Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door WSWijk
Helaas helaas helaas... Alles komt weer eens tegelijk.

Afgelopen woensdag is de pc met de weercamera's er mee gestopt.. Harddisk naar z'n kl***n... Wilde dus vandaag daar naar gaan kijken...

Echter geen verbinding meer met het netwerk hier... ga kijken, is de server dood... start niet meer op... waarschijnlijk een moederbord of memory probleem.
Nu stond de server toch al op de nominatie om vervangen te worden, maar niet op deze manier....

Ik ben echter niet van plan om nog geld in deze pc te stoppen, dus op dit moment is hij down. Ik ben bezig met de andere pc, om die in te richten, maar daar zal waarschijnlijk wel een paar dagen overheen gaan (nieuw domein opzetten, dhcp server, dns server, web-server, routing (en alles wat er verder nog bij komt kijken). Geheel gelijk maar onder Windows 2012 Server, dus dan wel weer helemaal up-to-date.

Zodra er weer nieuws is en data over de lijn gaat, laat ik het weten. Tot die tijd kan de data van Weerstation-Wijk even op "offline" gezet worden. Kan een van de mod's daarvoor zorgen?

Bedankt

Theo
Door Snarf2000
Murpy's Law !!!

Theo

Je data gaat automatisch op offline als je geen data op het internet plaatst.
Je komt ook weer automatisch online wanneer je weer data aanleverd.

Goed geregeld op HWA.

Ik hoop voor je dat alles weer vlot online komt met de minste kosten.
Succes met de wederopbouw.

Grt Frans
Door Overijse
WSWijk schrijft:
Helaas helaas helaas... Alles komt weer eens tegelijk.

Afgelopen woensdag is de pc met de weercamera's er mee gestopt.. Harddisk naar z'n kl***n... Wilde dus vandaag daar naar gaan kijken...

Echter geen verbinding meer met het netwerk hier... ga kijken, is de server dood... start niet meer op... waarschijnlijk een moederbord of memory probleem.
Nu stond de server toch al op de nominatie om vervangen te worden, maar niet op deze manier....

Ik ben echter niet van plan om nog geld in deze pc te stoppen, dus op dit moment is hij down. Ik ben bezig met de andere pc, om die in te richten, maar daar zal waarschijnlijk wel een paar dagen overheen gaan (nieuw domein opzetten, dhcp server, dns server, web-server, routing (en alles wat er verder nog bij komt kijken). Geheel gelijk maar onder Windows 2012 Server, dus dan wel weer helemaal up-to-date.

Zodra er weer nieuws is en data over de lijn gaat, laat ik het weten. Tot die tijd kan de data van Weerstation-Wijk even op "offline" gezet worden. Kan een van de mod's daarvoor zorgen?

Bedankt

Theo

Hoi Theo,

Je gegevens komen automatisch offline te staan wanneer je meer dan 1 uur geen HWA bestand meer aanlevert, eenmaal alles terug operationeel is en je terug je HWA bestand aanlevert doet je station ook terug automatisch terug mee indien je HWA bestand op dezelfde locatie terug te vinden is voor de HWAservers natuurlijk.

Bij wijziging van uploadurl HWAbestand dien je ctc op te nemen met Luc om deze locatie te wijzigen.

Maw geen ingreep van ons nodig op het ogenblik.

PS: succes met de werken.

Grtz
Kris
Door wvdkuil
Ik heb ook een pm gestuurd.

Heb het station toch even off line gezet. Ik weet uit ervaring dat met het opstarten je niet 'lastig gevallen" wil worden met commentaar op afwijkende waardes. Een mintemp van -100 de eerste keer dat je weer operationeel bent zit er zo maar tussen.
Nu kun je rustig door klussen totdat je tevreden bent en dan even de gegevens weer on-line laten zetten.

Succes Wim
Door WSWijk
Het lijkt er op dat de boel hier weer normaal draait. Uitgezonderd dan wat php pagina's op de website, maar dat heeft niks met hwa te maken....

ik heb Luc al gevraagd Weerstation-Wijk (Horden) weer toe te voegen.

Groeten

Theo
Door ws vreewijk
gelukkig maar :)

EDIT:
Oeps via het werewld bolletje word je website niet gevonden:huh:

gr Chris
Door WSWijk
hihi,had nog een klein probleempje...

pc waar het weerstation nu op draait, ging nog na 2 uur op slaapstand.
dus vannacht om 2 uur ging de datastroom op slot. vanochtend om 8 uur weer aangezet. Maar goed, dat veranderd en nu moet de boel weer goed aangeleverd worden...