Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsp
Meteo Simpelveld schrijft:
wsp schrijft:
Hallo Bert,

De reactie snap ik van jouw Bert. Jij en ook de andere stoort mij absoluut niet dat je geen 24/7 bent, hoeft ook niet, als het mij straks slechter gaat zal ook ik dingen moeten uittrekken of wat nog erger is dat hier ooit brand komt door een pc, geloof me maar, dan zit hier nergens meer iets in het stopcontact.

Trek je dit ook niet aan, een getikt iets komt vaak bot over, fijne is dat we het bespreekbaar maken en tot iets kunnen komen met zijn alle dat we tevreden zijn.
Mijn stempel staat ook op dit forum door te tikken wat ik denk, mag ook maar ik probeer je te toch hier te houden.
Desnoods kom ik een bezoekje brengen met onze eigen lekkere Limburgse vlaai.
Ik wil persoonlijk dat iedereen zijn data aanleverd of 24/7 of niet als het maar klopt wat er aan geleverd wordt.
En of het nu 1 graadje meer of minder is, ook dat stoort mij niet zo.

Bert, rustig aan, je hebt een perfect station en ben zeker blij dat jij ook lid bent van HWA en laten we het zo houden. Niet te snel de handoek in de ring gooien.

Misschien een idee voor een Poll, dit thema sluiten ja of nee.

Ik wil ook eenbeetje proberen met het geauwhoer van mij dat station niet weg gaan die niet 24/7 zijn. Samen kunnen we er iets van maken en met goede besturing van Luc wordt het zeker iets prachtig's, wat het al is.

Ja toch....

Marcel,

Wat is dit nu jammer ik mag geen vla.
Ik heb n.l. een afwijking en hoef nooit suiker in een winkel te halen.
Zo zie elk nadeel heeft zijn voordeel.

Ik ben ook niet van plan om het gastendoekje in de ring te gooien, maar als mij iets iriteerd dan zal ik dit ook wel zeggend tikken.

Greot Bert

Dan neem ik iet smee Bert wat je wel mag hebben ;-)
Ik pas me helemaal aan, is misschien ook nog gezonder voor mij zelf ;-)
Door Meteo Simpelveld
wsp schrijft:
Meteo Simpelveld schrijft:
wsp schrijft:
Hallo Bert,

De reactie snap ik van jouw Bert. Jij en ook de andere stoort mij absoluut niet dat je geen 24/7 bent, hoeft ook niet, als het mij straks slechter gaat zal ook ik dingen moeten uittrekken of wat nog erger is dat hier ooit brand komt door een pc, geloof me maar, dan zit hier nergens meer iets in het stopcontact.

Trek je dit ook niet aan, een getikt iets komt vaak bot over, fijne is dat we het bespreekbaar maken en tot iets kunnen komen met zijn alle dat we tevreden zijn.
Mijn stempel staat ook op dit forum door te tikken wat ik denk, mag ook maar ik probeer je te toch hier te houden.
Desnoods kom ik een bezoekje brengen met onze eigen lekkere Limburgse vlaai.
Ik wil persoonlijk dat iedereen zijn data aanleverd of 24/7 of niet als het maar klopt wat er aan geleverd wordt.
En of het nu 1 graadje meer of minder is, ook dat stoort mij niet zo.

Bert, rustig aan, je hebt een perfect station en ben zeker blij dat jij ook lid bent van HWA en laten we het zo houden. Niet te snel de handoek in de ring gooien.

Misschien een idee voor een Poll, dit thema sluiten ja of nee.

Ik wil ook eenbeetje proberen met het geauwhoer van mij dat station niet weg gaan die niet 24/7 zijn. Samen kunnen we er iets van maken en met goede besturing van Luc wordt het zeker iets prachtig's, wat het al is.

Ja toch....

Marcel,

Wat is dit nu jammer ik mag geen vla.
Ik heb n.l. een afwijking en hoef nooit suiker in een winkel te halen.
Zo zie elk nadeel heeft zijn voordeel.

Ik ben ook niet van plan om het gastendoekje in de ring te gooien, maar als mij iets iriteerd dan zal ik dit ook wel zeggend tikken.

Greot Bert

Dan neem ik iet smee Bert wat je wel mag hebben ;-)
Ik pas me helemaal aan, is misschien ook nog gezonder voor mij zelf ;-)

We zien wel,
Ik heb toch in het vorige bericht aangegeven (Greot), dit was vroeger een lekker snoepje maar daar zit ook suiker in.
Daarom ga ik dadelijk maar goulash eten wat mijn vrouw gemaakt heeft.

Nu ect
Groet Bert
Door hansmiv
Goed, mooi. Bewaar voor mij ook een stukje vlaai.

Terug naar het onderwerp. Mijn vraag was: is het een probleem als een station slechts één uur in de lucht is, of twee uur, of vier uur? Of moet hij 24/7 online zijn. Dat laatste is hier intussen voldoende afgeserveerd. Maar als iemand slechts twee uur per dag online is, is dat dan interessant voor andere deelnemers, voor bezoekers, voor het station zelf.
Ik las in deze discussie een opmerking dat 's-nacht geen interesse is voor HWA of weerdata. Vanmorgen om zes uur zag ik toch iets van acht bezoekers, waarvan vier geregistreerde. Ja, daarvan was ik er zelf eentje.
De discussie over het aantal stations online is overigens ook begonnen naar aanleiding van de stations die uit staan in de nachtelijke uren. Dat weet ik omdat ik in die nachtelijke uren zelf heb geteld. Waarom was ik toen on-line ? Dat doet er dan nauwelijks toe, maar 's-nachts zijn er onverwacht toch nog belangstellenden.

Ik weet zo niet te zeggen hoeveel uren per dag Simpelveld in de lucht is; mijn interesse ligt vooral in de Randstad. Laten we zeggen vier uur per dag. Ik vind het genereus dat Simpelveld is ingegeaan op de vraag van HWA om mee te doen ondanks die "vier uurtjes". Maar als dat wil zeggen dat ik als nieuwkomer die situatie niet tegen het licht mag houden en er evenmin over mag discussiëren zonder dat er gedreigd wordt met opstappen en dergelijke, dan lijkt me dat een ongezonde situatie.

Ja, wellicht is dit onderwerp al veel vaker ter sprake gekomen voor mijn tijd. Als ik dit dan als nieuweling opnieuw oprakel kan je toch niet volstaan met het antwoord dat op dit onderwerp een taboe rust. Blijkbaar smeult het ondergronds door als een veenbrand en elke nieuweling trekt het weer open. Zolang de angel er niet uit is krijg je dat.

Goed, we denken vooral in oplossingen. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de 24/7 stations en uitsluitend in de data van die 24/7 stations. Dat er knipperbol-stations meedoen is prima. Daarover hebben we het voldoende gehad. Maar ik zoek naar een oplossing die het mogelijk maakt om in de weerdata en statistieken de knipperbol-stations uit te filteren.
Probleem is dat je dus moet gaan bijhouden hoelang elk station gemiddeld in de lucht is. Misschien is het een optie om te filteren op stations die de afgelopen 24 uur continu data hebben aangeleverd. Wat mij betreft ben je dan meteen af van de button "Verberg offline weerstation".
Door hansmiv
Nog even wat aanvullende informatie. Nu om 00:45 uur zijn er altijd nog negen bezoekers tegelijk op deze website.

Trouwens, als ik naar de bezoekersaantallen kijk op de website van Simpelveld dan kan ik bij dat aantal toch niet geloven dat die bezoekers alleen komen aanwaaien tussen laat-ik-zeggen zeven en elf uur 's-avonds. Zouden die bezoekers zich wel realiseren dat zij driekwart van de tijd naar oudbakken gegevens zitten te kijken ?
Door Meteo Simpelveld
hansmiv schrijft:
Nog even wat aanvullende informatie. Nu om 00:45 uur zijn er altijd nog negen bezoekers tegelijk op deze website.

Trouwens, als ik naar de bezoekersaantallen kijk op de website van Simpelveld dan kan ik bij dat aantal toch niet geloven dat die bezoekers alleen komen aanwaaien tussen laat-ik-zeggen zeven en elf uur 's-avonds. Zouden die bezoekers zich wel realiseren dat zij driekwart van de tijd naar oudbakken gegevens zitten te kijken ?

