Algemeen forum voor discussie over de website
Door tuinmantom
Het feit dat weerstations blijkbaar erg onpopulair zijn aan de Belgische kust (of niet aangesloten bij HWA), geeft een erg vertekend beeld met momenten op de HWA temperatuurkaart. Dit is een beetje jammer...

Bij HWA loopt er op dit moment een 21/22° lijn naar de kust, terwijl het daar 17° is (zeebries).

Meteobelgie (in de screenshot ernaast) gebruikt METAR informatie als aanvulling en geeft daardoor een veel juistere kaart. Ik weet niet of hier al over nagedacht geweest is om dit te overwegen, maar zoals de kaart nu getekend wordt, is hij erg onjuist. En dus compleet onbruikbaar als je geïnteresseerd bent in die regio.

(In Koksijde heb je een METAR: http://nl.allmetsat.com/metar-taf/neder ... ?icao=EBFN als je die in de kaart meeneemt zal de temperatuurkaart aan de Belgische kust wel accuraat zijn.)
Bijlagen
belgische_kust.jpg
belgische_kust.jpg (36.11 KiB) 1988 keer bekeken
Door Wietse
METAR stations toevoegen aan de kaart gaat hele rare resultaten geven in de kaart. Bij HWA zijn overwegend stadsstations aangesloten die vrijwel altijd hoger meten (ligt aan de situatie) dan officiële meetstations.
Door tuinmantom
METAR toevoegen is inderdaad ook niet ideaal - het is meer een kwestie van kiezen tussen het minste van de twee kwaden. Ik zou persoonlijk ook niet METAR toevoegen op plaatsen waar er wel privé weerstations staan, maar enkel om gaten op te vullen.

Inderdaad ik zag dat Proven daar nog gezeten heeft, maar da is nu weg. Er zal niets anders op zitten dan een buitenverblijfje aan de kust aan te schaffen, ze zullen daar thuis niets op tegen hebben :laugh: