Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
wsp schrijft:
Hallo,

Ja eventueel een onweer alarm.
Als er een automatische trigger is van onweeer dat ik uit kan lezen, dan kan ik dit integreren in een SMS service. Echter heb ik geen kennis van onweer detectie systemen e.d.
Door wsp
Luc schrijft:
wsp schrijft:
Hallo,

Ja eventueel een onweer alarm.
Als er een automatische trigger is van onweeer dat ik uit kan lezen, dan kan ik dit integreren in een SMS service. Echter heb ik geen kennis van onweer detectie systemen e.d.

Hallo Luc,

Het onweer systeem wat ik hier gebruikt heeft wel inderdaad een trigger melding via e-mail.
Binnen een straal, 20 of 40 km of anderen kan ik een mail weg laten gaan met onweer alarm.
Er zullen ook wel nog andere syetemen zijn die dit eventueel kunnen, maar ben ik over vraagt.
probleem is dan denk ik wel de plaats gebondenheid, dus zal denk ik toch niet zo werken als ik het in mijn hoofdje heb.
In mijn geval zou Parkstad als centraal met een straal van XX werken, maar van bij jouw uit is dit dan weer veel anders.
Maar misschien dat een ander slimerik hier iets van weet of zo, daarom dit forum, ja toch.
Door rjdrent
Wat een prachtig systeem. Ik heb de SMS-banner gelijk toegevoegd aan m'n website. Dat is nou leuk voor de bezoekers en vooral ook voor de toeristen :laugh:
Door RZw
Luc,

Ik heb gisteren ook een keer geprobeerd of ik een sms kreeg van mijn weerstation. Na "go weer houten" gesmst te hebben was het wachten, wachten en wachten.... Na ruim anderhalf uur kwam het smsje...
Ik heb het 1 keer eerder geprobeerd en toen kwam de sms binnen een paar seconden. Lag het systeem er gisteren uit?
Door wthus
RZw schrijft:
Luc,

Ik heb gisteren ook een keer geprobeerd of ik een sms kreeg van mijn weerstation. Na "go weer houten" gesmst te hebben was het wachten, wachten en wachten.... Na ruim anderhalf uur kwam het smsje...
Ik heb het 1 keer eerder geprobeerd en toen kwam de sms binnen een paar seconden. Lag het systeem er gisteren uit?

Hoe laat was dat bij jou ongeveer (verzenden/ontvangen)?
Door Luc
RZw schrijft:
Ik heb om 19.35 uur een sms verzonden en om 21.01 het bericht ontvangen.

Ik heb dit even in de logging nagekeken. 19:42:15 uur is de aanvraag binnengekomen. Dezelfde tijd is onderstaand bericht verstuurd:

Houten
2008-08-30 om 19:35u
Temp: 22.1 C
Wind: 6.4 km/u (2 bft) uit OZO
Barometer: 1015.6 hPa
Neerslag: 0.0 mm
Luchtvochtigheid: 63.0 %

Waarschijnlijk heeft de SMS gateway (of jouw provider) niet direct de SMS kunnen afleveren. Deze blijft het een tijd probreren.

Het is dus niet na te gaan, waar deze hapering precies doorkomt. Ik kan alleen concluderen dat HWA de aanvraag direct heeft verzonden.
Door wthus
RZw schrijft:
Ik heb om 19.35 uur een sms verzonden en om 21.01 het bericht ontvangen.

Ah oke, heb jij Orange/T-mobile als telefoon provider?
Had namelijk gisteren ook een flinke vertraging in een sms zitten, in de avond (offline melding sms).
Door wsp
Hallo weer/sms freakkie's,

Wat ik wel kan en ken vertellen is dat ik een tijdje geleden mijn vriendin ook een sms had verstuurd, dus niet met deze actueelweer sms maar gewoon onderling met onze twee telefoons.

Het bericht kwam bijna precies 12 uur later pas bij mijn vriendin aan en gelukkig heeft ze het zelf gehoord, want ze zei al je hebt niks vertuurd.
Gelukkig heeft ze het sms ontvangen terwijl mijn telefoon naast de hare lag en ik nog niet wakker was.

Dit gewoon ter info dat het niet persee aan de sms gateway ligt, kan ook aan de telefoon aanbieder liggen en die is van ons T-Mobile.

Gewoon voor de weet.