Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
@oebel
De laadfout treedt bij de recente versies van Safari altijd op:
De foutboodschap in javascript debug
TypeError: 'undefined' is not a function (evaluating 'map.removeLayer(lightMap)' voor ewn_frc.js regel 457
Dat is de eerste regel na de functie-definitie van checkbasemap
Code: Selecteer alles
   function checkbasemap(){
    if(map !== undefined){map.removeLayer(lightMap);}
    if(map !== undefined){map.removeLayer(nameMap);}

Google-en op
safari "TypeError: 'undefined' is not a function (evaluating"
geeft een grote lijst met dezelfde problemen.

Het zou toch heel jammer zijn als Safari-gebruikers (dus bijna alle Mac-gebruikers) de EWN forecast pagina niet zouden kunnen benaderen.

Groeten, Wim
Door reitsma1960
wvdkuil schrijft:
@oebel
De laadfout treedt bij de recente versies van Safari altijd op:
De foutboodschap in javascript debug
TypeError: 'undefined' is not a function (evaluating 'map.removeLayer(lightMap)' voor ewn_frc.js regel 457
Dat is de eerste regel na de functie-definitie van checkbasemap
Code: Selecteer alles
   function checkbasemap(){
    if(map !== undefined){map.removeLayer(lightMap);}
    if(map !== undefined){map.removeLayer(nameMap);}

Google-en op
safari "TypeError: 'undefined' is not a function (evaluating"
geeft een grote lijst met dezelfde problemen.

Het zou toch heel jammer zijn als Safari-gebruikers (dus bijna alle Mac-gebruikers) de EWN forecast pagina niet zouden kunnen benaderen.

Groeten, Wim

Hoi Wim,

Probleem met Safari is bekend maar het lukt helaas nog niet dit op te lossen.

Mvrgr,
Oebel
Door wvdkuil
giantocr schrijft:
Bij mij word in Firefox in Chrome de pagina niet geladen.
Grrrrrrrr

Vr groet,

Piet
Hallo Piet,
De achterliggende javascripts lijken veranderd te zijn.
http://www.weerstation-assen.nl/ewn-frc/forecast.php en jouw en mijn pagina worden nu iets anders opgebouwd. Als je bijvoorbeeld naar de maps gaat dan zie je dat de uitklap menu niet meer links in de hoek komt maar meteen onder de tab maps. Dus dat probleem is al opgelost.

Als de pagina niet helemaal laadt dan kun je
1. het beste even de cache van de browser legen. Dan worden alle opgeslagen *.js en *.css verwijderd en opnieuw geladen. Meestal is het probleem dan weg. Of een paar uur wachten totdat de bestanden uit zich zelf vervangen worden.
2. Een andere mogelijkheid is om als de pagina niet helemaal laadt, even Nederland en Amsterdam te kiezen in de selectie vakken. En dan laadt de pagina wel.
3. Op de iPad heb ik nog geen oplossing voor een heleaaml werkende pagina gevonden. Daar blijft het Safari probleem ook bij Chrome en Opera optreden.

Blijkbaar is HENKKA druk bezig de zaak te verbeteren. Dus laten we geduld hebben.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
reitsma1960 schrijft:
. . . ingekort
Hoi Wim,
Mvrgr,
Oebel
Hallo Oebel,
Ik zag dat ook op zondag HENKKA druk bezig is.
Het probleem van niet de juiste eenheid bij een map kunnen kiezen is weg.

Echter met het testten kwam ik Nnaast de
undefined map.removeLayer op regel 457
een twede undefined tegen
undefined map.centerAt op regel 196.
Die treedt alleen op als je de nadat de pagina opgestart is een andere lokatie kiest.

Groeten, Wim
Door reitsma1960
wvdkuil schrijft:
reitsma1960 schrijft:
. . . ingekort
Hoi Wim,
Mvrgr,
Oebel
Hallo Oebel,
Ik zag dat ook op zondag HENKKA druk bezig is.
Het probleem van niet de juiste eenheid bij een map kunnen kiezen is weg.

Echter met het testten kwam ik Nnaast de
undefined map.removeLayer op regel 457
een twede undefined tegen
undefined map.centerAt op regel 196.
Die treedt alleen op als je de nadat de pagina opgestart is een andere lokatie kiest.

Groeten, Wim

Hoi Wim,

Bedankt.
Henkka is volgens mij dag en nacht bezig. :)
Er zijn nog wat vertaal probleempjes bij de landen maar ook hier zijn we mee bezig.

Groet,
Oebel
Door giantocr
wvdkuil schrijft:
giantocr schrijft:
Grrrrrrrr

Vr groet,

Piet
Hallo Piet,
http://www.weerstation-assen.nl/ewn-frc/forecast.php en jouw en mijn pagina worden nu iets anders opgebouwd. Als je bijvoorbeeld naar de maps gaat dan zie je dat de uitklap menu niet meer links in de hoek komt maar meteen onder de tab maps. Dus dat probleem is al opgelost.

1. het beste even de cache van de browser legen. Dan worden alle opgeslagen *.js en *.css verwijderd en opnieuw geladen. Meestal is het probleem dan weg. Of een paar uur wachten totdat de bestanden uit zich zelf vervangen worden.
2. Een andere mogelijkheid is om als de pagina niet helemaal laadt, even Nederland en Amsterdam te kiezen in de selectie vakken. En dan laadt de pagina wel.
3. Op de iPad heb ik nog geen oplossing voor een heleaaml werkende pagina gevonden. Daar blijft het Safari probleem ook bij Chrome en Opera optreden.

Blijkbaar is HENKKA druk bezig de zaak te verbeteren. Dus laten we geduld hebben.

Groeten, Wim

Hoi Wim,

Alles werkt weer na eerst optie 1 en daarna 2.

Thanks,

Piet
Door jango
giantocr schrijft:
wvdkuil schrijft:
giantocr schrijft:
Grrrrrrrr

Vr groet,

Piet
Hallo Piet,

Groeten, Wim

Hoi Wim,

Alles werkt weer na eerst optie 1 en daarna 2.

Thanks,

Piet

Gebruik je zeker geen Safari browser.
Daarin is nog niets veranderd.

Wat ik wel gek vind is dat eerst een hele discussie en uitleg over het probleem van weergave is.
En dat daarna ineens het probleem bekent is en dat er aan gewerkt word.

Ook het door Wim aangegeven probleem van;
Brugge, Republika Srpska (BE)
En dat is zo met elke plaats in België.

Dit word nog steeds doorgegeven.

Maar laten we hopen dat het probleem snel opgelost kan worden.

Succes hiermee.

Grtz, Jan