teesee64 schrijft:
Oké dat begrijp ik Luc.
Maar denk dat het grootste probleem is, de keuze welke advertenties er gebruikt worden. Als de dating advertenties verdwenen zijn, schakel ik ook de ad blocker uit voor HWA.
Zoals gezegd heb ik er geen enkele moeite mee dat er advertenties op HWA staan. Ik begrijp dat de server huur ergens vandaan moet komen en als de advertenties jou daarbij kunnen helpen, dan juich ik dat alleen maar toe!
Het is immers ook in ons belang dat HWA kan blijven draaien zoals het draait!
Groet,
Theo
Even een kleine toelichting. Ik bepaal de keuze van de advertenties niet, dat doet Google zelf. Aan de hand van content op HWA, bezochte sites en profielinformatie.
Als je vrouw dus bijvoorbeeld bij Zalando voor een paar schoenen heeft gekeken, dan is de kans groot dat jij op HWA advertenties van Zalando ziet (mits op dezelfde PC natuurlijk). Hoe Google profielinformatie verzameld weet ik niet precies. Ik heb gelezen dat Google op de een of andere manier kan beredeneren of we man/vrouw zijn en in welke leeftijdscategorie we vallen. Aan de hand daarvan werden waarschijnlijk ook de lexa advertenties getoond.
Ik heb wel de keuze om enkele 'gevoelige categorieën' uit te zetten. Daar was ik me eerst niet van bewust. Ik heb vanmorgen de categorie 'Dating' uitgezet. Ik hoop dat daarmee de ongewenste advertenties verdwijnen.
Gr,
Luc