Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Het wordt zo wel erg arbeidsintensief om alle data op plausibiliteit te controleren.
Hier en daar zag ik vandaag maxima die onmogelijk hoog uitvielen. Dat ligt hem vermoedelijk puur aan de opstelling van de sensoren. Direct zonlicht, slechte ventilatie etc.
Om alle extremen tot een onweerlegbare massa te kneden zullen er idd wijzigingen doorgevoerd moeten worden, maar ik denk niet dat de eigenaar van HWA hier hoofdverantwoordelijk voor gehouden kan worden.
Het zou niet fair zijn alles op zijn bord te schuiven.
De selectiecriteria echter, mogen wel flink wat aangescherpt worden wat mij betreft, wil men hier voor eens en voor altijd afrekenen met de huidige scepsis.

Vandaar mijn voorstel om iedere deelnemer een mail te sturen met daarin een toetsing over de opstelling van hun sensoren.
Indien er geen reactie komt binnen een acceptabele tijd, dan zal dat reden kunnen zijn om de deelnemer tijdelijk (of definitief) op non-actief te zetten.

Enerzijds loop je het risico deelnemers kwijt te raken, anderzijds verhoogt het de kwaliteit, waardoor je weer een toename van belangstelling kan verwachten.

Is dit een redelijk voorstel?
Door hansmiv
Hm, ik denk dat er een aantal stations is, die zelf een website draaien, die zelf gegevens verwerken, en intussen die data ook nog beschikbaar stellen aan speciale weersites als HWA.
Soms zitten daar lui tussen die juist die gegevens niet meer controleren, onder het motto: dit kan je krijgen, succes ermee.

Kijk bijvoorbeeld eens naar:
http://www.awekas.at/nl/locking.php?id=480
en
http://www.awekas.at/nl/locking.php?id=1880
Voor beide locaties is er vier keer een email uitgestuurd en viermaal is elk van beide geblokkeerd op windsnelheid. Dat zou je je toch aan moeten trekken. Zelfs als je de email niet hebt gehad, maar toch regelmatig je data controleert moet je dit zijn opgevallen. Maar ondanks alle moeite, er gebeurt niks, er blijven foute data komen. Geloof me, zo kan ik nog wel een paar stations vinden.
Persoonlijk zou ik me rot schamen. Ik zou allereerst mijn windsnelheid uitzetten in de data-overdracht, vervolgens mijn probleem oplossen en pas dan mijn windmeter weer online brengen. Met het schaamrood op mijn kaken, dat wel.

Nee, ik geloof dat juist diegenen die wel geïnteresseerd zijn in hun eigen data zelf wel zorgen dat de gegevens kloppen of anders ervoor zorgen dat die niet verzonden worden. Juist diegenen die het worst zal wezen zijn degenen die bij zo'n email denken: wat kan mij het verrotten, als het op mijn weersiteje maar klopt. Dan blokkeer je die data toch lekker! Zal mij worst wezen.

In allebei de voorbeelden van Jango is het nog denkbaar dat het echt een incident betreft. Dat kan wel anders zijn, maar ze hebben nauwelijks de tijd gehad om er iets aan te veranderen. Ik denk dat je ze wel de kans moet geven. Maar daarna ... ?

Persoonlijk heb ik daar wel gedachten over, maar mijn voorstel is om eerst de ideeën over de knipperbol-stations te laten rijpen en daarna een volgende stap te zetten, bijvoorbeeld dit probleem. Als wij als moraalridders alles tegelijkertijd overhoop willen halen zou ik als webmaster de stekker eruit trekken: maken jullie maar lekker zelf een website zoals jullie dat leuk vinden; voor mij is het ook een hobbie en dat moet het blijven !
Ach,en intussen kunnen we de kleine dingetjes wel oplossen, zoals de nucleaire winter in Hoek van Holland of de tijdmachine in Berkel en Rodenrijs. En misschien vinden we met een pm-metje voor Beverwijk en Ten Boer intussen wel een oplossing.

Nu ik zo eens naar de homepage van HWA blader heeft "Ten Boer" intussen zijn eigen probleem al opgelost lijkt het. Zie je wel, soms gaan de dingen vanzelf goed :)
Door Eckie76
Hans, aangezien dit volledig tegen mij gericht was zal ik je maar deze offtopic uitleg geven

Montfort -Centrum heeft niks met mij te maken. Montfort en Sint Odiliënberg wel, die twee stations zijn van mijn collega uit het dorp Montfort en van mijzelf ( Sint Odiliënberg).

Wij zijn omgestapt van Weatherlink op WS Win en toen ik merkte dat er vanalles mankeerde bij Awekas en ik nergens antwoord op kreeg heb ik de stekker eruit getrokken bij sint Odiliënberg. Dit is bij Montfort nog niet gebeurd.

Denk je dat je ons deze vreselijke misdaad kan vergeven..?? :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11