Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Vanavond heb ik op de achtergrond een tabel aangelegd waarin alle records van de laatste 24 worden opgeslagen. Deze begint vanaf nu te vullen.

Ik ga volgende week eens kijken of ik op basis van deze data wat leuke grafieken kan genereren, te beginnen met een simpel temperatuurgrafiek...
Door wsp
Jaja Luc,

Wat jij allemaal simpel noemt ;-)

We zullen strakjes dus weer verrast wordne met iets fijn's

Suc6 en ik wacht nu al met alle plezier wat er komen gaat.
Door Luc
Het lijkt te lukken, een eerste voorbeeld van de temperatuurgrafiek over de laatste 25 uur van weerstation Kesel:

Later deze week, zal ik nog wat spelen met de juiste afmetingen, x/y assen, kleuren titels etc....

dan ook nog wat uitzonderingen afvangen, voor weerstations waarvan geen data beschikbaar is over de laatste 24.

verder wellicht leuk om (alleen voor de stations eigenaar?) ook een referentielijn van een of meerdere naastgelegen weerstation er in te plotten...... zomaar een ideetje
Bijlagen
temp.jpg
temp.jpg (19.2 KiB) 3456 keer bekeken
Door wslangerak
Ziet goed uit, Luc! Zo'n referentie-plot kan inderdaad handig zijn. Maar dan inderdaad alleen voor de stationschef zichtbaar lijkt mij.
Succes!
Door jorissynaeve
Heel mooi hoor!!
Net op tijd, want binnen (hopelijk) enkele dagen ga ik normaal terug +/- 16/24 data kunnen leveren :) Als mijn programma wat vlot :)
Door Eckie76
Luc schrijft:
Het lijkt te lukken, een eerste voorbeeld van de temperatuurgrafiek over de laatste 25 uur van weerstation Kesel:

Later deze week, zal ik nog wat spelen met de juiste afmetingen, x/y assen, kleuren titels etc....

dan ook nog wat uitzonderingen afvangen, voor weerstations waarvan geen data beschikbaar is over de laatste 24.

verder wellicht leuk om (alleen voor de stations eigenaar?) ook een referentielijn van een of meerdere naastgelegen weerstation er in te plotten...... zomaar een ideetje

Zeer mooi mien jong!
Door Luc
RZw schrijft:
Luc,

Waarmee maak je die grafieken? Ik heb ook zelf grafieken gemaakt met PHP en een MySql database. Zie Weerstation-Houten. Maar dat is een hoop programeerwerk met image-functies...

Met de jpgraph library (ff googlen, dan heb je hem zo). Werkt zeer eenvoudig en veel mogelijkheden. Ik heb 3 grafieken klaar: temperatuur, barometer en windsnelheid. Ik ben aan het zoeken hoe ik de windrichting kan aangeven, dat is wat moelijker, omdat de y-as daar geen getal is, maar een text. Er is ook een windroos grafiek mogelijk, maar zover ik kan achterhalen, zit die alleen in de betaalde versie van jpgraph. Daar heb ik weinig zin....

Als ik deze 4 af heb, dan zet ik ze op de plaats waar nu de 'weatherlink' images staan bij de stations die weatherlink gebruiken.