Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Lucas
Er zijn twee aanvullende skins te installeren. Deze skin heet amphibian en lijkt op de grafieken van programma wfrog.

De huidige versie 0.1 is nog in een beginstadium.

Het voorbeeld toont een grafiek van een week. De nachtelijke uren hebben een grijze achtergrond.
Bijlagen
amphibian_week_1.jpg
amphibian_week_1.jpg (100.57 KiB) 3829 keer bekeken
Door Lucas
Dit is mijn favoriete skin: exfoliation.

Hier: een maandgrafiek. Rechts de min en max waarden van vandaag, deze maand en dit jaar.

Bijlagen
exfoliation_maand_1.jpg
exfoliation_maand_1.jpg (129.16 KiB) 3829 keer bekeken
Door Lucas
De almanac gegevens van de exfoliation skin.
Bijlagen
exfoliation_almanac_1.jpg
exfoliation_almanac_1.jpg (83.51 KiB) 3829 keer bekeken
Door hofmanjaap
Dag,
Ben nieuw hier en wil graag ook mijn weerstation (Vantage Vue) aansluiten op NAS Synology 411j. Wil graag de gegevens ontsluiten via het internet puur voor eigen gebruik. Ga eens kijken naar jou handleiding of ik er uit kom. In ieder geval top de je de moeite neemt jou ervaring en kennis te delen.
Groet, Caspar
Door Lucas
Dag Caspar,

Welkom op het forum. Veel succes met het installeren van weewx op je NAS. Sinds gisteren heb ik op mijn lokale website twee grafieken toegevoegd: CPU gebruik en CPU wait (van de NAS waarop weewx draait). Is tot op heden niet erg interessant omdat de DS-209+II de taken met twee vingers in zijn neus af kan.

Puur uit interesse heb ik een Raspberry PI gekocht om ervaring op te doen met het installeren en gebruiken van weewx op deze goedkope hardware. Maar uiteindelijk zal weewx weer gaan draaien op een van mijn Synologies.

Groet, Luc
Bijlagen
CPU_load.jpg
CPU_load.jpg (66.1 KiB) 3829 keer bekeken
Door hofmanjaap
Heb eens naar de handleiding gekeken, maar het is inderdaad niet even geregeld.
Zou mooi zijn als er op termijn een synology package beschikbaar om het weerstation via usb werkend te krijgen op de NAS. Voor nu brand ik mijn vingers er maar even niet aan. Wil niet het risico lopen dat ik al mijn data op de NAS (raid 5 set, totaal 6 Gigabyte) kwijt raak. Jammer dat de IP datalogger zo duur is.
Door Lucas
Ik begrijp je angst om data te verliezen. Ik heb mijn data op twee Synologies met elk twee schijven in een raid 1 opstelling. Dagelijks wordt deze data gebackupped naar twee andere Synologies met elk twee kleinere schijven zonder raid.
Nu dit project dus bij jou overwaait, kan je nog besluiten om de weergegevens uit te laten lezen door een Raspberry pi. Een dergelijk systeem is te koop vanaf 40 euro ( mits je nog een sd-kaart hebt liggen en een USB-laadadapter over hebt). Naar ik heb begrepen is de installatie wat gemakkelijker dan bij de Synology.
Groet, Luc
Door NL1PDV
Hallo,

Ik zelf heb de synology DS213J en een TFA Nexus.

Waarschijnlijk is dit ook mogelijk voor mij.
Heb zelf het idee dat het niet zo simpel is dat het lijkt.

Wat wil ik:

A: mijn weer gegevens via lan verbinding naat mijn DS sturen.
B: dat bv derden kunnen zien op mijn DS wat het huidige weer is/word.

Is dit überhaupt wel mogelijk ???
:huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh:
Door Lucas
Beste mensen,

Het is alweer 9 maanden geleden dat ik ben verhuisd naar dat warme land vlak bij de evenaar... Ja, je raadt het goed. Het is Suriname. :-)

Natuurlijk is mijn weerstation meeverhuisd!

Ik gebruik nog steeds programma weewx voor het uitlezen van mijn TFA Primus weerstation. Kortgeleden begaf de hygro/thermometer het (net na 1 jaar gebruik). Omdat leverancier weerstationkopen.nl met vakantie was heb ik hen niet gemaild maar gelijk bij hen een nieuwe sensor besteld die prompt werd geleverd.

Samen met Eddie De Pieri die de driver voor de LaCrosse 2800/TFA Primus voor programma wview heeft gemaakt en Matthew Wall (van weewx) heb ik de ws28xx driver voor weewx stabieler gemaakt en uitgebreid.

Momenteel test/demonstreer ik de mogelijkheden van weewx op mijn website www.lucdesign.nl/weather/

- weewx
- ws28xx driver
- standard skin
- amphibian skin
- exfoliation skin met weersverwachting via WU (Weather Underground)
- aangepaste versie van meteo SaintSulpice skin
- computer monitor skin
- weews-WD skin
- mesoWx
- mesoWx-ss (eigen applicatie)
- steel series gauges
- weerstation data naar WU
- weerstation data naar PWS
- weerstation data naar AWEKAS

Eerdere versies van weewx hebben bij mij gedraaid op:
- Synology DS207
- Synology DS207+
- Raspberry PI model B (met OS, programmas en data op 8 GB USB stick)

Tegenwoordig draait alles op mijn Synology DS209+II NAS-statrion.

Groet, Luc
Door ws vreewijk
:laugh: altijd zon :laugh:

Behalve in de regentijd :) arme regenmeter

Veel plezier daar Luc,

gr Chris