Hans de gemiddelde bezoeker komt niet alleen voor de huidige dat, maar voor meer zaken. Als je de site bekijkt dan kun je inschatten waarvoor een groot aantal bezoekers komen. Een gemiddelde bezoeker is meer geintereerd wat de verwachting is dan wat het nu is.

Bert
Door hansmiv
Dat weet ik niet. Het is niet mijn insteek om de opzet van "Simpelveld" door de stofkam te halen. Wel is het zo, dat de mensen die "Het Weer Actueel" bezoeken dat uitsluitend doen om het actuele weer te bekijken. De naam zegt het al. Bovendien wordt er geen andere informatie aangeboden.
Deelnemende stations, die twintig uur per dag GEEN actuele data aanleveren (83% van de tijd afwezig !) behoren in dit verband toch tot een "speciale categorie".
Zoals ik even vlug heb laten zien komen hier de bezoekers dag en nacht kijken. Opmerkelijk dat het aantal leden het grootste gedeelte van deze bezoekersaantallen uitmaken. Dat zijn toch de mensen die meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn in het weer, in de manier op het weer te meten en in de actuele data in hun omgeving of landelijk / in de gehele Benelux.

Een weersverwachting biedt HWA niet, behalve incidenteel een praatje van de een of andere weerman (dat ik nooit lees). Daarvoor beschikt HWA niet over de middelen. Wat HWA wel kan is de actuele weerssituatie vastleggen. Dat kunnen de deelnemers eigenlijk best wel goed. Laten we ons daarop concentreren. Laten we proberen om dat kunstje zo goed mogelijk te doen. Om het zoveel mogelijk te verbeteren.
Mijn mening is dat de knipperbolstations daarbij een aardige versiering zijn, maar niet veel meer.
Het mag duidelijk zijn dat de bijdrage van een station dat zestien uur per dag in de lucht is dan toch zinvoller is dan een station dat twee uur aan staat. Een station dat een keer in de twee dagen even een uur aan staat hoort hier niet eens thuis.

Terug naar de voorgestelde oplossing. Is het een idee om een optie in te bouwen voor 24/7 overzichten, grafieken, tabellen, dus zonder knipperbolstations en een optie waar de knipperbolstations naar believen kunnen stoeien en voor mijn part hun data kunnen vergelijken met de 24/7 stations, echter zonder deze te beïnvloeden?

Een aangepast voorstel, dat misschien veel praktischer is. Kunnen er "opgeschoonde" data, grafieken, tabellen worden gecreëerd van stations die de laatste 24 uur (48, zeg het maar) continu data hebben aangeleverd?
Door hansmiv
Oftwel even praktisch:
per station een record: 'online sinds' = DATE
IF (DATE(NU) - 'online sinds' ) > 24 uur) THEN {data naar 'pot A' en data naar 'pot B'},
ELSE {data alleen naar 'pot B'};

Pot A is alleen 24/7, pot B is alles.
Door Meteo Simpelveld
hansmiv schrijft:
Dat weet ik niet. Het is niet mijn insteek om de opzet van "Simpelveld" door de stofkam te halen. Wel is het zo, dat de mensen die "Het Weer Actueel" bezoeken dat uitsluitend doen om het actuele weer te bekijken. De naam zegt het al. Bovendien wordt er geen andere informatie aangeboden.
Deelnemende stations, die twintig uur per dag GEEN actuele data aanleveren (83% van de tijd afwezig !) behoren in dit verband toch tot een "speciale categorie".
Zoals ik even vlug heb laten zien komen hier de bezoekers dag en nacht kijken. Opmerkelijk dat het aantal leden het grootste gedeelte van deze bezoekersaantallen uitmaken. Dat zijn toch de mensen die meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn in het weer, in de manier op het weer te meten en in de actuele data in hun omgeving of landelijk / in de gehele Benelux.

Een weersverwachting biedt HWA niet, behalve incidenteel een praatje van de een of andere weerman (dat ik nooit lees). Daarvoor beschikt HWA niet over de middelen. Wat HWA wel kan is de actuele weerssituatie vastleggen. Dat kunnen de deelnemers eigenlijk best wel goed. Laten we ons daarop concentreren. Laten we proberen om dat kunstje zo goed mogelijk te doen. Om het zoveel mogelijk te verbeteren.
Mijn mening is dat de knipperbolstations daarbij een aardige versiering zijn, maar niet veel meer.
Het mag duidelijk zijn dat de bijdrage van een station dat zestien uur per dag in de lucht is dan toch zinvoller is dan een station dat twee uur aan staat. Een station dat een keer in de twee dagen even een uur aan staat hoort hier niet eens thuis.

