Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Overijse
SpeedyGJ schrijft:
Hmmz het zou gewoon moeten doen, tenminste bij mij zus werkt het wel.
Ben momenteel nog niet toegekomen aan de webcam, waarschijnlijk vanavond en anders wordt het morgen pas.

Geen problemen om je cam te zien hier met Google Chrome.
Door ws vreewijk
Ja klopt in chrome zie ik hem met explorer 9 niet daar komt de melding:
microsoft internet explorer can not vieuw mjpeg streams please change browser.

En met android zie ik de cam ook niet

Er zijn twee stations die yawcam hebben willy ws weijchen die cam zie ik en ws streefkerk die cam zie ik ook.

Ik meen me te herinneren dat yamcam iets met java had je kan kiezen java script of zo iets kennelijk heb je een andere stream gekozen als die stations.

gr Chris
Door SpeedyGJ
Ik meende mjpeg uit had staan, vreemd dat die daar dan schijnbaar nog opstaat ik zal dit even veranderen naar java (script).
Momenteel is de cam wel uit de lucht dit wegens aanpassingen + nieuwe HD cam plaatsen dit is bijna voltooit!
Eerst wel met 5m kabel geprobeerd en dat werkt verder prima :)

Die statief optie is voor mij erg ideaal! Door een lange schroefdraad kan ik de cam vast zetten in het hutje, ben nu bezig het glas ervoor te plaatsen en de boel af te kitten zodat ik zeker van ben dat alles goed dicht is, toch wil ik later eens kijken naar een eventuele buiten behuizing waar de cam in kan :) Maar goed eerst dit voor elkaar maken :D
Door ws vreewijk
:) Ben benieuwd naar je plaatje , mijn behuizing is aan de voorkant gewoon open ik heb well een stukje glas van 4x4 cm voor de lens zodat er geen water in kan lopen

Afwachten dus tot je in de lucht bent.

Gr Chris
Door SpeedyGJ
Ben momenteel in de lucht, alleen trekt de laptop niet helemaal de HD, FULL HD trek het helemaal niet krijg gestotter etc dus moet even kijken of er een optie is de PC die beneden staat boven te krijgen, staan namelijk 2 PC's.
Link naar plaatje:
http://weerstationdokkum.nl/weer/cam/out.jpg

Link naar stream is bekend.

Dit is nog niet definitieve positie, de huizen die er nu opstaan ga ik morgen op de hoogte houden, indien geen bezwaar laat ik em zo staan...indien van wel dan zal ik de camera nog wat draaien of positie omhoog halen als dit niks uitmaakt dan wordt het de oost hoek, overige richtingen niet de moeite wegens vele bomen die het zicht belemmeren.
Momenteel staat die dus op 720P...mijn god wat een verbetering qua kwaliteit maar ook die 78 graden wide lens dat is bijna 2X zoveel als mijn oude cam!
Hutje helemaal dicht, morgen nog wel paar aanpassingen doen onder ander het paaltje rechter zetten en glas voor de cam plaatsen :)

Heb jij eventueel een foto hoe jij je cam hebt ingebouwd?
Door weerstationhoogeloon
Heej Speedy,

mooi plaatje! Geeft een duidelijk overzicht van de weersituatie.
En daar gaat het tenslotte om.

gr. Remie
Door SpeedyGJ
En zo is dat!
Moet alleen even kijken of de auto focus aan staat gezien de bomen verderop niet scherp wordt weergeven, iets wat gisteravond wel het geval was maar voor de rest prima kwaliteit stuk beter dan mijn vorige :)
Als het goed is gaat de PC vandaag omhoog, als je nu op de livestream kijkt zie je dat die maar paar frames p/s doet, op zich niet zo'n drama maar ik ben heel zinnig daarin en wil het gewoon vloeiend hebben, ook qua onweer is dat beter :D
Door ws vreewijk
:( klopt het dat je cam down is nu.
Ik probeerde even te kijken Gertjan,of ben je dr aan bezig:)

gr Chris

Oeps! Internet Explorer kan geen verbinding maken met 82.170.219.122:8081

Suggesties:
•Een gecacht exemplaar van 82.­170.­219.­122:­8081 openen
•Probeer opnieuw te laden: 82.­170.­219.­122:­8081

•Zoeken met Google:

Google Toolbar Help - Waarom zie ik deze pagina?
Door wsEpe
Net even voor mijzelf yawcam uitgeprobeerd voor mijn toekomstige weercams en vergeleken met een wowza-server. Met yawcam haal ik maar 1 fps, het kan maar 1 cam aan, cpu-load is hoger, geen geluid en kan geen rtsp stream aan. Voordeel is weer javascript support voor mobiele devices, actuele beeld met de 2e TCP-poort en gemakkelijk in gebruik. Ik zoek nog steeds een programma die alles kan..
Door ws vreewijk
Off topic wat voor cam wil je gebruiken usb. Of ip