Algemeen forum voor discussie over de website
Door jango
Actueel weer Kerkrade
Laatste update: 2008-08-28 om 19:50 uur

Temperatuur 18.3 °C Windchill 18.3 °C
Windsnelheid en -richting 4.6 km/uur uit WZW Hitte index 18.3 °C
Windkracht 1 bft - Zwak Dauwpunt -60.0 °C
Maximale windsnelheid 22.5 km/uur om 14:50 uur Luchtvochtigheid 0.0 %

wat is er in Kerkrade aan de hand wel erg laag dauwpunt
staat zelfs op startpagina

gr Jan
Door wsp
jango schrijft:
Actueel weer Kerkrade
Laatste update: 2008-08-28 om 19:50 uur

Temperatuur 18.3 °C Windchill 18.3 °C
Windsnelheid en -richting 4.6 km/uur uit WZW Hitte index 18.3 °C
Windkracht 1 bft - Zwak Dauwpunt -60.0 °C
Maximale windsnelheid 22.5 km/uur om 14:50 uur Luchtvochtigheid 0.0 %

wat is er in Kerkrade aan de hand wel erg laag dauwpunt
staat zelfs op startpagina

gr Jan

Klopt jan,

Ik ben wat aan het kijken in wswin, daar zit namelijk een buggie in.
Als ik namelijk mijn wswin herstart, dan krijg ik bij de nieuwe meter voor temp en vocht op 5 cm een 100% uitslag.
Heel vreemd is dat, daar door is de dauwpunt ook vreemd.
Ben daar naar het zoeken wat dat kan zijn.
Sorry voor d everkeerde uitslag, deze uitslag zie je ook goed in mijn database, telkens bij een herstart, een keer per dag om 07.49 +- slaat die vocht meter uit met 100%, vreemd maar waar.
Misschien als iemand dit ook eens heeft mee gemaakt eventjes een mail.

Ik zie op dit moment nog iets vreemd, de datum klopt niet, dit komt zeker door dat ik de Envoy gereset hebt, ga weer direkt de zolder op.

Hier spookt het nu echt, op het sms van HWA staat een verkeerde datum, terwijl aktueel wel klopt, echt een weer spook hier zo, ga maar verhuizen nu naar de zolder, spoed spoed.

Sorry jongens, en Jan bedankt voor de reactie, super gedaan.
Door hansmiv
hansmiv schrijft:
Het blijft knoeien met Berkel en Rodenrijs. Behalve zeven "echte" uren offline ook nog eens vier virrtuele dagen ! Als ik de contactgegevens kan vinden wil ik hem eventueel zelf wel eens benaderen ...

Opgelost ;)
Door wsp
hansmiv schrijft:
hansmiv schrijft:
Het blijft knoeien met Berkel en Rodenrijs. Behalve zeven "echte" uren offline ook nog eens vier virrtuele dagen ! Als ik de contactgegevens kan vinden wil ik hem eventueel zelf wel eens benaderen ...

Opgelost ;)

Perfect,

Ik hou van deze sociale controlle.
Door jango
VANDAAG GEEN STRANDWEER

Actueel weer Egmond aan Zee
Laatste update: 2008-08-29 om 08:30 uur

Temperatuur -75.4 °C Windchill -83.0 °C
Windsnelheid en -richting 8.9 km/uur uit NW Hitte index 17.8 °C
Windkracht 2 bft - Zwak Dauwpunt 16.0 °C
Maximale windsnelheid 32.0 km/uur om 01:32 uur Luchtvochtigheid 88.0 %

Barometer 1018.0 hPa Neerslag 0.0 mm
Barometer trend Gelijk blijvend Regensnelheid 0.0 mm/uur

Minimum temperatuur -19.9 °C om 05:31 uur Zon op 06:47 uur
Maximum temperatuur 39.0 °C om 04:02 uur Zon onder 20:35 uur

ik ga vandaag maar iets anders ondernemen

gr. Jan
Door Eckie76
In Brandwijk is het momenteel 27 graden: 17:17 uur

Dit lijkt mij een vijftal graden te veel, zo niet meer.
Door wsp
Eckie76 schrijft:
In Brandwijk is het momenteel 27 graden: 17:17 uur

Dit lijkt mij een vijftal graden te veel, zo niet meer.

