Algemeen forum voor discussie over de website
Door hansmiv
De grote lijn van mijn standpunt mag zo langzamerhand duidelijk zijn. Ik heb voorlopig mijn punt even gemaakt. Ik wacht even op andere reacties. Of op nieuwe situaties die mijn reactie uitlokken.
Door wslangerak
Ik heb (ook) alle begrip voor mensen, die om welke reden dan ook hun PC 's nachts uitzetten. Of dat nu angst voor brand is, hoge energiekosten of ouders die de PC uit willen.

Maar... hetweeractueel.nl heet niet voor niets zo. En stations die slechts een paar uur per dag data aanleveren voegen eigenlijk niets wezenlijks toe aan deze site. Wil niet zeggen dat ze "niet mee mogen doen", maar ik zou het niet meer dan rechtvaardig vinden dat die stations in ieder geval niet meegenomen worden in de minimum-maximum gegevens van HWA en eigenlijk ook niet in het standaard totaaloverzicht.
Wat dan de maatstaf moet worden weet ik niet, maar naar mijn idee is een minimum aanlevering van data van 12 uur te rechtvaardigen.

Wellicht dat het overzicht zodanig aangepast kan worden dat alleen stations die minimaal 12 uur "live" zijn permanent te zien zijn in het overzicht en dat een bezoeker moet klikken op een button als hij alle stations wil zien.

En het zijn dan echt niet zoveel stations die "buiten de boot vallen": op dit moment, zaterdag 12:35 uur, zijn er 9 van de 168 stations van wie de gegevens ouder zijn dan 12 uur. En slechts 2 stations die tijdelijk buiten gebruik zijn. Misschien komt dat omdat het zaterdag is, zou kunnen.

Mijn mening is dat HWA best iets strengere voorwaarden mag stellen dan nu het geval is.
Door Eckie76
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Al deze zaken zijn niet bedoeld om bijvoorbeeld de kwaliteit van Simpelveld en andere minder online zijnde stations in twijfel te trekken. Integendeel, ik ben overtuigd dat Simpelveld erg serieus bezig is met de kwaliteit. Daarom wil ik ook allerminst dat mensen hier gaan vetrekken en dat er irritaties blijven hangen.
Door wsp
Eckie76 schrijft:
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Al deze zaken zijn niet bedoeld om bijvoorbeeld de kwaliteit van Simpelveld en andere minder online zijnde stations in twijfel te trekken. Integendeel, ik ben overtuigd dat Simpelveld erg serieus bezig is met de kwaliteit. Daarom wil ik ook allerminst dat mensen hier gaan vetrekken en dat er irritaties blijven hangen.

Dit is ook mijn mening.
Ik vindt Simpelveld een perfecte site.
Ik zelf kijk er regelmatig op en dat voor de teksten die erop staan.
Dat is iets waar het stationnetje van mij aan ontbreekt, jammer dat Bert een stukje van me af woont, ik zag daar wel een samen werking mee zitten en dan voor namelijk met de informatie die er op staat.

Ik zelf denk gewoon aan een systeem waar alleen de actueele station mee doen, dus ben je online, doe je mee aan de informatie, is die ofline ga je op de achtergrond.

Als ik aan wswin zit te werken of iets anders, server zou ook ik willen dat ik niet mee doe met het actueel weer, maar gewoon eventjes op de achtergond en zou gouw alles weer online is gewoon weer mee doen voor het actueel weer op dat moment.
Door Pim
Hoi allemaal,

Precies wat Marcel zegt.
Daarmee is eigenlijk AWEKAS een goed voorbeeld.
Als een station om wat voor reden (even) niet meedoet, wordt dat station niet meer vermeld.
Daar verdwijnt zelfs de plaatsnaam van de kaart.
Als de stationschef er weer aan toe is om up te loaden, doet ie gewoon weer mee, niks aan de hand.
Iemand die serieus bezig is met "het weer" kan daar niets op tegen hebben, toch?
Dan is het probleem van dit moment over, hetweerACTUEEL is en blijft actueel (zoals we dat allemaal graag willen) en wordt de stationsnaam niet meer genoemd met de opmerking erachter, die we allemaal kennen.
Dat heb ik een paar maal met mijn eigen station meegemaakt en ik voel dat zelf als een afgang. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Afwachten maar
Prettig weekend en mooi weer allemaal, dat laatste zal wel lukken!!

Pim
Door jansmit
wslangerak schrijft:
Ik heb (ook) alle begrip voor mensen, die om welke reden dan ook hun PC 's nachts uitzetten. Of dat nu angst voor brand is, hoge energiekosten of ouders die de PC uit willen.

Maar... hetweeractueel.nl heet niet voor niets zo. En stations die slechts een paar uur per dag data aanleveren voegen eigenlijk niets wezenlijks toe aan deze site. Wil niet zeggen dat ze "niet mee mogen doen", maar ik zou het niet meer dan rechtvaardig vinden dat die stations in ieder geval niet meegenomen worden in de minimum-maximum gegevens van HWA en eigenlijk ook niet in het standaard totaaloverzicht.
Wat dan de maatstaf moet worden weet ik niet, maar naar mijn idee is een minimum aanlevering van data van 12 uur te rechtvaardigen.

Wellicht dat het overzicht zodanig aangepast kan worden dat alleen stations die minimaal 12 uur "live" zijn permanent te zien zijn in het overzicht en dat een bezoeker moet klikken op een button als hij alle stations wil zien.

En het zijn dan echt niet zoveel stations die "buiten de boot vallen": op dit moment, zaterdag 12:35 uur, zijn er 9 van de 168 stations van wie de gegevens ouder zijn dan 12 uur. En slechts 2 stations die tijdelijk buiten gebruik zijn. Misschien komt dat omdat het zaterdag is, zou kunnen.

Mijn mening is dat HWA best iets strengere voorwaarden mag stellen dan nu het geval is.

Ik vind minimaal 16 uur online beter, dan blijft er 8 uur over om te slapen
Door hansmiv
jansmit schrijft:
Ik vind minimaal 16 uur online beter, dan blijft er 8 uur over om te slapen

Ga ik mee mee ...

Eventueel nog een uurtje extra om je tanden te poetsen en je te scheren. (Geldt ook voor de dames onder ons, dat van dat uurtje extra natuurlijk. Niet van dat scheren. Denk ik.)
Door Eckie76
Zijn er hier eigenlijk überhaupt vrouwen???
In zekere zin twijfel ik hier ernstig aan, wat dat betreft lijkt het dan verdacht veel op mijn stamcafé. :)
Door Luc
Hallo allemaal,

Ik heb nu weinig tijd. Ik heb net snel even de hoofdlijnen van deze discussie gescanned. Ik wil dit op mijn gemak doorlezen en dan nadenken over een standpunt danwel oplossing voor on-/offline weerstations.

Ik kom hierop terug....
Door wsp
Luc schrijft:
Hallo allemaal,

Ik heb nu weinig tijd. Ik heb net snel even de hoofdlijnen van deze discussie gescanned. Ik wil dit op mijn gemak doorlezen en dan nadenken over een standpunt danwel oplossing voor on-/offline weerstations.

Ik kom hierop terug....

Hallo Luc,

Heb je dan zo lang geborreld ;-)
Dan was het zeker een perfecte opdracht geweest.
Groetjes en we gaan ons lakker vandaag klaar maken voor een laatste BBQ

IK weet zeker dat je weer met een perfecte oplossing aan komt.

Prettige zondag een ieder.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9