Algemeen forum voor discussie over de website
Door oli
Luc,

Dank voor de toelichting. Ik begrijp je overwegingen. Vind het persoonlijk jammer, maar je hebt wel gelijk dat er niet genoeg weeramateurs hun data zullen valideren, etc. om het de moeite waard te maken.

Blijf het verder erg leuk vinden, deze nieuwe functie!

Gr,

Olivier
Door SpeedyGJ
Misschien een poll opstarten om te kijken wie dit serieus zou overwegen en aan de hand van het resultaat beoordelen of het de moeite is of niet?
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Misschien een poll opstarten om te kijken wie dit serieus zou overwegen en aan de hand van het resultaat beoordelen of het de moeite is of niet?
Het is echt heel veel werk om te maken. Voor nu heb ik gekozen om het bewerken van historische gegevens niet te bouwen. Wellicht dat ik dit in de toekomst heroverweeg, maar op korte termijn in elk geval niet.

Of er veel of weinig gebruikt van gemaakt gaat worden, speelt daarbij een minder belangrijke rol. Als ik met (relatief) weinig werk dit had kunnen bouwen voor een handvol gebruikers dan had ik dat gedaan. Het is de hoeveelheid werk dat me er (voorlopig) van weerhoudt...

Gr,
Luc
Door jorissynaeve
Misschien nog een kleine aanpassing dat kan doorgevoerd worden:
Er wordt getoond wanneer een volledige dat geen data is ontvangen en wanneer in een dag de data-aanlevering gestopt is. Misschien kan ook getoond worden wanneer de data-aanlevering terug gestart is.

Bijvoorbeeld:
Code: Selecteer alles
2013-11-23   7.0 °C   1.1 °C   0.0 mm   21.2 km/u   
2013-11-22   ***   ***   ***   ***   Geen data ontvangen
2013-11-21   2.8 °C   0.3 °C   0.7 mm   20.5 km/u   data tot 21:32u

Op 21-11-2013 is de temperatuursensor uitgevallen rond 21u30. Deze is pas in de loop van de ochtend van 23-11-2013 terug actief geworden. Ik kan zien wanneer de upload gestopt, maar niet wanneer deze terug begonnen is. Immers op 23-11-2013 mist er waarschijnlijk data tussen 00u00 en bv 10u00.
Door Luc
Op 21-11-2013 is de temperatuursensor uitgevallen rond 21u30. Deze is pas in de loop van de ochtend van 23-11-2013 terug actief geworden. Ik kan zien wanneer de upload gestopt, maar niet wanneer deze terug begonnen is. Immers op 23-11-2013 mist er waarschijnlijk data tussen 00u00 en bv 10u00.
Omdat niet alle records van de hele dag bewaard blijven, is dit niet bekend bij HWA. Immers wordt alleen de laatst ontvangen data van de dag bewaard, daar staat ook de Tmax/Tmin in. Indien het weerstation de Tmax en Tmin wel heeft geregistreerd, dan komt deze later op de dag dus toch binnen. En dan klopt de data van de 23e, ondanks dat er tijdelijk geen data is aangeleverd.

Gr,
Luc
Door benlankamp
Ik zie bij de historische gegevens van ons station dat het aantal zomerse en tropische dagen niet klopt. Er worden 2 zomerse dagen geteld en 0 tropische dagen, maar er zijn deze maand tot nu toe vier dagen met 25,0 of meer en een dag met 30,0°C.
Door wvdkuil
benlankamp schrijft:
Ik zie bij de historische gegevens van ons station dat het aantal zomerse en tropische dagen niet klopt. Er worden 2 zomerse dagen geteld en 0 tropische dagen, maar er zijn deze maand tot nu toe vier dagen met 25,0 of meer en een dag met 30,0°C.

Je hebt gelijk. Mooi gevonden.
De meest voorkomende definitie is 30.0 graden of meer en 25.0 graden of meer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tropische_dag
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomerse_dag

In de overzichten hanteert Luc echter
Aantal tropische dagen (meer dan 30 °C) deze maand
Aantal zomerse dagen (meer dan 25 °C) deze maand

Alleen met een station als lelystad-bataviahaven waar de waardes exact 25.0 en 30.0 zijn komt zo'n situatie te voorschijn.

Luc zal dus wat moeten aanpassen in de programmering.

Groeten, Wim