Terug naar de voorgestelde oplossing. Is het een idee om een optie in te bouwen voor 24/7 overzichten, grafieken, tabellen, dus zonder knipperbolstations en een optie waar de knipperbolstations naar believen kunnen stoeien en voor mijn part hun data kunnen vergelijken met de 24/7 stations, echter zonder deze te beïnvloeden?

Een aangepast voorstel, dat misschien veel praktischer is. Kunnen er "opgeschoonde" data, grafieken, tabellen worden gecreëerd van stations die de laatste 24 uur (48, zeg het maar) continu data hebben aangeleverd?

Meteo Simpelveld levert sinds de eerste dag reeds 24 uursgrafieken aan.
Waarin niet gemuteerd in is.
Deze worden ook op deze site gepubliceerd.

Bert
Door hansmiv
Dat heb ik ook gezien. Probleem is dat op doordeweekse dagen die grafieken niet worden ververst tussen pakkumbeet 21:00 uur en 19:00 de volgende avond. In die tijd worden en door Simpelveld ook geen data aangeleverd aan HWA en bijvoorbeeld Awekas. En evenmin wordt de eigen website van Simpelveld ververst. Wie na 21:00 uur de gegevens van Simpelveld wil gebruiken of de website van Simpelveld bezoekt krijgt dus oudbakken informatie voorgeschoteld.
Dan kan je wel eens per dag die grafieken verversen, maar 22 uur per dag zitten wij hier tegen de data van 21:00 gisterenavond aan te kijken. Ik vraag mij af of de bezoekers van website Simpelveld zich dat wel realiseren, maar dat doet er in deze discussie even niet toe.

Waar het mij om gaat is dat HWA pretendeert het actuele weer aan te bieden. Wanneer dat aanbod moet worden gebaseerd op knipperbolstations die maar zeer beperkt in de lucht zijn, dan kan je nauwelijks van een actueel weerbeeld spreken.
Dat in die korte tijd online de gegevens van de afgelopen 24 uur worden geupdate verbetert daar niets aan. Als ik om vier uur naar Meteo Simpelveld kijk en ik zie grafieken die ophouden om 21:00, wat weet ik dan? Daar kan je alleen de vis nog in verpakken.
Door Meteo Simpelveld
hansmiv schrijft:
Dat heb ik ook gezien. Probleem is dat op doordeweekse dagen die grafieken niet worden ververst tussen pakkumbeet 21:00 uur en 19:00 de volgende avond. In die tijd worden en door Simpelveld ook geen data aangeleverd aan HWA en bijvoorbeeld Awekas. En evenmin wordt de eigen website van Simpelveld ververst. Wie na 21:00 uur de gegevens van Simpelveld wil gebruiken of de website van Simpelveld bezoekt krijgt dus oudbakken informatie voorgeschoteld.
Dan kan je wel eens per dag die grafieken verversen, maar 22 uur per dag zitten wij hier tegen de data van 21:00 gisterenavond aan te kijken. Ik vraag mij af of de bezoekers van website Simpelveld zich dat wel realiseren, maar dat doet er in deze discussie even niet toe.

Waar het mij om gaat is dat HWA pretendeert het actuele weer aan te bieden. Wanneer dat aanbod moet worden gebaseerd op knipperbolstations die maar zeer beperkt in de lucht zijn, dan kan je nauwelijks van een actueel weerbeeld spreken.
Dat in die korte tijd online de gegevens van de afgelopen 24 uur worden geupdate verbetert daar niets aan. Als ik om vier uur naar Meteo Simpelveld kijk en ik zie grafieken die ophouden om 21:00, wat weet ik dan? Daar kan je alleen de vis nog in verpakken.

Op werkdagen wordt normaal gesproken de eerste verversing rond 16:00 uur doorgevoerd.
Bij geen werkdagen is dat normaal rond 06:00 uur.

Bert
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9