ik denk niemand hier trouwens.
Vat het dan ook niet dusdanig op aub.

Groet Olaf
Door Meteo Simpelveld
wsp schrijft:
Meteo Simpelveld schrijft:
Goedemiddag,

Bert

Hallo Bert,

Ik denk dat de pijn erin zit dat je op de welkom page dan een lage temp ziet staan, ook als het station dan niet online is en die dan de hele dag daar blijft staan.
Ik denk dat daar de pijn een beetje in zit, wat ik zelf ook niet zo leuk vindt.
Helaas denk ik Bert dat dit thema blijft bestaan, zal dadelijk weer weg ebben en weer op eens omhoog komen.
Voor mij is een niet 24/7 altijd welkom, hoe meer info hoe beter, maar dan wel ook zo als het op het moment is van de online status.
Ik wil ook niemand aanvallen, maar wel proberen met misschien een idee om het voor een ieder draaglijk te maken.

In de welkomspagina zou men ook de bereking met alleen online stations kunnen maken.
Maar ik hoop dat je begrijp dat deze discusie me langzaam maar zeker dat deel van de rug uit gaat hangen waar de rug een andere naam krijgt.
Ik heb n.l. al commentaar gehad als dat niet veranderd dan stop ik en ook een aantal mails.
Hier ben ik niet gedient van als ik met Luc een afspraak maak bij aanvang dat anderen zich hiermee bemoeien en blijven bemoeien.

Groet Bert
Door Meteo Simpelveld
Eckie76 schrijft:
Bert,

Leg dan eens uit waarom je bijvoorbeeld geen verbinding hebt van tijd tot tijd, dan kan iemand je misschien goed advies geven.
Wat maakt dit onderwerp trouwens zo gevoelig bij jou?
Ik bedoel dit niet negatief, ik denk niemand hier trouwens.
Vat het dan ook niet dusdanig op aub.

Groet Olaf

Goedemiddag,

Beroepsmatig ontwikkel ik o.a. programmatuur, in hoofdzaak zijn dit server cliënt applicaties, Mijn configuratie is zo ingericht dat wanneer ik ga testen of programmeren mijn configuratie ook als cliëntserver en Unixserver gelijktijdig laat draaien.

Ik heb nog even een PM gestuurd.
Groet Bert
Door wsp
Hallo Bert,

De reactie snap ik van jouw Bert. Jij en ook de andere stoort mij absoluut niet dat je geen 24/7 bent, hoeft ook niet, als het mij straks slechter gaat zal ook ik dingen moeten uittrekken of wat nog erger is dat hier ooit brand komt door een pc, geloof me maar, dan zit hier nergens meer iets in het stopcontact.

Trek je dit ook niet aan, een getikt iets komt vaak bot over, fijne is dat we het bespreekbaar maken en tot iets kunnen komen met zijn alle dat we tevreden zijn.
Mijn stempel staat ook op dit forum door te tikken wat ik denk, mag ook maar ik probeer je te toch hier te houden.
Desnoods kom ik een bezoekje brengen met onze eigen lekkere Limburgse vlaai.
Ik wil persoonlijk dat iedereen zijn data aanleverd of 24/7 of niet als het maar klopt wat er aan geleverd wordt.
En of het nu 1 graadje meer of minder is, ook dat stoort mij niet zo.

Bert, rustig aan, je hebt een perfect station en ben zeker blij dat jij ook lid bent van HWA en laten we het zo houden. Niet te snel de handoek in de ring gooien.

Misschien een idee voor een Poll, dit thema sluiten ja of nee.

Ik wil ook eenbeetje proberen met het geauwhoer van mij dat station niet weg gaan die niet 24/7 zijn. Samen kunnen we er iets van maken en met goede besturing van Luc wordt het zeker iets prachtig's, wat het al is.

Ja toch....
Door Meteo Simpelveld
wsp schrijft:
Hallo Bert,

De reactie snap ik van jouw Bert. Jij en ook de andere stoort mij absoluut niet dat je geen 24/7 bent, hoeft ook niet, als het mij straks slechter gaat zal ook ik dingen moeten uittrekken of wat nog erger is dat hier ooit brand komt door een pc, geloof me maar, dan zit hier nergens meer iets in het stopcontact.

Trek je dit ook niet aan, een getikt iets komt vaak bot over, fijne is dat we het bespreekbaar maken en tot iets kunnen komen met zijn alle dat we tevreden zijn.
Mijn stempel staat ook op dit forum door te tikken wat ik denk, mag ook maar ik probeer je te toch hier te houden.
Desnoods kom ik een bezoekje brengen met onze eigen lekkere Limburgse vlaai.
Ik wil persoonlijk dat iedereen zijn data aanleverd of 24/7 of niet als het maar klopt wat er aan geleverd wordt.
En of het nu 1 graadje meer of minder is, ook dat stoort mij niet zo.

Bert, rustig aan, je hebt een perfect station en ben zeker blij dat jij ook lid bent van HWA en laten we het zo houden. Niet te snel de handoek in de ring gooien.

Misschien een idee voor een Poll, dit thema sluiten ja of nee.

Ik wil ook eenbeetje proberen met het geauwhoer van mij dat station niet weg gaan die niet 24/7 zijn. Samen kunnen we er iets van maken en met goede besturing van Luc wordt het zeker iets prachtig's, wat het al is.

Ja toch....

Marcel,

Wat is dit nu jammer ik mag geen vla.
Ik heb n.l. een afwijking en hoef nooit suiker in een winkel te halen.
Zo zie elk nadeel heeft zijn voordeel.

Ik ben ook niet van plan om het gastendoekje in de ring te gooien, maar als mij iets iriteerd dan zal ik dit ook wel zeggend tikken.

Greot Bert
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9