Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
petergroeneveld schrijft:
Is er nog een storing?
De WRF | YR | GFS weersverwachtingskaarten zijn niet meer actueel sinds maandag.

Groeten,
Peter.

Hoi Peter,

Vanwege de eerder genoemde server problemen is alles verhuisd naar weer een andere server door de webhoster. Men kon niet vinden waardoor nieuwe HP servers steeds crashten. Bij deze verhuizing is blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan. Ook de grafieken werk(t)en niet goed. Ik zag net dat de verwachtingskaarten weer werken. Problemen zijn bekend en er wordt aan gewerkt alles definitief op te lossen.
Ook het 35 graden probleem is bekend en er wordt gezocht naar een oplossing.

@Luc, tsja, en in Scandinavië zijn ze dit (35 graden of hoger) al helemaal niet gewend. ;)

Groet,
Oebel
Door petergroeneveld
reitsma1960 schrijft:
petergroeneveld schrijft:
Is er nog een storing?
De WRF | YR | GFS weersverwachtingskaarten zijn niet meer actueel sinds maandag.

Groeten,
Peter.

Hoi Peter,

Vanwege de eerder genoemde server problemen is alles verhuisd naar weer een andere server door de webhoster. Men kon niet vinden waardoor nieuwe HP servers steeds crashten. Bij deze verhuizing is blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan. Ook de grafieken werk(t)en niet goed. Ik zag net dat de verwachtingskaarten weer werken. Problemen zijn bekend en er wordt aan gewerkt alles definitief op te lossen.
Ook het 35 graden probleem is bekend en er wordt gezocht naar een oplossing.

@Luc, tsja, en in Scandinavië zijn ze dit (35 graden of hoger) al helemaal niet gewend. ;)

Groet,
Oebel

Oké Oebel bedankt voor de terugkoppeling.

Groeten,
Peter.
Door jango
Oebel

De verwachting ofwel leaf werkt niet helemaal zoals het zou moeten zijn.

Bij YR; word helemaal niets weergegeven.
En GFS; start op dit moment op 19 augustus dus loopt bijna een maand achter.

Is hier een verklaring voor

Grtz, Jan
Door reitsma1960
jango schrijft:
Oebel

De verwachting ofwel leaf werkt niet helemaal zoals het zou moeten zijn.

Bij YR; word helemaal niets weergegeven.
En GFS; start op dit moment op 19 augustus dus loopt bijna een maand achter.

Is hier een verklaring voor

Grtz, Jan

Hoi Jan,

Zit in Rome en kan even niets betekenen.
Na volgende week zondag kan ik iets doen.
Sorry.

Mvrgr,
Oebel
Door reitsma1960
Hoi,

Er zijn grote ontwikkelingen gaande voor wat betreft de forecastmaps.
(WRF / YR en GFS)
Er wordt nu samengewerkt met iemand in Duitsland.
Het hele forecastmap gebeuren wordt uitgebreid en draait maar liefst nu op een giga box met 32 CPU`s met 64 Gb Ram.
WRF wordt uitgebreid naar geheel Europa en GFS wereldwijd. Daarnaast wordt lokaal de verwachting oproepbaar. Een geweldige verbetering.
Het is mij nog niet bekend wanneer alles online komt. Er wordt momenteel getest.

Groet,
Oebel
Door giantocr
Hoi Oebel,

Dat zijn leuke berichten om naar uit te zien.

Vr groet,

Piet

reitsma1960 schrijft:
Hoi,

Er zijn grote ontwikkelingen gaande voor wat betreft de forecastmaps.
(WRF / YR en GFS)
Er wordt nu samengewerkt met iemand in Duitsland.
Het hele forecastmap gebeuren wordt uitgebreid en draait maar liefst nu op een giga box met 32 CPU`s met 64 Gb Ram.
WRF wordt uitgebreid naar geheel Europa en GFS wereldwijd. Daarnaast wordt lokaal de verwachting oproepbaar. Een geweldige verbetering.
Het is mij nog niet bekend wanneer alles online komt. Er wordt momenteel getest.

Groet,
Oebel