Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door giantocr
Hallo,

Nog een vreemde waarde in de template.
Zie groene vakje bij neerslag.
Hoe is dit te meten?

Vr groet,

Piet
Bijlagen
neerslag1.png
neerslag1.png (24.57 KiB) 2444 keer bekeken
Door wvdkuil
giantocr schrijft:
Hallo,

Nog een vreemde waarde in de template.
Zie groene vakje bij neerslag.
Hoe is dit te meten?

Vr groet,

Piet

Blijkbaar een afrondingsfout.
Wat is de overeenkomende waarde uit het basisbestand van WXSIM, heeft dat ook die waarde?
Groeten, Wim
Door wvdkuil
Ik heb een flink aantal blauwe kolommen bekeken en inderdaad enkele malen een afrondingsfout kunnen constateren. Als ik de betreffende WXSIM bestanden (lastret.txt of latest.csv) bekeek waren die correct. Ook copieren van de bestanden naar mijn eigen systeem gaf niet die afrondingsfout.
Wellicht dat het te maken heeft met een bepaalde versie van php.

Voor die gebruikers die die vreemde lange getallen op hun website ook constateren, stuur me een zip versie van de complete wsWxsim of wsWxsimSA map via mail.
Dan kan ik een extra afronding in het betreffende wsWxsimPrint1.php/wsWxsimHtmlGen.php bestand invoegen en dat bestand gewijzigd retourneren.
Waarom een zip van de complete map?
1. Omdat ik er wellicht zo achter kom waar die vreemde getallen vandaan komen.
2.en omdat Ik niet zeker ben of in alle versies die in gebruik zijn het bestand ook wsWxsimPrint1.php (template) of wsWxsimHtmlGen.php (Stand alone) heet.

Groeten, Wim
Door WSParkstad
Goedendag,

Klopt wat betreft php, hier werkte de code voor mail te versturen en de steelseries ook niet.
Na berichte aan de isp is dit probleem opgelost en werkt het nu perfect.

Gewoon ter info dat het niet altijd het template of aangeleverde dat zou kunnen zijn.

Mvrg,

Marcel.