Hallo forum freakkie's,

Het zou toch wel kunnen, de buren bij hem in de buurt zitten ook op 24 en 25 graden.
Zou dus theoretisch kunnen, dat is het mooie van de temp van heel Nederland, kan lekker zoveel verschil in zitten, maar kwa buren zou ik zeggen van dat het kan kloppen.
Zouden de buren rond de 20 graden zitten, dan had ook ik twijfels, hier heb ik nog zoiets van ja, twijfel van het voordeel en is mogelijk.

Heb een smee gemaakt met een flinke stort bui.
Twee straten was het een bui van waar je u tegen zei, bij mij huis was totaal niks.
Dan denk ik zelf dat tussen die twee plekker de temp ook flink veranderd in een keer met regen.
Kijk die data wat ik gisteren aan leverde met 060 dauwpunt is dus nooit mogelijk en probeer dit ook meteen op te sporen, maar ik zat te spelenmet wswin omdat ik met werner samen een buggie aan het zoeken ben die erin zit.
Dit buggie is uit gekomen omdat ik er zelf veel sensoren eraan heb hangen. Daardoor is die boven gekomen en dan tijdens test kun je van die gekke dingen krijgen, maar probeer ze meteen weer op te lossen.

Ik vindt zelf naar een flinke stromachtig iets op het forum, dat we nu wel lekker met elkaar ervoor zorgen dat het goed gaat komen en volgens mij is dit ook het resultaat dat er toch weer een aantal station's in korte tijd erbij zijn gekomen.
Door jango
Actueel weer Beverwijk
Laatste update: 2008-08-31 om 13:30 uur

Temperatuur 17.4 °C Windchill 17.4 °C
Windsnelheid en -richting 4.1 km/uur uit OZO Hitte index 17.4 °C
Windkracht 1 bft - Zwak Dauwpunt 14.5 °C
Maximale windsnelheid 11.8 km/uur om 12:11 uur Luchtvochtigheid 83.0 %
http://www.weerinderegio.nl/
deze beheerder mag zijn station wel eens nazien wat hiervan de rede is

deze gegevens kunnen niet kloppen want op ander station http://www.meteobeverwijk.nl/diashow/default.aspx
meet 28 graden op zelfde tijd
en nederland texel 21 kessel 30

aan zulke data hebben we dus niets op HWA deze staat dan ook niet vermeld op de actueel pagina maar bij extremen vandaag staat wel Laagste temp. 0.0 °C Ten boer (00:00u) deze moeten ook uitgefilterd worden

gr Jan
Door hansmiv
Beverwijk: Ik denk dat de batterij van z'n temp-sensor leeg is. Tot 04:10 deed hij het goed, daarna is de temperatuur niet meer van z'n plek gekomen. Zodoende.
Als hij net een weekeindje uit logeren is bij z'n broer kan je hem niet kwalijk nemen dat hij z'n batterijtje nog niet heeft vervangen. Geef hem even de kans zou ik zeggen.

Wat betreft Ten Boer: om 00:00 mat hij zelf iets van 14.8 graden C. Daar moet dus iets anders mis zijn. Misschien moeten we daar eerst naar zoeken. Je hebt gelijk dat we niet op dat soort gegevens zitten te wachten, maar wat mij betreft moeten we ook even de oorzaak van het probleem wegnemen.
De vraag is dan wel meteen: HOE, WAT is er aan de hand ? Ik kan hier zo niet in kijken,. Misschien moeten we TB een paar dagen in de gaten houden zodat we een trend of een regelmaat kunnen ontdekken in de NUL-meting. Misschien komt het verschijnsel helemaal niet terug. Zullen we het een paar dagen volgen, o.k. ?

Stuur hen anders alvast even een pm. Misschien hebben beide een simpele uitleg ovwer wat er aan de hand is.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11